![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Vandaag las ik op politics.be het volgende over de BUB:
Citaat:
De BUB'ers zien Belgie als Europa in klein ![]() ![]() De BUB'ers denken blijkbaar dat de Europese Unie in de toekomst net als Belgie unitair zal zijn, wat niet kan want in een unitaire staat zijn er geen onderniveaus. In een unitaire staat wordt alles geregeerd vanuit de top. Als de BUB'ers dus beweren dat het unitaire Belgie een voorbeeld zal zijn voor het toekomstige Europa maken ze zich compleet belachelijk want dan zou het toekomstige Europa ook unitair zijn en zou er geen plaats meer zijn voor lagere niveaus zoals Belgie. Ik begrijp dan ook niet wat de BUB'ers nu willen, een unitair Europa of een unitair Belgie, de 2gaan in alle geval niet samen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Laat die mannen nu es rustig doen!
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2. Als Europa de bedoeling heeft om zijn meerderheidsvolkeren te verdrukken dat men zelfs geen onderwijs mag genieten in eigen taal, dan is dat een argument tegen Europa, niet voor België. 3. Vlaanderen is een stap naar Europa, omdat het een basiseenheid een supranationaal verband zoals België overstijgt tot op Europees niveau. 4. Als de EU wordt uitgebouwd als een machtmiddel van de huidige staten, dan legt het een hypotheek op zichzelf. Mensen moeten de kern worden van de EU, geen staten. Dat is een oudbollige visie die best wel past bij de BUB
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik vind het maar pathetisch dat ge de politieke lichtgewichten er zo dikwijls gaat uitzoeken om daar eens groot tegen te gaan doen. Dat doet mij altijd terugdenken aan Anxioux die begint te wenen als het politiek menens wordt.
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zit hier om kennis te delen, niet om de stoere uit te hangen vanachter een schermpje. Maar kom, ge hebt gewonnen: ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |