![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Hoi,
Iedereen kent wel ongeveer de standpunten van de grote Vlaamse/Belgische politieke partijen inzake Cannabis. Maar het is misschien eens leerrijk om te kijken buiten onze grenzen. Het is misschien eens interessant om de visie van burgemeester Leers te lezen. Zijn uiteenzetting van 21 april op een EU-top kan je hier lezen (aan te raden): http://www.maastricht.nl/maastricht/show/id=177143/textonly=42282 Reacties zijn welkom, ik geef hem 100% gelijk, hij kent de "problematiek" als geen ander en de oplossing die hij voorstelt is de enige die volgens mij zal werken en ook de meest democratishe. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan de rest van Europa en aan de meer conservatieve politieker/burger. mvg, Kris |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() sigarettenverbruik moet zoveel mogelijk aan banden worden gelegd.. Voor uw gezondheid, en dat van de sociale zekerheid.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Hoi,
Het gaat hier toch helemaal niet op sigaretten? Het gaat om cannabis, cannabis is meer dan alleen joints roken! Trouwens, het is tegenwoordig erg in trek om een "vaporizer" te gebruiken, dan heb je alle voordelen van cannabis zonder teer in je longen want de cannabis wordt dan niet verbrand, maar verdampt, een ander proces dus. Stap maar eens een coffeeshop binnen en je zal zien waar ik het over heb. En dan nog, je kan cannabis bij elke gerecht gebruiken, simpelweg door wietboter te gebruiken om maar een voorbeeld te geven. Je argument van sigarettengebruik staat dus al redelijk wankel. mvg, Kris |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het verbod zou moeten blijven bestaan, het zou dom zijn om het toe te laten terwijl men bezig is roken af te raden & maatschappelijk onaanvaardbaar te maken (voordat men het zal verbieden). Men benaderd hierbij wel de grens van hypocrisie; daarmee er moet wel ergens een duidelijke grens vastgelegd worden tussen wat mag & wat niet mag...waarom Cannabis niet & roken wel. Het definiëren van die grens zou medisch-wetenschappelijk moeten gebeuren in samenhang wat maatschappelijk aanvaardbar is.
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Cannabisgebruik in de vorm van joints is veruit de voornaamste/goedkoopste/meest effectieve vorm in gebruik. De superieure effectiviteit van verbranding van wiet is al lang gekend, vergeleken met andere toedien-vormen. Als je wiet eet dan wordt een flink deel gewoon vernietigd in je maag, en je moet dus al veel grotere kwantiteiten pakken om effectief high te worden. Anders ga je er niets van voelen. Dat kost teveel, dus zal zeker nooit een valabel alternatief zijn. Hiernaast zal je enig effect pas uren later kunnen voelen, omdat het dan pas effectief opgenomen wordt in je dunne darm. Persoonlijk zou ik het desondanks veel liever roken dan eten, kwestie de biochemische rommel uit de cannabispol niet in m'n bloed te hebben, maar dat is mijn eigen mening. Wiet kan je onmogelijk vaporiseren (verdampen) omdat het een vaste stof is. Wel kan je wiet in water vermalen, dit filteren, en dat gefilterde water (een soort van wiet-thee eigenlijk) gaan verdampen & inhaleren. En hoogstwaarschijnlijk zal dit wel dit nieuwe proces zijn. Net zoals bij het eten van wiet, gooi je het meeste van de waardevolle THC weg bij je filtrage, wat dit een veel te dure aangelegheid maakt.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Echter kennen we al veel betere pijnstillers die veel natuurlijker zijn aan de mens dan THC, en dat is morfine. Morfine is immers de kunst-vorm van Endorfine, wat je hersenen zelf kunnen aanmaken in fysieke stress-situaties (zoals een ongeval, of heel intense sport). Morfine is verslavend, maar het heeft op dat na heel weinig negatieve bijwerkingen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je THC eet, dan word het gewoon wat trager in je bloed opgenomen tegenover het roken. Daarom dat medicinale THC in inhaler vorm komt. is gewoon sneller.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Alcohol is een grotere en gevaarlijkere drug dan weed.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar canabis is degelijk een natuurlijk product. Via voeding of inhaleren is er niets schadelijk aan. Waarom zo over paniekeren ![]() Het is geen harddrugs !!! Haal het uit de illigaliteit en het zal ook niet een stap naar de echte gevaarlijke harddrugs zijn (dat zeggen ze toch) Dat morfine beter is ![]() Canabis is niet verslavend. Een natuurlijk produkt. Laat mensen die in hun prive kiezen voor cannabis te gebruiken ,toch gewoon die mogelijkheid i.p.v. ze als misdadigers te bezien ? legaliseer !!!!!!!! b.t.w. stop met onze kinderen te criminaliseren door de drugwet. 40 % jongeren gebruikt canabis, dus 4O % van onze jeugd is crimineel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ach als ik men mijn maten wegga zitten der altijd wel een paar tussen die een joint roken. Ikzelf niet, ben ex asthma patient dus ik rook niks of te nimmer.
Laatst hadden ze een zak bij van 120 gram. Zelf gekweekt. En geen enkele van hun is crimineel of doet raar er door. (Wat zou de straf in de VS zijn als je gepakt wordt met 120 gram weed ?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() In Amerika, Japan, Israel en nog enkele landen hanteerd men de "steppingstone" theorie dat betekend dat cannabis het beging en aldus kwaad van alles is. Niets is minder waar, het is meer afhankelijk van het gezeldschap waarin men vertoefd welke drug men gebruikt.
Zo zijn er dronkaards, shitheads, heroinejunks,crackjunks, speedfreaks, lijmsnuivers enz. De ergste en strafste drug is nog steeds alcohol,zeer verslavend maar aanvaardt, het zwakke broertje in de hele lijn is cannabis deze wint steeds meer veld op de alcohol (gelukkig maar). Wij leven in een gejaagde maatschappij en mensen die 's avonds thuis komen hebben geen opkikker nodig maar een ontspanner, namelijk cannabis Een niet verslavende natuurlijke en rustgevende drug. Onze jeugd en jong volwassenen hebben dit reeds begrepen maar onze politiekers snappen niet dat ze door de drugwet onze jeugd en jong volwasenen criminaliseren. Vermits iedereen die rookt, gebruikt, op zak heeft, laat groeien een misdadiger is volgens deze wet. Haal onze jeugd uit de criminele sfeer en legaliseer mariuana !!!! Laatst gewijzigd door lenca : 1 mei 2005 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik het goed begrijp, zijn het in feite die instanties en politici die crimineel zijn... Ja, laten we die dan vastzetten!... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Tja, ieder zijn mening, he !!!!
Als ik zeg dat alcohol gevaarlijker is dan cannabis ben ik dan verkeerd ? Zo ja, overtuig me dan. En alcohol is legaal , he !!!!!!!! Ik beschuldig niemand persoonlijk. legaliseren !!!! |
![]() |
![]() |