![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() hoi iedereen ,
ik heb zonet een boze mailtje naar vtm gestuurd wat denken jullie daarover? [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Hoi iedereen,[/size][/font][font=Arial][size=2][/size][/font] [size=+0][size=+0][font=Arial][size=2]Deze boze mail heb ik naar vtm gestuurd omdat het zo niet meer verder kan ik kan echt niets volgen op de vtm![/size][/font][/size][/size] [size=+0][size=+0][font=Arial][size=2][/size][/font][/size][/size] [size=+0][size=+0][font=Arial][size=2]groetjes[/size][/font][/size][/size] [size=+0][size=+0][font=Arial][size=2][/size][/font][/size][/size] [size=+0][size=+0][font=Arial][size=2]steven vancoppenolle[/size][/font][/size][/size] [font=Tahoma][size=2]Van: steven [mailto:[email protected]] Verzonden: donderdag 24 maart 2005 22:23 Aan: '[email protected]' Onderwerp: ondertiteling voor doven en slechthorenden!! Urgentie: Hoog [/size][/font] [font=Arial][size=2]Geachte heer of Mevrouw,[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Vtm bestaat nu toch al een tiental jaren en nog steeds worden doven en slechthorenden in de kou gelaten door vtm![/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]De meeste Vlaamse programma's en info programma"s worden niet ondertitelt ![/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Nu een paar maan geleden hebben jullie wel genoeg eens een aflevering van aspe aangeboden met ondertiteling maar daar bleef het bij![/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Nu vraag ik mij af hoe het komt dat jullie niet meer programma"s aanbieden met ondertiteling?[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Programma"s als het nieuws en telefacts enz zouden wel eens een goeie stap in de goeie richting kunnen zijn maar blijkbaar laat het jullie koud dat wij ook recht hebben op nieuws en tv kijken!![/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Nu voel ik mij verplicht om naar het nieuws van DE VRT te kijken en naar de Hollandse zenders die veel meer ondertiteling hebben bij hun programma's![/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Hoe zit het nu met jullie planning rond ondertiteling voor Doven en slechthorenden?[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Vriendelijke groeten vanwege een slechthorende kijker![/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Steven vancoppenolle[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Volledig mee eens dat ze er beter wat meer energie insteken zoals nu de VRT. Maar VTM is een privézender, dus ik vraag me af in hoeverre je ze dit kan opleggen.
Ik ben zelf werkzaam in de internetsector en we hebben net hetzelfde probleem maar dan met blinden of slechtzienden. Om een website toegankelijk voor hen te maken is er ook wat extra energie nodig op technisch vlak maar helaas wordt dat zeer weinig gedaan. In Australië is het voor websites van de publieke sector trouwens verplicht om toegankelijk te zijn voor slechtzienden, zo werd de overheid aangeklaagd voor hun website van de Olympische spelen. Hier bestaan er echter zo geen wetten en aan de sites te zien uit de publieke sector is dat zeer spijtig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ik alleen maar steunen, gertj3!!
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je kan het de VRT opleggen dat ze al hun programma's moeten ondertitelen enzo, daar ben ik het volledig mee eens. Volgens mij is dat ook niet eens moeilijk als je ziet dat ondertiteling voor gekopieerde films ook zeer makkelijk zelf te maken is.
Bij VTM ligt het natuurlijk anders. Ik denk niet dat je hen vanuit de overheid kan verplichten dit te doen. Als ik naar Kanaal Z kijk snap ik er ook niks van. Blijkbaar horen doven en slechthorenden niet tot de VTM-doelgroep. Wat je wel kan doen is druk zetten op de vtm als dove, en hen zo overtuigen dat het winstgevend voor hen zou zijn de programma's te ondertitelen. Klotig eh, Zo werkt klotekapitalisme nu éénmaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is al weleens iets bereikt dmv druk hoor.
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat zeg ik toch ook. Alleen moet die druk op de vtm-bazen zo groot zijn, dat het hen duidelijk wordt dat ze:
A: kijkers gaan verliezen als ze niet toegeven B: kijkers gaan winnen als ze wel toegeven Laatst gewijzigd door Meia noite : 24 maart 2005 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn nogal wat doven en slechthorenden in vlaanderen, dus die kijkers winnen is geen probleem, lijkt me.
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Kunnen ze op VTM niet ondertittelen via teletekst dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Bij VTM krijgen ze minder subsidies dan bij VRT. Dat is de reden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Wat zei je ???????
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Even serieus nu.
Gertje ik snap je aangezien ik ook niet zo goed hoor. Zeker als mijn vrouw iets zegt... Shit nog altijd niet helemaal serieus dus. Alle stokjes onder een gekheid, ik heb ook verminderd gehoor. en soms moet ik mijn tv ook harder zetten om het te kunnen verstaan wat ook niet altijd gaat voor de nachtrust in huis he. Ik heb zelf nog wel geen ondertitels nodig, maar ik hoop dat het voor de mensen die echt problemen hebben iets mag opleveren.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ik vind ook dat er ondertitteling op VTM mag komen.
Ik gebruik ook geregeld teletext, maar dat is omdat mijn klein mannen doorgaan zoveel lawaai maken dat ik er toch niks van versta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. VTM maakt helemaal niet zoveel winst als jij klaarblijkelijk denkt. Dat kan ook moeilijk als je ziet hoe er bakken overheidsgeld in de vrt worden gepompt én hoe die absolute dumpingtarieven hanteren voor reclamespots. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het jou best dat VTM alles zou ondertitelen, ik vind alleen je houding alsof het een plicht zou zijn voor een privé-zender om alles te ondertitelen compleet verkeerd. What's next? "Moet" vtm ook arabische ondertitels gaan voorzien? Btw: natuurlijk een dure grap, maar zijn de dvd series van bvb Aspe niet beschikbaar met nederlandse ondertiteling? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 25 maart 2005 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |