![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag in De Morgen, een panel van vijf jongeren (18-19) beoordeelt de Vlaamse politici.
Geert Bourgeois: "Het enige dat er uitkomt is Vlaanderen en nog meer Vlaanderen." Het Vlaams-nationalisme stoot jongeren af. Conclusie van de jongeren? "Hij had beter de Nieuw-Belgische Alliantie kunnen oprichten" (Andere grappige opmerking; Geert speelt mee in een film "Hallo ik ben Geert en ik speel een hark." ![]() ![]() Philip De Winter: "Laat hem een onafhankelijk Vlaanderen oprichten op een onbewoond eiland. Dan is iederéén tevree." Bert Anciaux: "Spirit wel goed voor jongeren, maar laat dat separatisme vallen, Bert! Binnenkort boeren de Walen economisch beter en dan zitten we hier met dat confederalisme." Het Vlaams-nationalisme is onmogelijk populair te noemen bij jongeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het V-N heeft meer aanhang bij jongeren dan het Belgicisme. Heeft U ooit iets gehoord als Historische Kritiek ? ...neen zeker ?
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En besluit: Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik heb medelijden met u Patriot...
![]() |
![]() |
#6 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Weeral zever van Patiot natuurlijk.
Maar door mannetkes zoals Bert Anciaux werkte de VU uiteindelijk niet meer. Deze mensen zijn naar de VLD, CD&V, Agalev en SPA gegaan. Ik ben blij dat we er van af zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Vandaar dat de N-VA in de grote Jongerenpeiling van Knack onder vierduizend jongeren de kiesdrempel haalde met 6% (in W-Vlaanderen zelfs 9%)?
Vandaar dat op mijn school onder 69 leerlingen de N-VA 23% haalde en tweede kwam te staan na SP.A-Spirit? Deze twee getallen zijn al véél hoger dan die van de zéér neutrale kwaliteitskrant De Morgen met hun zorgvuldig geselecteerde jongerenpanel. Besluit: Jongeren kiezen voor het Vlaams-nationalisme, BUB haalt immers geen enkele stem in beide peilingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo zie je maar weer dat Patriot aan de hand van 5 ondervraagden al concludeerd dat het Vlaams Nationalisme niet meer leeft.0
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() De Patriot durft hierop precies nie veel nie meer te antwoorden, hij zal zich een beetje belachelijk voelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() DM heeft uiteraard niet aan "lukraak" vijf jongeren gevraagd wat ze over de Vlaamse Beweging denken, maar heeft een representatief staal eruitgehaald. Ik begrijp dat dat jullie niet zint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Een representatief staal van vijf jongeren! Je snapt toch zelf ook wel dat dat nooit representatief KAN zijn. Voor representativiteit geldt een minimum steekproefgrootte van 30, maar zelfs dat is bij politieke voorkeuren erg laag, omdat er nu eenmaal veel partijen en nog veel meer verschillende meningen zijn. Dat lijkt me toch wel logisch, maar ik denk dat je weer tegen beter weten in redeneert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Deze redenering is weer typisch Belgisch
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jongens toch, wat gaan we hier nog allemaal horen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Indien dit niet was ...dan begrijp ik u huidige positie . Indien u die cursus wel had gekregen dan zou u weten dat men zulks onzin niet mag geloven . Als het niet lukraak werd gedaan dan heeft men de jongeren geselecteert. (DM is politiek-beïnvloede krant). Selectie van jongeren + het feit dat er geen politiek neutrale krant is in Vlaanderen = ongeloofwaardige en subjectief . Representatieve staaf voor de bevolking (zelf bij de jongeren) vindt u terug in de verkiezingsuitslagen. Ik weet vanuit ervaring dat de jongere meer en meer zich richten tot Vlaanderen en dat België hen geen barst kan schelen.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||