Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2003, 15:07   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Vandaag in De Morgen, een panel van vijf jongeren (18-19) beoordeelt de Vlaamse politici.

Geert Bourgeois: "Het enige dat er uitkomt is Vlaanderen en nog meer Vlaanderen." Het Vlaams-nationalisme stoot jongeren af. Conclusie van de jongeren? "Hij had beter de Nieuw-Belgische Alliantie kunnen oprichten"
(Andere grappige opmerking; Geert speelt mee in een film "Hallo ik ben Geert en ik speel een hark." )
Philip De Winter: "Laat hem een onafhankelijk Vlaanderen oprichten op een onbewoond eiland. Dan is iederéén tevree."
Bert Anciaux: "Spirit wel goed voor jongeren, maar laat dat separatisme vallen, Bert! Binnenkort boeren de Walen economisch beter en dan zitten we hier met dat confederalisme."

Het Vlaams-nationalisme is onmogelijk populair te noemen bij jongeren.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 15:16   #2
Activist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Vandaag in De Morgen, een panel van vijf jongeren (18-19) beoordeelt de Vlaamse politici.

Geert Bourgeois: "Het enige dat er uitkomt is Vlaanderen en nog meer Vlaanderen." Het Vlaams-nationalisme stoot jongeren af. Conclusie van de jongeren? "Hij had beter de Nieuw-Belgische Alliantie kunnen oprichten"
(Andere grappige opmerking; Geert speelt mee in een film "Hallo ik ben Geert en ik speel een hark." )
Philip De Winter: "Laat hem een onafhankelijk Vlaanderen oprichten op een onbewoond eiland. Dan is iederéén tevree."
Bert Anciaux: "Spirit wel goed voor jongeren, maar laat dat separatisme vallen, Bert! Binnenkort boeren de Walen economisch beter en dan zitten we hier met dat confederalisme."

De morgen is een redelijk betrouwbare nieuwskrant (YEA RIGHT..linkse ratten gazet) en die 5 jongeren werden lukraak geplukt uit de straat en zijn representatief voor geheel Vlaanderen. Naïve jongens toch.
Het V-N heeft meer aanhang bij jongeren dan het Belgicisme.
Heeft U ooit iets gehoord als Historische Kritiek ? ...neen zeker ?
Oud 14 mei 2003, 15:32   #3
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vandaag in De Morgen, een panel van [size=7]vijf [/size]jongeren (18-19) beoordeelt de Vlaamse politici.

En besluit:

Citaat:
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 15:36   #4
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Vandaag in De Morgen, een panel van [size=7]vijf [/size]jongeren (18-19) beoordeelt de Vlaamse politici.

En besluit:

Citaat:
Ik wil anders ook wel eens naar zo'n interview met de morgen gaan. Ik kan hier een paar jongeren van het forum meenemen en dan besluiten de Belgicisten morgen waarschijnlijk dat Vlaanderen bijna onafhankelijk is.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 15:58   #5
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hahahahaha, zielig....
ik heb medelijden met u Patriot...
Oud 14 mei 2003, 16:05   #6
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En besluit:

Citaat:
Nu begrijp ik hem met zijn grote getallen unitaristen.
Oud 14 mei 2003, 16:13   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Weeral zever van Patiot natuurlijk.

Maar door mannetkes zoals Bert Anciaux werkte de VU uiteindelijk niet meer. Deze mensen zijn naar de VLD, CD&V, Agalev en SPA gegaan. Ik ben blij dat we er van af zijn.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 17:47   #8
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Citaat:

En besluit:

Citaat:
Zal ik weer beginnen te mekkeren over steekproefgroottes? 8)
Oud 14 mei 2003, 19:06   #9
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Vandaar dat de N-VA in de grote Jongerenpeiling van Knack onder vierduizend jongeren de kiesdrempel haalde met 6% (in W-Vlaanderen zelfs 9%)?
Vandaar dat op mijn school onder 69 leerlingen de N-VA 23% haalde en tweede kwam te staan na SP.A-Spirit?

Deze twee getallen zijn al véél hoger dan die van de zéér neutrale kwaliteitskrant De Morgen met hun zorgvuldig geselecteerde jongerenpanel. Besluit: Jongeren kiezen voor het Vlaams-nationalisme, BUB haalt immers geen enkele stem in beide peilingen!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 10:05   #10
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Vandaar dat de N-VA in de grote Jongerenpeiling van Knack onder vierduizend jongeren de kiesdrempel haalde met 6% (in W-Vlaanderen zelfs 9%)?
Vandaar dat op mijn school onder 69 leerlingen de N-VA 23% haalde en tweede kwam te staan na SP.A-Spirit?

Deze twee getallen zijn al véél hoger dan die van de zéér neutrale kwaliteitskrant De Morgen met hun zorgvuldig geselecteerde jongerenpanel. Besluit: Jongeren kiezen voor het Vlaams-nationalisme, BUB haalt immers geen enkele stem in beide peilingen!
En meer dan de 500 van de linkse Humo-peiling. Ik ken de modaliteiten van die Knack studie nog altijd niet, dus ook al is ze gematigd positief, je weet wat ik denk van peilingen...
Oud 15 mei 2003, 10:54   #11
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Zo zie je maar weer dat Patriot aan de hand van 5 ondervraagden al concludeerd dat het Vlaams Nationalisme niet meer leeft.0
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 11:33   #12
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

De Patriot durft hierop precies nie veel nie meer te antwoorden, hij zal zich een beetje belachelijk voelen.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 11:41   #13
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

DM heeft uiteraard niet aan "lukraak" vijf jongeren gevraagd wat ze over de Vlaamse Beweging denken, maar heeft een representatief staal eruitgehaald. Ik begrijp dat dat jullie niet zint.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 11:44   #14
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
DM heeft uiteraard niet aan "lukraak" vijf jongeren gevraagd wat ze over de Vlaamse Beweging denken, maar heeft een representatief staal eruitgehaald. Ik begrijp dat dat jullie niet zint.
Mag ik dan is vragen hoe dat ze aan dat representatief staal van amper 5!!!! jongeren zijn gekomen? Hoe kunnen 5jongeren nu representatief zijn?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 12:02   #15
Dimitri

Standaard

Citaat:

Een representatief staal van vijf jongeren! Je snapt toch zelf ook wel dat dat nooit representatief KAN zijn. Voor representativiteit geldt een minimum steekproefgrootte van 30, maar zelfs dat is bij politieke voorkeuren erg laag, omdat er nu eenmaal veel partijen en nog veel meer verschillende meningen zijn. Dat lijkt me toch wel logisch, maar ik denk dat je weer tegen beter weten in redeneert.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 13:00   #16
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Deze redenering is weer typisch Belgisch
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 14:02   #17
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

Een representatief staal van vijf jongeren! Je snapt toch zelf ook wel dat dat nooit representatief KAN zijn. Voor representativiteit geldt een minimum steekproefgrootte van 30, ...
Uiteraard!!!

Jongens toch, wat gaan we hier nog allemaal horen!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 15:14   #18
Activist
Burger

Standaard

Citaat:
Tacitus ...als geschiedkundig moet u toch ERGENS een cursus historische kritiek gekregen hebben.
Indien dit niet was ...dan begrijp ik u huidige positie .
Indien u die cursus wel had gekregen dan zou u weten dat men zulks onzin niet mag geloven .
Als het niet lukraak werd gedaan dan heeft men de jongeren geselecteert.
(DM is politiek-beïnvloede krant).
Selectie van jongeren + het feit dat er geen politiek neutrale krant is in Vlaanderen = ongeloofwaardige en subjectief . Representatieve staaf voor de bevolking (zelf bij de jongeren) vindt u terug in de verkiezingsuitslagen. Ik weet vanuit ervaring dat de jongere meer en meer zich richten tot Vlaanderen en dat België hen geen barst kan schelen.
Oud 15 mei 2003, 16:41   #19
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Representatieve staaf voor de bevolking (zelf bij de jongeren) vindt u terug in de verkiezingsuitslagen
Onmogelijk, want de openbare media laat enkel partijen die al vertegenwoordigd zijn aan bod komen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 17:06   #20
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Representatieve staaf voor de bevolking (zelf bij de jongeren) vindt u terug in de verkiezingsuitslagen
Onmogelijk, want de openbare media laat enkel partijen die al vertegenwoordigd zijn aan bod komen.
Je verwacht toch niet dat ze een extremistisch leugenpartijtje zonder electoraat aan kostbare zendtijd gaan helpen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be