![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [font=Arial]"Ze geeft les in het beroepsonderwijs in Brussel in zo een pikzwarte school”, schrijft Bert Anciaux op zijn website. [/font]
[font=Arial]“De gasten in haar klassen zijn helemaal niet gemotiveerd. Ze zitten in het Nederlandstalig onderwijs, maar vertikken het een woord Nederlands te spreken. Ze zien het nut niet in van onderwijs. Ze hangen wat rond en werken tegen waar het kan. Met meer dan 26 zitten ze in het voorlaatste jaar van de beroepsschool. Wachtend op geen toekomst. Damienne gaat er zichtbaar aan kapot.” [/font] [font=Arial]“In de drie klassen waar ik lesgeef zit welgeteld één Vlaming. De rest zijn nieuwe belgen en Franstalige Brusselaars. Daar loopt het hele emancipatieverhaal serieus mank.” [/font] [font=Arial]“Sommige gasten – de bendeleiderkes – hebben totaal geen zin om te studeren en slepen meelopers mee”, gaat Damienne verder. “Ze halen tijdens de les hun gsm boven, steken muziekapparatuur in hun oren, draaien hun rug naar de leerkracht …" [/font] [font=Times New Roman][font=Arial]"Bij sommige allochtone jongens voel ik dat ze het gezag van een vrouw niet aanvaarden. Ze tonen weinig respect.”[/font] [/font] [font=Times New Roman][size=3]1. Ik vraag mij af hoe Bertje nu de Vlamingen nog eens gaat overtuigen van al het goede van de multicul, of hoe de belgen zich dan maar moeten aanpassen, of hij via politieke weg misschien zijn vrouwke in een rustige witte school aan een goed jobke kan helpen ?![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]2. Dan sta je ook stom dat veel gezinnen gaan kamperen voor een "goede ![]() ![]() [font=Times New Roman][size=3]3. Eergisteren ging Vandenbrouckske nog pleiten voor meer gemengde scholen... ook in het Laatste Nieuws ![/size][/font]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 13 januari 2005 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Als hij het al zegt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() De puberteit, de apejaren... 't is niet gemakkelijk. Ik leef mee met Damienne, maar ja, elke job heeft zijn zware kanten.
En waarom zou je als nieuwe belg nog ijverig studeren, als je weet dat je vreemde familienaam alleen al garant is voor een stempelkaart? Zelfs al ben je hier geboren, heb je hier altijd gewoond en heb je de Belgische nationaliteit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je van op voorhand toch geen toekomst gegund wordt in deze samenleving, waarom zou je er dan nog voor vechten?
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Discriminatie op etnische afkomst 2. Minder zicht op kansen om te studeren. Voor veel Vlaamse jongeren is het al onmogelijk om hoger onderwijs te bekostigen. Voor kinderen van ouders die al geen werk krijgen , is dat nog veel moeilijker.
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals de emo-acteur Anciaux die, toen puntje bij paaltje kwam, dochterlief verbood in real life de multikulgeneugten te gaan ervaren in een zwarte school. ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig past uw geloofwaardigheid hermetisch op uw politiek profiel .... Madame Soleil. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, een student uit de middenklasse heeft meer dan genoeg onderwijskansen van thuis uit. Ze hebben, en ikzelf hoor daar ook bij, meer dan genoeg kansen om te studeren... Of ze dan nog een job vinden, dat is iets anders, maar dat ligt aan het slechte wereldwijde economische systeem, welk leeft op werkloosheid.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 13 januari 2005 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn het de middle class en welvarende studenten die studiebeurzen krijgen? Voor wie wordt het 2de kansonderwijs gratis ingericht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Wat is oorzaak en wat is gevolg?
Allochtoon geen werk --> moeilijk gedrag OF moeilijk gedrag --> geen werk ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moeilijk gedrag is het resultaat van 1) een gebrek aan opvoeding of 2) een te strikte opvoeding, met nadruk op het inrammen van religieusgetinte gedragscodes en denkpatronen die totaal niet passen in deze maatschappij. Dat resulteert in gefrustreerde allochtone tieners die hun frustraties, conform hun islamitische hersenspoeling, afreageren op autochtonen. Deze laatste zijn er bij gevolg niet happig op om die laatste werk aan te bieden. Is het u al opgevallen dat het probleem zich voornamelijk stelt bij allochtonen met een islamitische achtergrond. Enkel hun évolués (of compleet geassimileerden) ontsnappen eraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Maar volgens links is er helemaal geen probleem. Ze zingen : "Wij zijn goe bezig".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U stelde de bewering, dus levert u de bewijzen!
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik behoor niemand toe : ik ben dan ook geen progressieve multikul-kloon, noch kuddedier. Dat laat ik over aan smartasses als u. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten eerste vind ik dat ze rap werk heeft gevonden, heb al vaak ergens anders moeten lezen dat ze niet makkelijk werk vinden als onderwijzer soms maar dat zal wel met de afkomst te maken hebben dus. Dit terzijde echter.
Van die beroepscholen geloof ik dat heel goed. Die gasten zien er totaal geen brood meer in en voor hun duurt dat veeeeeeel te lang allemaal. Ze moeten daar tegen hun zin zitten tot hun 18 en vroeger kon je bv al gaan werken op je 14. Sommigen deden dat en verschoten nog geen klein beetje op hun werk en stonden 14 dagen later weer op school. |
![]() |
![]() |