![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Eng én lachwekkend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er staan een paar provocerende máar pijnlijk juiste uitspraken tussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat een hoop zever: "Don't force your believes on me". Wie zit er eigenlijk zijn geloof op te dringen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zwart en Geel, mag ik u erop wijzen dat er nog steeds een verschil is tussen een embryo en een kind dat inpeelt op z'n omgeving en sociale banden ontwikkelt... Abortus is in België en andere Europese niet volstrekt geliberaliseerd zoals u stelt, maar strikt gereglementeerd. Of denkt u echt dat aan de abortusregeling geen maandenlange ethische debatten vooraf gegaan zijn?
www.horizondebat.be Laatst gewijzigd door groen!? : 3 mei 2005 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn leven zij het hunne. Dat zij er mee doen wat ze willen, maar dan moeten zo mij ook met rust laten. Laatst gewijzigd door instromaniac : 3 mei 2005 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() ja ik geef toe dat er stomme dingen in staan bij die t-shirt-website. Echt onzin soms.
De kern van mijn anti-abortus standpunt echter ligt niet in het Christendom (niet dat dat zoveel uitmaakt voor ideologische "tegenstanders" hierin); Het ongeboren kind moet de kans krijgen geboren te worden en te leven, juist zoals jij en ik die kans hadden, en daar nu gelukkig om zijn. Wat jij zegt, Instromniac, vind ik onjuist: De liberalisering van abortus is niet gelijk aan het "vrijlaten", aan de "keuze", want degene om wie het in dit verhaal gaat is het kind, die jij de keuze ontneemt en het als een stuk vuil wilt laten weggooien. Deze discussie is "nogal" ethisch, volgens mij kunnen we na 30 pagina's nog steeds fundamenteel tegenover elkaar staan. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 3 mei 2005 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Of hoe dom kan een mens zijn:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Jouw aangehaald geval is twijfelachtig. Is het kind lichamelijk al in staat te baren? Heeft dat consequenties op haar lichamelijke toestand op die leeftijd? Allemaal dingen waar men mee moet rekening houden. Het is zeker geen simpele kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Wat mij zeer verbaasd is dat er geen shirt is met dit symbool...
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Deze is wel grappig.
![]() Of deze: ![]() ![]() Laatst gewijzigd door groene flamingant : 3 mei 2005 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
M'n punt is enkel dat diegene die tegen abortus zijn geen onderscheid maken tussen het embryo en het kind, zelfs geen onderscheid tussen een bevruchte eicel en een kind. Als een eicel bevrucht wordt is het niet ineens een kind dat kan denken, voelen of een besef heeft van z'n bestaan, zoiets duurt maanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() ![]() Maar zijn ze consequent? Enerzijds 'pro life' zijn, en anderzijds de doodstraf halstarrig bliven verdedigen. Ik weet dat het een andere discussie is, maar als je een slogan als deze lanceert, dan moet je er wel consquent in zijn. Daarenboven is hun t-shirt een leugen. Mozes sprak helemaal niet over abortus. Zijn Thou shall not kill ging (toen) over levende en geboren mensen. Niet over abortus.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 4 mei 2005 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Spijtig dat er geen: "God created man & woman equal" tshirt is ;/
![]() |
![]() |
#20 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is gewoon hilarisch deze prent. Het toont aan hoe religieuze fanatici de oermens willen blijven die ze zijn. Geen evolutie, want evolutie is des Duivels! ![]() ![]()
![]() |
![]() |