![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() [font='Times New Roman']De politiek in Nederland is te ondoorzichtig geworden. Er spelen te veel belangen en het spel wordt te ingewikkeld. Elke lijn en visie ontbreken. Politici weten het zelf ook niet meer en zijn verdwaalt in de complexiteiten. Politieke partijen gelden al lang niet meer als instituten voor vrije meningsvorming en dus democratische besluitvorming. Al die belangen leiden tot complexiteiten. We noemden dat heel trots het Poldermodel. Te veel eer voor het systeem vind ik. De naam Koldermodel zou veel toepasselijker zijn. Het incestueuze gepolder leidt tot gekolder en dat heeft z’n weerslag op de samenleving als geheel. We moeten terug naar eenvoud, duidelijkheid en overzichtelijkheid. Ik haalde dit eerder aan in een artikel met de titel “het gaat om vertrouwen” (NRC handelsblad, januari 2005).>>>lees verder op www.emilelancee.nl of www.vrijeopinie.nl onder archief[/font]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie hebben geluk: Wij zitten met een 'zoldermodel'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=emilelancee]De politiek in Nederland is te ondoorzichtig geworden. Er spelen te veel belangen en het spel wordt te ingewikkeld.[/QUOTE]
En wat moet je dan zeggen van Brussel-Halle-Vilvoorde... Zoiets absurds kennen ze daar alleszinds niet.