![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kan er mij iemand vertellen hoeveel zetels 'de Vlamingen' meer zouden krijgen bij de fed. of eu. verkiezingen?
En welke prijs is dat voor U waard (deze vraag enkel beantwoorden als U op vraag 1 reeds een antwoord gaf)
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maakt niet uit hoeveel zetels meer of minder er zouden zijn... Er is althans een FDF'er uit het VLAAMS parlement
#3 |
Minister-President
|
![]() Voor zover ik weet zou bij een niet horizontale splitsing de vlamingen 4 zetels VERLIEZEN in het federale parlement.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @Raven: Het UF zal zijn zetel in het Vlaams Parlement niet verliezen na een splitsing of bij nieuwe verkiezingen.
@Il Falco: Wat is U bron?
#6 |
Gouverneur
|
![]() En toen werd het stil langs Vlaamsnationale zijde. want wat valt er meer te winnen dan het 'prestige' van Marc Demesmaecker en Eric Van Rompuy?
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Indien BHV gesplitst wordt verliezen de Vlaamse en de franstalige lijsten in Brussel alle stemmen uit de rand. Daardoor zouden de Vlamingen dan 1 �* 2 zetels verliezen in Brussel, omdat ze nu al zo weinig zijn ivgl met de franstalige Brusselaars.
Die UF in het Vlaams parlement mag er natuurlijk zijn. Franstaligen in Vlaanderen hebben volstrekt het recht om franstalige te verkiezen en naar het Vlaams parlement te sturen. Zolang de debatten daar dan in het NL verlopen heeft niemand daar iets op te zeggen. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien verzwakt dus de Vlaamse positie in Brussel bij een splitsing van BHV, met andere woorden, Vlaanderen keert zich af van de Brusselse Vlamingen. Sterk. Ik dacht dat het Vlaamsnationalisme steeds naar het omgekeerde gestreefd had.
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ooit al van gelijkheid gehoord? Kunnen de Vlamingen in Waals-Brabant op Vlaamse lijsten stemmen? |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
maar de situatie is nu ook al zeer negatief voor de Vlamingen. Een Vlaamse kamerzetel vereist ongeveer 45.000 stemmen. Een Waalse kamerzetel maar ongeveer 37.000 stemmen. Dit heeft uiteraard geen invloed op de zetels in het Brussels parlement gezien daar een min. aantal Vlaamse zetels gewaarborgd zijn. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Johanna : 3 mei 2005 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik dacht dat volksvertegenwoordigers, vertegenwoordigers moeten zijn van de inwoners van hun kiesgebied...
en die UDF'er vertegenwoordigt in die streek tienduizenen mensen die Franstalig zijn... En waarom zijn ze Franstalig? Omdat men hen destijds de grond zeer duur verkocht heeft... meer nog, men heeft ze naar daar gelokt... zelfsin het Frans in Vlaamse tijdschriften zoals dat van het Davidsfonds... en ze geven veel en goed geld uit aan de plaatselijke middenstand... die daar beter overleeft dan om het even waar... en die middenstand zijn meestal oorspronkelijke inwoners... die maar al te graag Frans spreken, om den brode... en de zo door de VB en anderen ge-loofde democratie dan???? ze waren goed om hun centen te geven... maar nu worden ze niet getolereerd.... en die F-talige vertegenwoordiger is er een die beter Nederlnds spreekt dan de grootste hoop van de "Vlamingen" in beide Vlaanderen, Antwerpen en Brabant... Limburg spreekt ook goed duidelijk... en die F-talige vertegenwoordiger is er een die burgemeester is van een gemeente waar 80 % Franstaligen wonen... begrijpe wie kan... ik begrijp dat in elk geval niet... maar ja... dom zijn schaadt blijkbaar niet.... tot nader order, wanneer de boel gebarsten is en men geen beleid meer zal kunnen voeren... omdat sommigen niet slim gnoeg zijn te weten dat het nu eenmaal niet gaat zonder compromissen in het normale leven... enkel onnozelaars zien dat niet in...
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus jij gaat ervan uit dat overal ter wereld waar de Franstaligen zich gaan vestigen, ze hun eigen vertegenwoordigers maar moeten meenemen daar ze enkel door hun eigen volk fatsoenlijk zullen behandeld worden?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 mei 2005 om 16:44. |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Steenbok, je hebt het duidelijk niet begrepen.
Het gaat erom dat ze kunnen stemmen op personen die niet opkomen in hun gebied, die niets te maken hebben met Halle-Vilvoorde. Het zou net hetzelfde zijn moest ik in m'n gemeente op Nederlandse politici zou kunnen stemmen, ik woon immers maar 2km. van de grens. De Franstaligen kunnen na de splitsing nog steeds met UF lijsten opkomen en stemmen op Franstaligen, ze kunnen dan echter niet meer stemmen op Brusselse politici die niets te maken hebben met Halle-Vilvoorde. |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() het is danook, moeilijk gemaakt hé....
en het geldt niet alleen voor Franstaligen... mijn gedacht gaat ook naar anderstaligen in alle grensgebieden...
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is door wie.
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ja, de bub is dat wel gewoon zeker, van de 0.13% die ze halen bij de verkiezingen maken zij ook dikwijls 40%
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het uf is an sich dan ook een vlaamse partij wanneer zij opkomt voor de gewestverkiezingen en geen brusselse of waalse partij. niets houdt de vlaamse partijen dan ook tegen om in wallonie op te komen, zij het dan niet met vlaamse kopstukken die reeds in vlaanderen opkomen. het vlaams blok heeft dat bijvoordeeld in 2003 gedaan in henegouwen, contradictorisch genoeg was het vb op dat moment dus in henegouwen een waalse partij
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |