![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De topmanagers verdienden vorig jaar in ons land gemiddeld 850.000 euro. Dat is 25 keer meer dan het salaris van een doorsnee-Belg. De Franstalige krant Le Soir becijferde dat na studie van de verschillende jaarverslagen, waar voor de eerste keer een hoofdstukje ,,Renumeratie'' in is opgenomen. Dat is verplicht sinds de invoering van de zogenaamde Code Lippens, die een deugdelijk bestuur van 's lands vennootschappen beoogt. Grootste verdiener is Fortis-topman Anton Van Rossum die 2,4 miljoen euro opstreek in 2004
Alle bedrijven van de BEL20 hebben in hun jaarverslag gemeld hoeveel hun directieleden gemiddeld verdienden vorig jaar. Alleen D'Ieteren en Electrabel maakten die cijfers niet bekend, hoewel de Code Lippens stipuleert dat dat beter wel gebeurt. Agfa-Gevaert , de 6 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 683.000 euro. Almanij : de 8 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 486.000 euro. Barco : de 15 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 301.000 euro. Bekaert : de 17 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 381.000 euro. Belgacom : de 7 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 700.000 euro. Cofinimmo : de 3 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 367.000 euro. Colruyt : de 9 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 756.000 euro. Delhaize : de 8 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 1.000.000 euro. Dexia : de 7 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 1.014.000 euro. Fortis : de 7 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 1.157.000 euro. GBL : de 3 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 1.795.000 euro. InBev : de 13 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 1.715.000 euro. KBC : de 8 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 698.000 euro. Mobistar : de 10 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 284.000 euro. Solvay : de 7 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 673.000 euro. Umicore : de 7 leden van het directiecomité kregen gemiddeld 468.000 euro. ------------------------------------------------------------ ge moet toch een beetje kunnen leven hé. en zoveel verantwoordelijkheid zeg, want als er volgend jaar niet méér winst gemaakt wordt moet je vaak een heleboel personeel afdanken, denk je dat dat leuk is? nee hoor, dat is wreed afzien. nachten liggen die mensen daarvan wakker. de bescheiden verloning is dan ook vast bedoeld om die pijn een beetje verzachten. want vergeet niet, het zijn goéde mensen hoor. Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 april 2005 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jaloersheid is een perfect verstaanbare menselijke eigenschap.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() die salarissen zijn inderdaad 'moderate'.
als je weet dat in de States ceo's wel 300 keer meer verdienen dan de gemiddelde werknemer ... o ja ... de staat strijkt van deze hoge lonen aardig wat geld op ... om de sociale zekerheid te sponsoren, om hen te sponsoren die zo graag afgeven op de maatschappij. bedenk dat zonder deze sponsoring, je je eten kon zoeken in de containers aan de achterkant van de Delhaize ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is er in België dikwijls een beetje over vind ik.
Verleden week stond in de gazet ; Bush ontvangt ongeveer 365000€ als president loon, belastbaar loon. Als je dat dan eens vergelijkt met hier is dat maar een arme duts vind ik! Enfin, ik kom nog niet aan zijn hielen daar niet van, maar anderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 april 2005 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Siddharta heeft genoeg afgezien om tot de conclusie te komen dat een ascetisch leven niet direct tot geluk leidt.
Van geld is nog niemand ongelukkig geworden. En wat heeft yoga hier mee te maken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan nu niet direkt op de naam komen van die liberale politieker professor ekonomie, die op tv recent nog zei dat het met die lonen van de topmanagers mis gaat lopen, want het weerspiegelt geen ekonomische realiteit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Los daarvan moet een discussie over verloning, flexibilisering, ... best wel kunnen, maar het verspreiden van zulke simplistische praatjes maakt een dialoog bij voorbaat zeer moeilijk.
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Dialoog is niet belangrijk. In politiek zijn alleen de machtsverhoudingen relevant. Er is echter een verschil tussen wat ik zou noemen de perceptionele machtsverhoudingen en de reeele machtsverhoudingen. Volgens de perceptionele machtsverhoudingen is de bedrijfswereld het machtigste volgens de reeele machtsverhoudingen zijn de arbeiders dat. De bedrijfsleiding zal natuurlijk nooit toegeven, er valt niet mee te praten. Er moet ook helemaal niet mee gepraat worden, hoe kunnen we verwachten dat ze ooit uit zichzelf gaan inbinden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 april 2005 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een gemiddeld loon van 25 maal dat van een gewone werknemer is niet meer verdedigbaar als je weet welke werkdruk een gewone werknemer tegelijkertijd vaak moet dragen voor een nochtans bescheiden loon. Het wordt stilaan tijd dat óók de grote topmanagers eens met hun voeten opnieuw op de grond komen. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 27 april 2005 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ter zake: nog erger vanwege die managers: zo zwaar geld verdienen op kop van de zeer armen in Azië ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb geen gazet. Mijn lectuur bestaat voornamelijk uit weekbladen (Trends, Knack, Economist). Citaat:
Onderzoek heeft al voldoende uitgewezen dat multinationals in lage loonlanden hun arbeiders meer uitbetalen, zorgen voor meer sociale voorzieningen, zorgen voor meer veiligheid en milieu, ... dan wanneer die arbeiders tewerk gesteld zouden blijven in de kleine handwerkbedrijfkes waar ze anders in terecht zouden komen (of vroeger in werkten). Met andere woorden: u pleit er dus voor om de armen in Azië nog armer te maken.
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |