![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De rechtbank van de staat Florida heeft het een 13-jarig meisje verboden om abortus te plegen. De rechtszaak was aangespannen door een openbaar lichaam van de staat, het departement van Kinderen en Families.
De rechtbank kwam tot de beslissing na te hebben overwogen dat het meisje nog te jong is om medische beslissingen voor zichzelf te kunnen nemen. Het meisje is drie maanden zwanger en zou komende dinsdag de zwangerschap laten beëindigen. De ouders van het meisje waren eerder uit hun ouderlijk gezag ontzet en de voogdij over haar behoort toe aan de staat. Tegenstanders van de beslissing wijzen op de wet in Florida, die bepaalt dat een kind geen toestemming van de ouders nodig heeft om een zwangerschap te beëindigen, en zeggen dat het bruut is om een 13-jarige te dwingen een baby te voldragen. bron: fok.nl Een meisje van 13 hoort geen kinderen te krijgen vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk verneem ik graag meer over de achtergrond van dit geval. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 30 april 2005 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De achtergrond is op geen enkele manier relevant. Het gaat hier om een kind dat sowieso al een "sociaal geval" is (ouders ontzet uit de ouderlijke macht). Haar veroordelen om een kind op de wereld te zetten is walgelijk, zowel tegenover het zwangere kind als tegenover het ongeboren kind! Een schande!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al gehoord over adoptie? Een kind van 13 kan inderdaad een baby niet opvoeden, daarom is een zorgzaam pleeggezin voor deze nieuwgeborene de beste oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kennen de achtregrond van het verhaal niet, we weten niet eens hoe dat meiske eruit ziet (sommige 13-jarigen zijn fysisch heel erg ontwikkeld). Bovendien zou ik hoedanook nooit blind pleiten voor abortus. Het gaat dus niet op om deze beslissing zomaar te veroordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met Antoons repliek kan ik zeer goed leven.
when you're asked to fight a war that's over nothing it's best to join the side that's gonna win http://chezpaulus.devnulled.be Laatst gewijzigd door numarx : 30 april 2005 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En als het kind sterft aan complicaties?... Dan is het maar zo, of wat?
Laatst gewijzigd door Andro : 30 april 2005 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben tegen abortus als een soort na-behoedsmiddel.
In dit geval denk ik toch dat abortus de minst slechte optie is. Aan de kinderen die in Afrika aan malaria sterven wordt door de meeste van die conservatieve anti-abortus rechters niet eens gedacht. Zijn die kinderen dan niet belangrijk ? Waarom komt men niet op straat om zulke kinderen te redden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk behoort de rechter zich niet in privé-aangelegenheden te mengen.
Als een rechter beslist om een kind ter wereld te laten komen, dan moet hij het maar zelf adopteren, bekostigen, opvoeden,........ Het gaat niet op dat de ene mens voor de andere bepaalt hoe hij zijn leven inricht: met kinderen, zonder kinderen, meer dan 2, minder dan vier........... allemaal dikke afzeik. Ieder zijn eigen menagie.
![]() |