Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2005, 08:59   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De echte reden van diskussies over racisme

Slechts een vijfde van de problemen die naar voor brengt in diskussies over pijnpunten van racisme in Vlaanderen, zijn echte racisme-problemen.
Al de rest is dikke zever, of gaat over iets anders.

Daarom begin ik te denken dat - bewust of onbewust - bepaalde partijen het probleem van het racisme alleen maar aanwakkeren, liefst dus met zoveel mogelijk argumenten die er niets mee te maken hebben, alleen maar omdat dit past in hun politieke kraam.
Ze scoren er natuurlijk gemakkelijk mee, want voor Jan Modaal is dit wel duidelijk: echt racisme en echte diskriminatie is verwerpelijk.
En met die diskussies naast de kwestie verbergen ze hun eigen onkunde of onvermogen.

Het enige wat ze daarmee bereiken is juist een verharding van de standpunten van de mensen die toevallig wat zwakker staan (vb. net dreigen hun job te verliezen, net slachtoffer geweest zijn van een diefstal van 500 euro, zijnde de prijs van een fiets, of een klein half maandloon voor een onnozelaarke ....)

Wat ik precies bedoel, zal waarschijnlijk niet (willen) begrepen worden door een aanhanger van het Blok want die is te verkrampt, maar evenmin door een aanhanger van zo-gezegd-Zuiver-Links, want zoveel introspektie zou ook zijn denkwereldje teveel in vraag stellen.

De gewone gemiddelde Vlaming doet zoals de boer: hij ploegde voort. Zonder racisme of zonder angst voor racisme. Hij zal samenwerken met Mohammed, maar kwaad worden als de opgepakte minderjarige dader van een overval zelfs niet in een verbeteringsgesticht binnen geraakt, hij zal met plezier naast Ali wonen maar kwaad worden als eenderwie de buurt door sluikstorten vervuilt, hij zal ... vul maar aan ....

Maar ik herhaal het: voor wie deze boodschap bestemd is, zal ze niet (willen) begrijpen.

Herkent iemand dit aanvoelen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 09:16   #2
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb eerder het gevoel dat men met al die racisme-debatten de modale Belg schaamroodop zijn wangen wil kweken.
Van zodra het hen niet in hun kraam past, wordt er met 'racist' gesmeten, in de hoop dat wij tot 'inkeer' zouden komen.

Maar de echte racist........... heeft geen vaste huidskleur/godsdienst
Oud 30 april 2005, 10:02   #3
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
hij zal met plezier naast Ali wonen
Denk je dat werkelijk??? Je zou nog verschieten hoor en gelijk hebben ze, ik heb zelf jarenlang naast ali en mohammed gewoond.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 22:28   #4
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Uw Jan Modaal zal ook vinden dat Ali en Achmed zich hier dienen te gedragen als gasten want dit is ons land.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 22:36   #5
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Ik heb juist een lekkere pitta gegeten van bij een vriendelijke Turk.
Spijtig genoeg heb ik verschillende keren mijn bestelling (voor 4 personen) moeten herhalen want de communicatie verliep heel stroef.
In zijn zaak staat de TV dan ook constant op de Turkse sateliettelevisie ....
Bij de chinees een beetje verder (ook zeer lekker !) staat de TV fifty-fifty op Hong-Kong en op een vlaamse zender. En ja ... de communicatie verloopt daar heel wat vlotter.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 22:37   #6
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Kent er iemand de film 'Les sous-doués" ?
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 20:08   #7
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Wat denken zij ervan?!:
Een teksje van een turks meisje van 15 jaar
Gastenboek: inleiding van crazy_shady_girl:
( Lager heb ik de hoofdletters vervangen

RaCiStEn LuiSTeR:::.... ..EeN EcHTe TuRkSe TroTs.. ..ZiT AchTeR ElkE RoTs.. ..K BeN Zo BliJ DaT Ik EeN TuRK BeN.. ..ElKe WaNaBeE-TurK Is VaN OnS EeN FaN.. ..We StaaN AlTijD VooR ElKaaR KlaaR.. ..DuS Doe NieT Zo GaaR.. ..WaNT De ReSt Is EeN BaLHaaR.. ..WiJ ZijN De BeSTeN.. ..NieMaND KaN OnS KweTSeN.. ..DuS Ga MaaR WeG En KijK Hoe Ik HeT Doe.. ..WaNT HeT DraaIT AlleeN MaaR Om De TuRKiScH CreW.. ..NieMaND KaN OnS VeRSlaaN.. ..AnDeRs GaaT IeDeReeN EraaN.. ..WiJ ZijN LieF En AaRDiG.. ..WiL Je Me NieT GeLoVeN.. ..Ik ZaL HeT Je BeLoVeN.. ..GeLooF Me Of NieT.. ..Wij MoSLiMs SnuiVeN NooiT WieT.. ..EeN EcHTe TurK HeRKeN Je MeTeeN.. ..WaNT WiJ SaMeN ZijN 1.. ..Je KuNT Nu WeL LaCHeN.. ..MaaR Je HeBT NiKs Te ZeGGeN.. ..FuCK De InTeRGRaTiE.. ..LaNG LeVe De TuRkSe GeNeRaTie.. ..Ik TyP DiT MeT MoTiVaTie En InSpIraTie.. ..DuS FuCk DiSCRiMiNaTie.. ..K ScHrijF DiT aLLeMaaL UiT MuN HooFD.. ..Je BeNT CkEr Nu Al VeRDooFD.. ..StoP DiT AlleMaaL In Je HooFD.. ..Wij LeVeN In 1 SaMeNLeViNG.. ..VeRGeeT NieT EeN DiNG.. ..VooR Nu En AlTiJD.. ..De TuRKisCH PriDe.. ..THaTs My SiDe.. ..DiT Is AlleMaaL EeN FeiT.. ..::TuRKiSH PRiDe iZ iN My MiND::.. ..::TuRKiSH BLooD iZ iN Mu KiND::.. ..::So STeP aSiDe aND LeT Me TRouGH::.. ..::CuZ iT'Z aLL aBouT Da TuRKiSH CReW::.. ..::TuRKiSH LoVe iZ aLL aRouND::.. ..::4 Ma HoMieZz, TuRKiSH NeVeR LeT U DoWN::.. ..::SHoW uR PRiDe aND SaY iT TReu::.. ..::CuZ TuRKiSH BLooD FLoWS TRouGH U::.. ..::TuRKiSH PRiDE FoR Me uNTiL I Die::.. ..::No ReaSoNS 2 Lie::.. ..::aNaLyZe::.. ..::ReCoGNiZe::.. ..::U aRe KiCKeN'iT WiTH Da TuRKiSH SiDe::.. ..::So STeP DoWN Be4 We ReGuLaTe::.. ..::KeeP iT ReaL::.. ..::CuZ TuRKiSH PeoPLe aLWaYS WiLL::..

|/
(@ @)
+------oOO----(_)-----------+
|*ThA ReAl TuRkiSch GiRl *|
+------------------oOO------+
|__|__|
| | | |
ooO Ooo

[LAf YoUu aLL .. ]
[FatjE Is >>>* OfF LinE * <<< ]

Hier heb ik de hoofdletters vervangen:

racisten luister:::.... ..een echte turkse trots.. ..zit achter elke rots.. ..k ben zo blij dat ik een turk ben.. ..elke wanabee-turk is van ons een fan.. ..we staan altijd voor elkaar klaar.. ..dus doe niet zo gaar.. ..want de rest is een balhaar.. ..wij zijn de besten.. ..niemand kan ons kwetsen.. ..dus ga maar weg en kijk hoe ik het doe.. ..want het draait alleen maar om de turkisch crew.. ..niemand kan ons verslaan.. ..anders gaat iedereen eraan.. ..wij zijn lief en aardig.. ..wil je me niet geloven.. ..ik zal het je beloven.. ..geloof me of niet.. ..wij moslims snuiven nooit wiet.. ..een echte turk herken je meteen.. ..want wij samen zijn 1.. ..je kunt nu wel lachen.. ..maar je hebt niks te zeggen.. ..fuck de intergratie.. ..lang leve de turkse generatie.. ..ik typ dit met motivatie en inspiratie.. ..dus fuck discriminatie.. ..k schrijf dit allemaal uit mun hoofd.. ..je bent cker nu al verdoofd.. ..stop dit allemaal in je hoofd.. ..wij leven in 1 samenleving.. ..vergeet niet een ding.. ..voor nu en altijd.. ..de turkisch pride.. ..thats my side.. ..dit is allemaal een feit.. ..::turkish pride iz in my mind::.. ..::turkish blood iz in mu kind::.. ..::so step aside and let me trough::.. ..::cuz it'z all about da turkish crew::.. ..::turkish love iz all around::.. ..::4 ma homiezz, turkish never let u down::.. ..::show ur pride and say it treu::.. ..::cuz turkish blood flows trough u::.. ..::turkish pride for me until i die::.. ..::no reasons 2 lie::.. ..::analyze::.. ..::recognize::.. ..::u are kicken'it with da turkish side::.. ..::so step down be4 we regulate::.. ..::keep it real::.. ..::cuz turkish people always will::..

|/
(@ @)
+------ooo----(_)-----------+
|*tha real turkisch girl *|
+------------------ooo------+
|__|__|
| | | |
ooo ooo

[laf youu all .. ]
[fatje is >>>* off line * <<< ]
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 20:18   #8
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Ik ben fel gekant tegen dat rootisme van moslims maar je kan zo de frustratie van dit 15 jarige meisje aanvoelen.
Hoe zou dat toch kunnen komen ...
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 20:53   #9
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Ik ben fel gekant tegen dat rootisme van moslims maar je kan zo de frustratie van dit 15 jarige meisje aanvoelen.
Omdat na drie generaties er hier in dit land nog altijd allochtonen wonen die er niet in slagen om iets met hun bestaan te doen en dan maar de schuld van hun falen op andere steken.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 20:59   #10
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Je kunt ook de frustraties van de nazis voelen, dat maakt het nog niet terecht
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be