![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() BRUSSEL - De autoindustrie verliest volgend jaar zijn loonkostenvoordeel tegenover Duitsland. De loonkostenvergelijking staat in de voorlopige versie van een rapport over de Vlaamse autosector. Dat rapport zal op 18 mei door Vlaams minister van Economie Fientje Moerman (VLD) worden voorgesteld, maar de minister lichtte in het Vlaamse Parlement al een tipje van de sluier op. Het bericht staat te lezen in De Tijd. De loonkosten in de Belgische autosector lagen in 2002 nog 7,3 procent lager dan in Duitsland. Dit jaar is die kloof geslonken tot 1,2 procent. In 2006 liggen de Belgische loonkosten 0,4 procent hoger dan in de Duitse autosector.
In de vergelijking is al rekening gehouden met de lagere loonlasten voor ploegenarbeid in België en met het interprofessioneel akkoord. Volgens dat akkoord stijgen de lonen in ons land zowel in 2005 als in 2006 met 2,25 procent. De vakbonden moeten nog eens de boel lekker plat leggen. En dan nog een extra belasting erbij om het gat van de sociale zekerheid te dichten. Zo moeten we niet verschieten dat plots op een dag Ford Genk moet zeggen dat... of dat ze bij Opel schrik hebben dat... Of dat in Vorst ...en dat zal de eerste zijn. Bij Volkswagen hebben de vakbonden onderhandeld voor bevriezing van lonen, en ploegenarbeid in het WE in ruil voor werkzekerheid. Hoor je dat onze vakbonden zeggen? Liever de boel plat leggen en kapot maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Tijd om innovatief te zijn en de eerste milieuvriendelijke Vlaamse auto te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zal volk naar komen kijken ! Allé, als ge mij ne 4X4 kunt bouwen op een alternatieve schone brandstofbron, die op het terrein wegkan, een vermogen kan ontwikkelen van minstens 120 a 130 pk, een topsnelheid heeft van 160 km per uur en een autonomie heeft van minstens 600 km en een refueltijd heeft van minder dan 10 minuten dan wil ik zelf een aandeel kopen van uw bedrijfken... Ge ziet ik ben nog redelijk , maar ge gaat heel hard uw best moeten doen vrees ik . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
we moeten creatief zijn. cfr vlaamse medewerking aan airbus 380 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De gemiddelde loonkost in België is voor 56% de schuld van de staat (OECD, Taxing Wages, 2003).
Een beetje besparen op de domme staatsuitgaven, de belastingen verminderen en huppakee.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik blijf bescheiden en hoop vlaanderen te zien beginnen met een brommerke (het eerste) dat werkelijk milieuvriendelijk rijdt... Vlaanderen moet in kleine dingen groot kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn een regio waar schertsfiguren de mensen wijsmaken dat de diensteneconomie de snel verdwijnende industrie zal vervangen. Welnu, no services without industry, uit die droom beginnen ze in de States stilaan te ontwaken. Vermits innovatie 100 % gerelateerd is aan industrie, en vermits de komende jaren 800.000 Belgiesen jobs uit de industrie zullen verdwijnen, naar elders, zal de RenD ook verhuizen, zo zal vlaanderenland stilaan de thuishaven worden van de uitkeringsgerechtigden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laat de Vlamingen eerst maar eens beginnen met wat chauvinstischer te zijn en enkel producten kopen die in Vlaanderen gemaakt worden. Allemaal een Golf, een Mondeo, een Volvo s40. Eerst onze eigen werkgelegenheid veilig stellen. Na de sluiting van Renault Vilvoorde kakte iedereen dat ze noooooooit meer een Renault kochten. Nog geen jaar later was Renault de best verkochte wagen in België!! Ik weet wel dat bovenstaand voorbeeld niet realistisch is. Ik illustreer maar dat indien we het echt zouden willen, dan konden we de werkzekerheid veilig stellen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dus Vlaanderen... kans gemist !
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(graad van opleiding, mogelijkheid tot communicatie met zowat iedereen, enz... ) Maar het industrieële mogen we vergeten, dat kost teveel in den belgiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel die 450 is nie veel, en die snelheid, kom daar wil ik nog mee leven, ... ![]() Op wat rijd dat en hoeveel kost dat, en vooral, waar en hoe lang duurt het om te refuelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alleen en daar moeten we realistisch in zijn, zit geen enkele industrieel te wachten op een burgerlijk ingenieur die 4 talen spreekt om met een vorklift te rijden of een paar vijzen aan te draaien aan ne lopenden band. Ik wil niet denigrerend doen over de mensen die dat nuttige werk wel doen, maar een duur hoog opgeleid arbeider heb je niet nodig om dat soort werk te doen. Een Pool met een opleiding zal evengoed werk leveren op dat vlak, en hij kost minder, is ook logisch want hij is alleen naar school geweest om te leren lassen of om te leren metsen of... Trouwens gaan zoekt nog eens goei gasten die willen werken, in den bouw of in de zware industrie. : Jonge gasten , met handen aan hun lijf die 's morgens om 5 uur al in het personeelsbuske willen kruipen om 8 a 10 uren te gaan fakken, gaan zoekt maar, zeker als ze in 't weekend moeten werken of nachten moeten doen, ik wens u veel succes. En als ge ze al vind zulde met de dikke brieven over de brug moeten komen of regelmatig wa zwart werk moeten hebben om met nog dikkere brieven over de brug te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
160 km/h? Je mag maximaal slechts 120 km/h rijden. En die 120 pk is ook nergens voor nodig, tenzij je met een zware caravan de bergen wil intrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit inderdaad waarheid in, ik ben haast zeker dat mocht je morgen de oplossing vinden voor het door mij geschetste probleem, Je ofwel overmorgen dood in de goot ligt, ofwel een aanbod gekregen hebt waaraan je niet kunt weerstaan en zelf je kleinkinderen ooit nog een klop zullen moeten doen als ze een beetje slim zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Euh ? Wat heeft dit met de discussie te maken ? Ingenieurs met arbeiders vergelijken, hmmm ... Benieuwd wie rond zijn vijftigste in een aantal bestuursraden ( kassa kassa kassa ) zit en manager is, de arbeider of de ingenieur. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar de eisen voor elke standaard wagen die op diesel of benzine rijd... Ok 90 Pk is ook nog goed, maar als je de auto in zijn huidige vorm wil vervangen zal je toch met iets beters uit de hoek moeten komen... Vandaar ook deze eisen, ze weerspiegelen datgene wat de normale autogebruiker van zijn voertuig eist. ik zie u al op verlof vertrekken naar' t zuiden van frankrijk met uw elentrieken autoke dat om de 300 km nen nacht moet opladen en tegen 90 per uur met een steeds meer verzwakkende battery vooruit moet kruipen... - |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan spreken we over het ineenstorten van een deel van de wereldeconomie. Simpel voorbeeld, stel ze vinden iets om zuurstof of water om te zetten in energie, of ze vinden een mini fusie reactor uit, of ze vinden energie in het absolute niets, (mini oerknallen in deeltjesversnellers ) en al dat soort futuristische toestanden; Kom een soort star trek warp core, om het nu eens heel extreem te stellen, wat gaan de arabieren dan doen met hun olie, ... Alles opbreien aan nylonkousen, en plastiek ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bob : 3 mei 2005 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bob, dat klinkt als een waalse uitvinding de "GierObus", een net wapen, dan de lijken netjes afgekloven laat liggen.