![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Hier in Belgie mag dat niet , ik weet zeker dat in Belgie nee gestemt zou worden tegen de Europese grondwet .Nederland volgt Frankrijk zeker weten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Onze Euro-liefhebbers mogen nu gaan uitleggen aan de Polen en de Esten etc. dat het enige dat ze aan Europa zullen hebben enorme prijsstijgingen zullen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Na Frankrijk volgen waarschijnlijk ook nog Nederland, Denemarken en GB.
Als de grondwet verworpen is dan ligt dit enkel en alleen aan de wettenmakers van de EU. Ze hadden maar een eenvoudige doorzichtige wet moeten maken voor iedereen leesbaar en niet een juridische tekst waarvan slechts enkele juristen ze volledig begrijpen. Conclusie : de EU is gebuisd voor zijn voorstel van grondwet ![edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 30 mei 2005 om 11:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De ontnuchtering van de Europese politieke klasse. Het zal hun een worst gewezen zijn wat het volk denkt. Maar nu, zullen ze eens met de neus op de feiten worden gedrukt wat het volk ervan denkt.
Van hun hoge torens beslissingen maken die de gewone burger in de straat niet zint! Er zal hier in België ook nog een ontnuchtering komen, denk ik, bij de volgende verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het was wel degelijk een afwijzing van het huidige Europees project. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik mis de belgische frank
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is een grondwet, het staat vol met wetgeving, basis rechten etc... . Natuurlijk is het niet aangenaam om te lezen, maar het is zeker niet onbegrijpelijk.
![]() |
![]() |
#8 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Ze hadden de pelingen waarschijnlijk intern onder het eigen personeel gedaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ik ben voor Europese samenwerking, en voor een EU, maar voor het húidige EU? Neen bedankt, en zeker niet voor een grondwet daarvoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Polen-waar ik al eens kom-zijn de mensen zeer ontgoocheld over wat de EU hen tot nog toe heeft opgeleverd. Juist ja: alleen prijsstijgingen, die voor de modale Pool die hier niet kan komen werken veel harder aankomen dan voor ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Verder weet ik inderdaad niet wat er precies in staat. Is dat mijn fout? Moet iedereen die gaat stemmen de moeite doen om ergens te weten te komen wát er juist instaat? Weet jij waar ik die grondwet kan inkijken? Bovendien, het nieuws moet ons GEGEVEN worden door de media. Het moet duidelijk, verstaanbaar, en liefst zo eenvoudig mogelijk uitgelegd worden zodat iedereen precies wéet wat ze gaan aanvangen met ons, met Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Misschien geen slecht idee om te beginnen met het uitpluizen van de Belgische Grondwet vooraleer je aan de Europese Grondwet begint?
Hiermee ben je uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren bezig http://www.senate.be/senbeldocs/cons.../const_nl.html Over de Europese grondwet is deze link vrij nuttig: http://www.grondweteuropa.nl/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of er ook een papieren versie verkrijgbaar is... Drat double drat, Moneta was me voor ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Johan217 : 30 mei 2005 om 13:11. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Euhh.... JAAAAAA. Dat is de hele bedoeling van directe democratie, dat de burger zich informeert. Hij moet natuurlijk geinformeerd worden. Maar de informatie is overal aanwezig. In de kranten en de media stond er afgelopen week wel elke dag ergers in grote lijnen wat de inhoud van de grondwet is, persoonlijk ben ik het wel 5 keer tegengekomen deze week( in een land waar niets eens een referendum plaats vind). Tenslotte is er nog het internet, waar men zonder enige moiete een volledige copie kunt vinden in jouw taal. Als je enige moeite doet kom je er wel, maar dat is het probleem, de burger is lui geworden en de individuele verantwoordelijkheid blijkt ver weg. Het is altijd iemand anders zijn fout. Het is gemakkelijker de populistische one liners te volgen( die inspelen op dat ongenoegen) dan u ook daadwerkelijk te informeren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu" (Galileo Galilei, 1632). Laatst gewijzigd door Fonske : 30 mei 2005 om 13:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
|
![]() Citaat:
Een referendum is een basis om democratisch te beg�*nnen (zoals bv. in Frankrijk). Daarbovenop moet er dus een actieve informatie campagne gevoerd worden. Democratie behoort het volk toe.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 mei 2005 om 13:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die grondwet anders wel gelezen, en hoe meer ik er over te weten kwam, hoe meer ik inderdaad overtuigd raakte van een nee.
En er zijn veel meer mensen die wel degelijk wisten waarom ze nee stemden. Het is wel gemakkelijk om het volk uit te schelden voor dommekloot als het resultaat je niet aan staat. Maar goed, het is 'non' geworden, en daar zal geen enkele euro-ideoloog nog iets aan kunnen veranderen. Vive la France ! ![]()
![]() |