Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2005, 15:09   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard Lachen met God mag niet!

http://www.nu.nl/news.jsp?n=524115&c=10

Citaat:
'Hand van God' voorlopig van de buis

Uitgegeven: 10 mei 2005 15:38

AMSTERDAM - Telecombedrijf Versatel zendt de commercial 'Hand van God' de komende twee weken niet meer uit in afwachting van de uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC). In Amsterdam vond dinsdag een hoorzitting van de commissie plaats naar aanleiding van klachten over de reclamespot. De ChristenUnie overhandigde daarbij bijna 1100 handtekeningen aan Versatel en de RCC.
De commissie ontving vanaf de eerste uitzenddatum op 18 april 213 klachten over de reclame voor een supersnelle adsl-verbinding met het exclusieve aanbod voor rechtstreekse uitzendingen van het eredivisievoetbal. In de commercial tikt de 'Hand van God' een doelpoging van Feyenoorder Romeo Castelen binnen. De klagers noemden het spotje kwetsend voor gelovigen. De ChristenUnie verzamelde tot dinsdagmiddag al 1100 handtekeningen tegen de reclame. Ads_kid=0;Ads_bid=0;Ads_xl=0;Ads_yl=0;Ads_xp='';Ad s_yp='';Ads_opt=0;Ads_wrd='';Ads_prf='';Ads_par='' ;Ads_cnturl='';Ads_sec=0;Ads_channels=''; document.write("");

Na de eerste klachten paste Versatel het spotje aan door de zin 'Hoe is het in godsnaam mogelijk?' eruit te halen. "We weten nog niet of we de commercial nog gaan uitzenden", aldus een woordvoerster van het telecombedrijf. "Die beslissing moet nog worden genomen, overigens ongeacht wat de uitspraak van de commissie is."

Klager B. van Olst hoopt dat zijn pleidooi de RCC ervan overtuigt zich uit te spreken tegen de reclame, al is die uitspraak niet bindend. "Voor de voetballiefhebber is dit een zeer goede spot, maar bij christenen en andere gelovigen wordt een hele verkeerde snaar geraakt. De reclamespot is zeer godslasterlijk voor gelovigen."

De Reclame Code Commissie doet binnen twee weken uitspraak.

Humor en geloof gaat niet samen blijkt maar weer eens. Waarom kunnen of mogen gelovigen geen gevoel voor humor hebben als het over hun God gaat?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 15:27   #2
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Hahahahaha...

Dit bewijst eens te meer dat sommige gelovigen door de Evolutie wat minder bedeeld zijn met verstandelijke vermogens.
Overigens vraag ik me af: gaan ze ook nog een verzoek indienen tot het herschrijven of schrappen van bepaalde voor ongelovigen of andersgelovigen minder prettige gedeeltes in de bijbel? Niet dat ik ermee zit. Maar ja, je moet wel consequent blijven, hè.
Oud 10 mei 2005, 15:41   #3
Jezus Christus
Burger

Jezus Christus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jezus Christus
Standaard

Je moest eens weten hoe wij destijds met het laatste avondmaal gelachen hebben.
Ook tijdens mijn prediking ging ik van het ene hoere-boere feest naar het andere.
Dat waren nog eens tijden se En als er te weinig wijn was dan mocht ik die van onze pa gewoon bijmaken
en die farizeeers natuurlijk he.
De rest van t verhaal is afdoende bekent.

Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 10 mei 2005 om 15:42.
Jezus Christus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 15:54   #4
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus Christus
Je moest eens weten hoe wij destijds met het laatste avondmaal gelachen hebben.
Ook tijdens mijn prediking ging ik van het ene hoere-boere feest naar het andere.
Dat waren nog eens tijden se En als er te weinig wijn was dan mocht ik die van onze pa gewoon bijmaken
en die farizeeers natuurlijk he.
De rest van t verhaal is afdoende bekent.
Je zou die farizeëers eens terug goed bij hun nekvel moeten nemen, en hun een flinke schop geven waar ze het niet zo graag hebben.... je zou mij hiermee een groot plezier kunnen doen.

Laatst gewijzigd door Andro : 10 mei 2005 om 16:09.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 15:58   #5
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
http://www.nu.nl/news.jsp?n=524115&c=10

Humor en geloof gaat niet samen blijkt maar weer eens. Waarom kunnen of mogen gelovigen geen gevoel voor humor hebben als het over hun God gaat?
Zulke pilaarbijterij is foei, zou prince Philippe zeggen...

Negeren, onder het devies: wat niet lachend kan gezegd worden, is de waarheid niet...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be