![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Vermits de VLD en SP.A het vlaams regeerakkoord naast zich hebben gelegd, kunnen zij misschien de Vlaamse regering verlaten.
Er zijn geen verkiezingen nodig, CD&V en Vlaams Belang kunnen perfect een meerderheid vormen... jullie mening? |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() zal wrschnlk niet gebeuren, ik zie ze de vld eruit smijten en samen gaan met groen!
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() daarbij is dit in de vlaamse regering
#9 |
Burger
|
![]() Ik hoor net op het nieuws dat de vlaamse regering niet kan vallen... Dat wist ik niet...
Ik vind het in elk geval heel raar... Groen heeft al bewezen dat het niet kan regeren! De kiezer heeft dat ook bevestigd! |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De vlaamse regering kan wel vallen, alleen is het niet mogelijk om nieuwe verkiezingen te organiseren. Dus er kan wel verandert worden van coalitie. Voor mij is het redelijk simpel nu: ik wil een minderheidsregering of een nieuwe, desnoods met het belang erbij.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse regering heeft beloftes gemaakt boven haar 'bevoegdheidspetje'. Spirit leek konsekwent te zijn en haar onterechte mandaat in de weegschaal te stellen, maar ik heb echt de indruk dat ze hier fungeren als een bliksemafleider-zondebok. De SP-a hoeft het achterste van haar tong niet te laten zien, de VLD al helemaal niet. SPirit verliet het debat......... dus regeren we maar verder over 'belangrijker zaken'. Spirit slikt braafjes de franstalige kritiek en mag in ruil vlotweg verder regeren. Een federale constructie met assymetrische regeringen lijkt dus niet te vlotten. Voor mijn part verdwijnt dus best het nu machteloze, overbodige en geldverslindende Vlaamse niveau, en worden we eenvoudiger centralistisch geregeerd door een unitaire federale regering.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit klopt wel maar de federale regering bestaat wel uit partijen die BELOOFD hebben van BHV te splitsen. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De walen krijgen brussel er met plezier dan bij,das dan toch een vuile stad minder voor vlaanderen en een pak meer geld voor de andere vlaamse steden op te frissen. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zijn gemaakt door personen. Niet door partijen. Die personen (Vlaams niveau) waren duidelijk onbevoegd om dergelijke zaken te ondertekenen. Ze zijn dus hun boekje te buiten gegaan.
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar dat zult u uiteraard weer anders zien
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Stel: ik pleeg een moord. Ik ben geen positief gediscrimineerde vreemdeling dus kom voor de rechtbank en word veroordeeld tot levenslang. Ik geef te kennen dat ik dat niet zo'n prettig vooruitzicht vind en prompt biedt de overheid mij financiële tegemoetkomingen, de toelating om 300 dagen penitentiair verlof per jaar op te nemen, een eretitel door de koning opgespeld als verdienstelijk moordenaar. Na wat onderhandelen over de compensaties besluit ik dat het niet goed genoeg is en dat ik toch maar liever niet mijn straf uitzit. De overheid legt zich daarbij neer. Je kan immers toch geen straf opleggen als de gestrafte geen zin heeft in de straf? Dat spreekt toch vanzelf?!
Surrealistisch? Nee hoor, dit is belgie.
#18 |
Gouverneur
|
![]() Die regering die op dit moment het meeste en beste werk verzet krijgt uiteindelijk de zwarte piet vanuit z'n eigen meerderheid...
Dit om de postjes op een ander niveau te handhaven. Mensen, hier zit iets grondig fout... |
![]() |
![]() |
#19 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
1) Kan dit wettelijk ? 2) Kan dit bestuurlijk in de praktijk ? 3) Zou de CD&V dit politiek aandurven ? 4) Zou het Vlaams Belang zo'n minderheidsregering steunen ? Mijn idee : ja, ja, nee, ja |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() 1. Tuurlijk
2. Tuurlijk 3. CVP? Pfff.... Veel geblaat en weinig wol (maar ze mogen me altijd van het tegendeel overtuigen) 4. Tuurlijk Citaat: