![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() 99Dag Uncle,
er staat weer een verlengd weekend voor de deur, en dat voor weekend heb ik echt wel leukere plannen dan nog even alle 25 gefrustreerde Flamingansjes hier van antwoord te dienen.. Of ik daarna nog terugkeer? Af en toe wel wellicht.. Want hoe je het ook draait of keert: op deze ng vind je de meest bonte verzameling gekken die ooit usenet geteisterd hebben.. Persoonlijk volg ik al 10 jaar nieuwsgroepen; sinds de tijd dat Rudi S. tevergeefs orde probeerde te scheppen in a.b., en daarna via UUCP (knooppunt zaliger), maar nooit heb ik zoveel idioten hun waarheid weten verkondigen als hier op be.poltics (say it loud, I'm stupid and I'm proud!) Daar zit er tegelijkertijd weer een kans in. Jij kan blijkbaar moeilijk afscheid nemen van deze groep (ik heb daar geen moeite mee) Wel: deze verknochtheid aan deze groep kan je ook een positieve stimulans geven. Het idee is hier al een paar keer geopperd: schrijf er een boek over. Koudwatervrees houd je nu mischien nog tegen, maar eigenlijk is die koudwatervrees best overkoombaar hoor. Als je maar systematisch te werk gaat. Want om het cru te stellen: de helft van je boek krijg je sowieso in je schoot geworpen. Als je hier eeen jaar lang elke dag 4 lijntjes kunt selecteren, dan heb je na een jaar een massa kopij die op zijn minst al goed is voor de helft van je boek. Over copyright hoef je je niet echt zorgen te maken: usenet is public domain, en bovendien post meer dan drie kwart hier (om begrijpelijke redenen wellicht) onder een pseudoniem. Bij degenen die dit niet doen vraag je bij voorkeur hun toelating - in het andere geval kan je hun bijdragen schrappen / of anders aan een fictief personnage toeschrijven. Hier kan geen speld tegen in gebracht worden. In geval van twijfel kan lexmaniac of een andere advocaat (er posten er hier genoeg hoor) je ongetwijfeld verder helpen. Ik zou me geen zorgen maken. En bedreigingen ben je ongetwijfed ook al gewoon. Alle citaten moet je verder natuurlijk ordenen. Per onderwerp, per datum, per auteur.. dat moet je zelf uitmaken.. Het hangt ook een beetje samen met het andere deel van je boek; dat deel dat je zelf zal moeten schrijven: het framewerk van het boek; de overgangen tussen de citaten, het deel dat het boek vlot leesbaar maakt. En dat is natuurlijk het hele kersen eten. En dat globale concept bepaal je natuurlijk opnieuw zelf.. keuzes zat: aan intriges en complotten geen gebrek zou ik zeggen (iedereen is tegen mij, overal waar ik ga slapen zit er een communist onder mijn bed etc etc..) de gesprekken duiden kan ook (maar is wat saai) Maar het beste lijkt me nog na een half jaar verzamelen de puzzel eens goed te bekijken, en dan de inspiratie van het moment af te wachten.. Veel werk? Inderdaad. Zal het lukken? Wie zal het zeggen? In elk geval: als je het niet probeert, zal je het nooit weten. Bovendien dreigt er je niemand af met een deadline. Is het boek af binnen een jaar? Knap gewerkt! Doe je er twee jaar over? So what? En als je uiteindelijk een resultaat hebt waar je tevreden over bent, wees dan maar zeker dat je een bestseller (naar Vlaamse normen toch) in je handen hebt. Je hoeft geen schrik te hebben dat uitgeverijen je een njet zullen op het request geven.. De gebruikelijke malloten op deze nieuwsgroep zullen natuulijk er alles aan doen om je te ontmoedigen. In hun plaats zou ik hetzelfde doen. Iets zwart op wit gedrukt zien staan in een boek is nu eenmaal nog iets anders dan hier loos te zitten fulmineren.. Maar daarvoor zijn het per slot van rekening malloten.. Veel succes ermee & tot later.. Luc |
![]() |
#2 |
|
![]() "Luc.vd" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > 99Dag Uncle, > > er staat weer een verlengd weekend voor de deur, en dat voor weekend > heb ik echt wel leukere plannen dan nog even alle 25 gefrustreerde > Flamingansjes hier van antwoord te dienen.. > Of ik daarna nog terugkeer? > Af en toe wel wellicht.. > Want hoe je het ook draait of keert: op deze ng vind je de meest bonte > verzameling gekken die ooit usenet geteisterd hebben.. > Persoonlijk volg ik al 10 jaar nieuwsgroepen; sinds de tijd dat Rudi > S. tevergeefs orde probeerde te scheppen in a.b., en daarna via UUCP > (knooppunt zaliger), maar nooit heb ik zoveel idioten hun waarheid > weten verkondigen als hier op be.poltics > (say it loud, I'm stupid and I'm proud!) > Daar zit er tegelijkertijd weer een kans in. > Jij kan blijkbaar moeilijk afscheid nemen van deze groep (ik heb daar > geen moeite mee) > Wel: deze verknochtheid aan deze groep kan je ook een positieve > stimulans geven. > Het idee is hier al een paar keer geopperd: schrijf er een boek over. > Koudwatervrees houd je nu mischien nog tegen, maar eigenlijk is die > koudwatervrees best overkoombaar hoor. > Als je maar systematisch te werk gaat. > Want om het cru te stellen: de helft van je boek krijg je sowieso in > je schoot geworpen. > Als je hier eeen jaar lang elke dag 4 lijntjes kunt selecteren, dan > heb je na een jaar een massa kopij die op zijn minst al goed is voor > de helft van je boek. > Over copyright hoef je je niet echt zorgen te maken: usenet is public > domain, en bovendien post meer dan drie kwart hier (om begrijpelijke > redenen wellicht) onder een pseudoniem. > Bij degenen die dit niet doen vraag je bij voorkeur hun toelating - in > het andere geval kan je hun bijdragen schrappen / of anders aan een > fictief personnage toeschrijven. > Hier kan geen speld tegen in gebracht worden. > In geval van twijfel kan lexmaniac of een andere advocaat (er posten > er hier genoeg hoor) je ongetwijfeld verder helpen. > Ik zou me geen zorgen maken. > En bedreigingen ben je ongetwijfed ook al gewoon. > Alle citaten moet je verder natuurlijk ordenen. > Per onderwerp, per datum, per auteur.. dat moet je zelf uitmaken.. > Het hangt ook een beetje samen met het andere deel van je boek; dat > deel dat je zelf zal moeten schrijven: > het framewerk van het boek; de overgangen tussen de citaten, het deel > dat het boek vlot leesbaar maakt. > En dat is natuurlijk het hele kersen eten. > En dat globale concept bepaal je natuurlijk opnieuw zelf.. > keuzes zat: > aan intriges en complotten geen gebrek zou ik zeggen > (iedereen is tegen mij, overal waar ik ga slapen zit er een communist > onder mijn bed etc etc..) > de gesprekken duiden kan ook (maar is wat saai) > Maar het beste lijkt me nog na een half jaar verzamelen de puzzel eens > goed te bekijken, en dan de inspiratie van het moment af te wachten.. > Veel werk? > Inderdaad. > Zal het lukken? > Wie zal het zeggen? > In elk geval: als je het niet probeert, zal je het nooit weten. > Bovendien dreigt er je niemand af met een deadline. > Is het boek af binnen een jaar? > Knap gewerkt! > Doe je er twee jaar over? > So what? > En als je uiteindelijk een resultaat hebt waar je tevreden over bent, > wees dan maar zeker dat je een bestseller (naar Vlaamse normen toch) > in je handen hebt. > Je hoeft geen schrik te hebben dat uitgeverijen je een njet zullen op > het request geven.. > De gebruikelijke malloten op deze nieuwsgroep zullen natuulijk er > alles aan doen om je te ontmoedigen. > In hun plaats zou ik hetzelfde doen. > Iets zwart op wit gedrukt zien staan in een boek is nu eenmaal nog > iets anders dan hier loos te zitten fulmineren.. > Maar daarvoor zijn het per slot van rekening malloten.. > Veel succes ermee & tot later.. > De manier in acht genomen waarop je hier blijkbaar moeiteloos een heel epistel ten beste geeft, doet me besluiten dat jij blijkbaar meer geschikt bent dan ik om dat boek te schrijven ;)) Tot binnenkort! U's |
![]() |
#3 |
|
![]() "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Luc.vd" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > 99Dag Uncle, > > > > er staat weer een verlengd weekend voor de deur, en dat voor weekend > > heb ik echt wel leukere plannen dan nog even alle 25 gefrustreerde > > Flamingansjes hier van antwoord te dienen.. > > Of ik daarna nog terugkeer? > > Af en toe wel wellicht.. > > Want hoe je het ook draait of keert: op deze ng vind je de meest bonte > > verzameling gekken die ooit usenet geteisterd hebben.. > > Persoonlijk volg ik al 10 jaar nieuwsgroepen; sinds de tijd dat Rudi > > S. tevergeefs orde probeerde te scheppen in a.b., en daarna via UUCP > > (knooppunt zaliger), maar nooit heb ik zoveel idioten hun waarheid > > weten verkondigen als hier op be.poltics > > (say it loud, I'm stupid and I'm proud!) > > Daar zit er tegelijkertijd weer een kans in. > > Jij kan blijkbaar moeilijk afscheid nemen van deze groep (ik heb daar > > geen moeite mee) > > Wel: deze verknochtheid aan deze groep kan je ook een positieve > > stimulans geven. > > Het idee is hier al een paar keer geopperd: schrijf er een boek over. > > Koudwatervrees houd je nu mischien nog tegen, maar eigenlijk is die > > koudwatervrees best overkoombaar hoor. > > Als je maar systematisch te werk gaat. > > Want om het cru te stellen: de helft van je boek krijg je sowieso in > > je schoot geworpen. > > Als je hier eeen jaar lang elke dag 4 lijntjes kunt selecteren, dan > > heb je na een jaar een massa kopij die op zijn minst al goed is voor > > de helft van je boek. > > Over copyright hoef je je niet echt zorgen te maken: usenet is public > > domain, en bovendien post meer dan drie kwart hier (om begrijpelijke > > redenen wellicht) onder een pseudoniem. > > Bij degenen die dit niet doen vraag je bij voorkeur hun toelating - in > > het andere geval kan je hun bijdragen schrappen / of anders aan een > > fictief personnage toeschrijven. > > Hier kan geen speld tegen in gebracht worden. > > In geval van twijfel kan lexmaniac of een andere advocaat (er posten > > er hier genoeg hoor) je ongetwijfeld verder helpen. > > Ik zou me geen zorgen maken. > > En bedreigingen ben je ongetwijfed ook al gewoon. > > Alle citaten moet je verder natuurlijk ordenen. > > Per onderwerp, per datum, per auteur.. dat moet je zelf uitmaken.. > > Het hangt ook een beetje samen met het andere deel van je boek; dat > > deel dat je zelf zal moeten schrijven: > > het framewerk van het boek; de overgangen tussen de citaten, het deel > > dat het boek vlot leesbaar maakt. > > En dat is natuurlijk het hele kersen eten. > > En dat globale concept bepaal je natuurlijk opnieuw zelf.. > > keuzes zat: > > aan intriges en complotten geen gebrek zou ik zeggen > > (iedereen is tegen mij, overal waar ik ga slapen zit er een communist > > onder mijn bed etc etc..) > > de gesprekken duiden kan ook (maar is wat saai) > > Maar het beste lijkt me nog na een half jaar verzamelen de puzzel eens > > goed te bekijken, en dan de inspiratie van het moment af te wachten.. > > Veel werk? > > Inderdaad. > > Zal het lukken? > > Wie zal het zeggen? > > In elk geval: als je het niet probeert, zal je het nooit weten. > > Bovendien dreigt er je niemand af met een deadline. > > Is het boek af binnen een jaar? > > Knap gewerkt! > > Doe je er twee jaar over? > > So what? > > En als je uiteindelijk een resultaat hebt waar je tevreden over bent, > > wees dan maar zeker dat je een bestseller (naar Vlaamse normen toch) > > in je handen hebt. > > Je hoeft geen schrik te hebben dat uitgeverijen je een njet zullen op > > het request geven.. > > De gebruikelijke malloten op deze nieuwsgroep zullen natuulijk er > > alles aan doen om je te ontmoedigen. > > In hun plaats zou ik hetzelfde doen. > > Iets zwart op wit gedrukt zien staan in een boek is nu eenmaal nog > > iets anders dan hier loos te zitten fulmineren.. > > Maar daarvoor zijn het per slot van rekening malloten.. > > Veel succes ermee & tot later.. > > > > De manier in acht genomen waarop je hier blijkbaar moeiteloos een heel > epistel ten beste geeft, doet me besluiten dat jij blijkbaar meer geschikt > bent dan ik om dat boek te schrijven ;)) > Tot binnenkort! > > U's > > Meer dan één zin , zijn van Uncle zeer zeldzaam. Laat staan een boek. deekodiver |