Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2005, 13:35   #1
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard Ambassades moeten niet voldoen aan tweetaligheid?

Deze zomer ga ik een weekje naar Moskou maar daarvoor moet ik eerst een visum aanvragen op de Russische ambassade van België. Eens op hun site aangekomen zie ik dat ze alleen een visumaanvraag in het Frans hebben. Dus ik stuur hun een mailtje:
Citaat:
From: xxxxxxxxxx
To: xxxxxxxx@skynet.be
Sent: Wednesday, May 25, 2005 1:58 PM
Subject: Nederlandstalig visumaanvraagformulier

Geachte,

Ik zou graag een Nederlandstalig visumaanvraagformulier ontvangen. Op jullie site is dit alleen in het Frans te downloaden (http://www.belgium.mid.ru/0img/visa.pdf)
Dank bij voorbaat.

Vriendelijke groeten,
xxxxxxxx.
Antwoord:
Citaat:
Geacgte

We hebben geen nederlandstalig visumaanvraagformulier.
Dus ik krijg een antwoord waarin vermeld staat dat er geen nederlandstalige aanvraagformulieren zijn. Er wordt zelfs niet geëxcuseerd of gegroet op het einde van de mail. Op hun site heb ik ook even naar de talenkennis van de ambassadeur gekeken, http://www.belgium.mid.ru/posolstvo_ned.html
Citaat:
Vreemde talen:
Engels
Frans
Swahili
Ondanks dat er meer Vlamingen dan Walen zijn kan ik hier dus alleen in het Frans terecht. Ik kan Frans, geen enkel probleem, maar wat moeten mensen doen die geen Frans spreken? (Voor de franstalige woorden die ik niet begrijp heeft een Russische vriendin geholpen en het Russisch in het Engels vertaald)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cyberfreak on 26-05-2005 at 14:41
Reason:
--------------------------------

Deze zomer ga ik een weekje naar Moskou maar daarvoor moet ik eerst een visum aanvragen op de Russische ambassade van België. Eens op hun site aangekomen zie ik dat ze alleen een visumaanvraag in het Frans hebben. Dus ik stuur hun een mailtje:
Citaat:

Geachte,

Ik zou graag een Nederlandstalig visumaanvraagformulier ontvangen. Op jullie site is dit alleen in het Frans te downloaden (http://www.belgium.mid.ru/0img/visa.pdf)
Dank bij voorbaat.

Vriendelijke groeten,
xxxxxxxx.
Antwoord:
Citaat:
Geacgte

Dus ik krijg een antwoord waarin vermeld staat dat er geen nederlandstalige aanvraagformulieren zijn. Er wordt zelfs niet geëxcuseerd of gegroet op het einde van de mail. Op hun site heb ik ook even naar de talenkennis van de ambassadeur gekeken, http://www.belgium.mid.ru/posolstvo_ned.html
Citaat:
Vreemde talen:
Engels
Frans
Swahili
Ondanks dat er meer Vlamingen dan Walen zijn kan ik hier dus alleen in het Frans terecht. Ik kan Frans, geen enkel probleem, maar wat moeten mensen doen die geen Frans spreken? (Voor de franstalige woorden die ik niet begrijp heeft een Russische vriendin geholpen en het Russisch in het Engels vertaald)[/size]

[size=1]After edit by Cyberfreak on 26-05-2005 at 14:39
Reason:

Citaat:

Geachte,

Dank bij voorbaat.

Vriendelijke groeten,
xxxxxxxx.
Antwoord:
Citaat:
Geacgte

Citaat:
Vreemde talen:
Engels
Frans
Swahili
Ondanks dat er meer Vlamingen dan Walen zijn kan ik hier dus alleen in het Frans terecht. Ik kan Frans, geen enkel probleem, maar wat moeten mensen doen die geen Frans spreken? (Voor de franstalige woorden die ik niet begrijp heeft een Russische vriendin geholpen en het Russisch in het Nederlands vertaald)[/size]

[size=1]After edit by Cyberfreak on 26-05-2005 at 14:36
Reason:

Citaat:

Geachte,

Dank bij voorbaat.

Vriendelijke groeten,
xxxxxxxx.
Antwoord:
Citaat:
Geacgte

Citaat:
Vreemde talen:
Engels
Frans
Swahili
Ondanks dat er meer Vlamingen dan Walen zijn kan ik hier dus alleen in het Frans terecht. Ik kan Frans, geen enkel probleem, maar wat moeten mensen doen die geen Frans spreken?[/size]

[size=1]After edit by Cyberfreak on 26-05-2005 at 14:36
Reason:

Citaat:

Geachte,

Dank bij voorbaat.

Vriendelijke groeten,
xxxxxxxx.
Antwoord:
Citaat:
Geacgte

Dus ik krijg een antwoord waarin vermeld staat dat er geen nederlandstalige aanvraagforulmieren zijn. Er wordt zelfs niet geëxcuseerd of gegroet op het einde van de mail. Op hun site heb ik ook even naar de talenkennis van de ambassadeur gekeken, http://www.belgium.mid.ru/posolstvo_ned.html
Citaat:
Vreemde talen:
Engels
Frans
Swahili
Ondanks dat er meer Vlamingen dan Walen zijn kan ik hier dus alleen in het Frans terecht. Ik kan Frans, geen enkel probleem, maar wat moeten mensen doen die geen Frans spreken?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Geachte,

Dank bij voorbaat.

Vriendelijke groeten,
xxxxxxxx.
Antwoord:
Citaat:
Geacgte

Dus ik krijg een antwoord waarin vermeld staat dat er geen nederlandstalige aanvraagforulmieren zijn. Er wordt zelfs niet geëxcuseerd of gegroet op het einde van de mail. Op hun site heb ik ook even naar de talenkennis van de ambassadeur gekeken, http://www.belgium.mid.ru/posolstvo_ned.html
Citaat:
Vreemde talen:
Engels
Frans
Swahili
[/edit]

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 26 mei 2005 om 13:41.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 14:14   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

voila se nu weet ge uw plaats ineens als Nederlandstalige he...2de rangsburger...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 14:18   #3
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

Moskou Vlaams!

Kilroy was here.
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 14:26   #4
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Als ik mij niet vergis beschouwt men ambassades als mini-enclaves. De russische wetgeving is er dus van toepassing, en Vlaanderen kan daar dus niks aan veranderen.
En als kleine taalgroep zul je ermee moeten leven dat de heel wat ambassadeurs geen Nederlands zullen spreken(zelfs wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt).
Het is natuurlijk niet erg netjes van Rusland om voor visa-aanvragen geen rekening te houden met deVlamingen.
Oud 26 mei 2005, 14:53   #5
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ja, ik dacht zelfs dat ambassades van een bepaald land het grondgebied van dat land hebben.
Oud 26 mei 2005, 15:02   #6
Tegendradigaard

Standaard

inderdaad dat dacht ik ook...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 16:34   #7
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Als ik mij niet vergis beschouwt men ambassades als mini-enclaves. De russische wetgeving is er dus van toepassing, en Vlaanderen kan daar dus niks aan veranderen.
En als kleine taalgroep zul je ermee moeten leven dat de heel wat ambassadeurs geen Nederlands zullen spreken(zelfs wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt).
Het is natuurlijk niet erg netjes van Rusland om voor visa-aanvragen geen rekening te houden met deVlamingen.
Dat heeft niks met grondgebied te maken. Het is gewoon het feit dat de overheid alleen taalwetten kan uitvaardigen voor de 'Belgische' overheden.
Een ambassade van Rusland is geen deel van de Belgische overheid en is dus net als wij allemaal vrij in ons taalgebruik.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 17:20   #8
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

In de Belgische ambassade te Alicante spreken ze althans zeer vloeiend 5 talen: NL, FR, DE, ENG en uiteraard Spaans.
Oud 26 mei 2005, 18:30   #9
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Moskou Vlaams!
Wat een belachelijke reactie weeral.

Dus je vindt tweetaligheid in ambassades niet nodig?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 19:29   #10
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat een belachelijke reactie weeral.

Dus je vindt tweetaligheid in ambassades niet nodig?
Het is een Russische ambassade. Je moet blij zijn dat ze iets anders dan Russisch spreken.

In veel ambassades kan je enkel in het Engels of het Frans terecht. En dat is maar logisch ook. Waarom zou pakweg Uganda iemand moeten hebben die Nederlandstalig is om de visumaanvraagformulieren te maken en te lezen?
Oud 26 mei 2005, 19:30   #11
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Moeten ze dan voor elke taal in de wereld een eigen formulier opstellen?
Oud 26 mei 2005, 21:36   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

oeps, verkeerd gelezen [edit][edit]
[size=1]After edit by Zeno! on 26-05-2005 at 22:40
Reason:

oeps, verkeerd gelezen [edit][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Dat buitenlandse ambassades in Belgie geen Nederlands kunnen is nog enigsinds te begrijpen. Het feit dat Belgische ambassades niet perfect tweetalig zijn is een schande.
Maar niet erg verwonderlijk natuurlijk, de talenkennis van onze franstalige landgenoten(?) kennende.

Probeer anders de Nederlandse ambassade eens. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zeno! : 26 mei 2005 om 21:40.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 23:18   #13
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak

Antwoordus ik krijg een antwoord waarin vermeld staat dat er geen nederlandstalige aanvraagformulieren zijn. Er wordt zelfs niet geëxcuseerd of gegroet op het einde van de mail. Op hun site heb ik ook even naar de talenkennis van de ambassadeur gekeken, http://www.belgium.mid.ru/posolstvo_ned.html
Ondanks dat er meer Vlamingen dan Walen zijn kan ik hier dus alleen in het Frans terecht. Ik kan Frans, geen enkel probleem, maar wat moeten mensen doen die geen Frans spreken? (Voor de franstalige woorden die ik niet begrijp heeft een Russische vriendin geholpen en het Russisch in het Engels vertaald)
Ga dan bij Putin klagen, hè. Ambassadepersoneel is onafhankelijk. Daar heeft de Belgische overheid niets aan te zeggen. Dus trek uw plan. U mag nog blij zijn dat ze u niks in het Russisch laten invullen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 23:23   #14
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Het is een Russische ambassade. Je moet blij zijn dat ze iets anders dan Russisch spreken.

In veel ambassades kan je enkel in het Engels of het Frans terecht. En dat is maar logisch ook. Waarom zou pakweg Uganda iemand moeten hebben die Nederlandstalig is om de visumaanvraagformulieren te maken en te lezen?
Dat eerste ben ik niet met je eens. Je mag verwachten dat je op elke ambassade toch op z'n minst in het Engels terechtkunt. In dat opzich is de Russische ambassade in Nederland niet veel beter, die heeft ook alleen een Engelse site. Maar normaal gesproken zijn er bij ambassades altijd wel lokale medewerkers die je in de plaatselijke taal kunnen helpen. Ik vrees alleen dat veel ambassades in België wel Franstalige, maar geen Nederlandstalige medewerkers hebben...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2005, 01:38   #15
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ga dan bij Putin klagen, hè. Ambassadepersoneel is onafhankelijk. Daar heeft de Belgische overheid niets aan te zeggen. Dus trek uw plan. U mag nog blij zijn dat ze u niks in het Russisch laten invullen.
Wow, is meneer altijd zo vriendelijk? Ik stelde gewoon de vraag of ambassades moeten voldoen aan de taalwetten binnen het land waar ze gevestigd zijn. Jij als BUB'er maakt er waarschijnlijk geen probleem van dat iemand zijn benodigde formulieren niet kan invullen omdat die in een andere landstaal zijn, ongeacht of het over ambassades gaat of niet. In dit geval gaat het gewoon over goede wil. Alleen een franstalig document in een land waar de meerderheid nederlandstalig is vind ik asociaal. De mail die ik als antwoord kreeg was in jouw stijl: "Trek uw plan". Je bent waarschijnlijk veel behulpzamer als een Waal aan jou de weg vraagt in het Frans.
Oud 27 mei 2005, 09:37   #16
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
voila se nu weet ge uw plaats ineens als Nederlandstalige he...2de rangsburger...
Voor het buitenland is België nog altijd een Franstalige staat. Dat heeft veel te maken met de verfransing van het diplomatencorps...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be