![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||||||||||||||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Deze zomer ga ik een weekje naar Moskou maar daarvoor moet ik eerst een visum aanvragen op de Russische ambassade van België. Eens op hun site aangekomen zie ik dat ze alleen een visumaanvraag in het Frans hebben. Dus ik stuur hun een mailtje:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 26 mei 2005 om 13:41. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() voila se nu weet ge uw plaats ineens als Nederlandstalige he...2de rangsburger...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Moskou Vlaams!
Kilroy was here.
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Als ik mij niet vergis beschouwt men ambassades als mini-enclaves. De russische wetgeving is er dus van toepassing, en Vlaanderen kan daar dus niks aan veranderen.
En als kleine taalgroep zul je ermee moeten leven dat de heel wat ambassadeurs geen Nederlands zullen spreken(zelfs wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt). Het is natuurlijk niet erg netjes van Rusland om voor visa-aanvragen geen rekening te houden met deVlamingen.
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja, ik dacht zelfs dat ambassades van een bepaald land het grondgebied van dat land hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() inderdaad dat dacht ik ook...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een ambassade van Rusland is geen deel van de Belgische overheid en is dus net als wij allemaal vrij in ons taalgebruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() In de Belgische ambassade te Alicante spreken ze althans zeer vloeiend 5 talen: NL, FR, DE, ENG en uiteraard Spaans.
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Dus je vindt tweetaligheid in ambassades niet nodig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In veel ambassades kan je enkel in het Engels of het Frans terecht. En dat is maar logisch ook. Waarom zou pakweg Uganda iemand moeten hebben die Nederlandstalig is om de visumaanvraagformulieren te maken en te lezen?
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() oeps, verkeerd gelezen