![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() EM schreef: > Ongelooflijk, gans deze vaudeville. Het viel me op dat net vandaag dat er in > de krant staat dat B-H-V in de diepvries gaat wegens de onverzettelijkheid > van de Walen (en het gebrek aan ruggegraat en teamspirit van de Vlamingen) > er ook een artikel in staat dat het personeel van Auchan nederlands leert om > de klanten beter te kunnen helpen Daarom leert men in Ieper, De Panne ook frans, om de klanten beter te kunnen bedienen. En dus ook in BHV ????? bij de gemeentebesturen ??? http://home.tele2.be/madpride2004/antenne.html |
![]() |
#2 |
|
![]() Ongelooflijk, gans deze vaudeville. Het viel me op dat net vandaag dat er in
de krant staat dat B-H-V in de diepvries gaat wegens de onverzettelijkheid van de Walen (en het gebrek aan ruggegraat en teamspirit van de Vlamingen) er ook een artikel in staat dat het personeel van Auchan nederlands leert om de klanten beter te kunnen helpen (en de kassa te doen rinkelen). Misschien zit daar de clou, moet het geldgerinkel naar Wallonië even stoppen om ze wat respect te leren. Ik begrijp het trouwens niet eens. Als Franstaligen in een Vlaamstalig gebied gaan wonen, dan leer je toch de taal van het gebied! Mijn frans is erbarmelijk, maar ik heb het nooit nodig, als ik ooit naar Brussel of zo verhuis, dan lijkt me dat evident dat ik opfriscursus (of beetje meer dan dat) frans volg. Of indien ik naar Frankrijk, Duitsland zou verhuizen dan is dat toch niet meer dan logisch dat je je best doet om de taal zo snel mogelijk te leren. Ik weet niet of dat ook zo in de wet staat, maar volgens mij zijn dat elementaire beleefdheidsregels als je verhuist, nl. dat je je wat aanpast en op zijn minst de taal leert. Maar toegegeven, ik bewonder de Walen wel. De politici doen elkaar daar ook de duivel aan, een mes in de rug of zelfs een collega neerknallen, maar op het moment dat een buitenstaander (een Vlaming bvb), durft te zeggen, "excuseer, maar zou het mogelijk zijn dat ..." vormen ze 1 front waar geen speld tussen te krijgen is. De Vlamingen daarentegen gaan gewoon nog erger tegen elkaar tekeer. Stel je een voetbalmatch, waarbij het ene team gewoon toekijkt hoe het andere team herhaaldelijk in eigen doel scoort en de spelers onderling met elkaar op de vuist gaan. Hilarisch voor het ene team en zijn supporters, een afgang, een vernedering voor de andere supporters. Maar we hebben nu eenmaal de politici die we zelf verkozen hebben. Ik vond de opvoering rond de vorige verkiezing al een zo ergerlijk, walgelijk schouwspel (al die federale ministers en politici die de vlaamse verkiezingen kwamen domineren) dat ik mezelf er niet eens kon toe brengen om naar het stemlokaal te gaan en een ongeldige stem uit te brengen. Ik heb ervoor gezorgd dat ik de week voor de verkiezingen in het buitenland zat en ben pas teruggekeerd nadien. Belgen, de dappersten aller Galliërs, ha, Ceaser draait zich waarschijnlijk om in zijn graf. Ik stel ook voor dat we de viering van de Guldensporenslag afschaffen (omdat het nu vieren een kaakslag is voor onze voorvaderen die wel tegenstand durfden bieden) en vervangen door een moment van bezinning. Wat zouden die strijders wel niet denken van hun nakomelingen die zich in de kont laten neuken door fransozen. Kan Leterme iets doen ? Ik begrijp best dat er belangrijker dossiers dan B-H-V, (werkgelegenheid bvb staat hoog op mijn lijstje, economie, gezondheidszorg, ...), maar B-H-V uitstellen maakt het alleen maar erger. Klopt het dat kopstuk van FDF opriep om Vlaamse rand nog meer te verfransen ? Leterme : ofwel nieuw mandaat vragen aan de kiezer (nieuwe verkiezingen) en er dan keihard invliegen ofwel nu al beginnen. Onafhankelijkheid uitroepen, zelf de belastingen innen, en slechts het allernoodzakelijkste doorstorten naar de federale regering. Suggesties zijn welkom. België mag blijven bestaan voor mij, maar het hoeft niet. Mijn voorkeur gaat zelfs uit naar unie met Nederland, we hebben meer gemeenschappelijk met hen dan met de Walen en van de Nederlanders kunnen we op zijn minst leren hoe ons assertiever te gedragen. Pugi! --- Reply in group |
![]() |
#3 |
|
![]() EM <[email protected]> wrote:
> Ik begrijp het trouwens niet eens. Als Franstaligen in een Vlaamstalig > gebied gaan wonen, dan leer je toch de taal van het gebied! Mijn frans is > erbarmelijk, maar ik heb het nooit nodig, als ik ooit naar Brussel of zo > verhuis, dan lijkt me dat evident dat ik opfriscursus (of beetje meer dan > dat) frans volg. Je hebt het inderdaad niet begrepen. Je moet weten dat een aanzienlijk deel van de belgische franstaligen "des brilliants unilingues" zijn en die term hebben ze op de koop toe zelf uitgevonden. Ik vermoed dat er zelfs tussen- zitten die menen dat heel de beschaafde wereld frans spreekt, dat de rest dus de moeite niet waard is en die zich daar ook naar gedragen. Eric (werkt al twee decennia ook met en voor franstaligen, switcht in een oogwenk over naar Fr of En als de *klant* daarom vraagt of lijkt te vragen, maar heeft er geen enkel probleem mee om het bovenstaande in te tikken) |
![]() |
#4 |
|
![]() "EM" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] .nl... > België mag blijven bestaan voor mij, maar het hoeft niet. Mijn voorkeur > gaat > zelfs uit naar unie met Nederland, we hebben meer gemeenschappelijk met > hen > dan met de Walen en van de Nederlanders kunnen we op zijn minst leren hoe > ons assertiever te gedragen. Dat meen je niet ?? En daarbij, eerst zeveren over zelfstandigheid en blablabla, en dan een unie gaan zoeken onder het juk van een ander koningshuis ? Zo zie je zelf hoe redelijk je eigenlijk wel bent. |
![]() |
#5 |
|
![]() "Fur" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "EM" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] .nl... > >> België mag blijven bestaan voor mij, maar het hoeft niet. Mijn voorkeur >> gaat >> zelfs uit naar unie met Nederland, we hebben meer gemeenschappelijk met >> hen >> dan met de Walen en van de Nederlanders kunnen we op zijn minst leren hoe >> ons assertiever te gedragen. > > Dat meen je niet ?? > En daarbij, eerst zeveren over zelfstandigheid en blablabla, en dan een > unie gaan zoeken onder het juk van een ander koningshuis ? > > Zo zie je zelf hoe redelijk je eigenlijk wel bent. > > Point made! Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#6 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Eric Luyten <[email protected]>, die 13 May 2005
09:27:28 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >EM <[email protected]> wrote: > >> Ik begrijp het trouwens niet eens. Als Franstaligen in een Vlaamstalig >> gebied gaan wonen, dan leer je toch de taal van het gebied! Mijn frans is >> erbarmelijk, maar ik heb het nooit nodig, als ik ooit naar Brussel of zo >> verhuis, dan lijkt me dat evident dat ik opfriscursus (of beetje meer dan >> dat) frans volg. > >Je hebt het inderdaad niet begrepen. Je moet weten dat een aanzienlijk deel >van de belgische franstaligen "des brilliants unilingues" zijn en die term >hebben ze op de koop toe zelf uitgevonden. Nooit van gehoord, maar 't zal wel zo zijn omdat jij dat vertelt. > Ik vermoed dat er zelfs tussen- >zitten die menen dat heel de beschaafde wereld frans spreekt, dat de rest >dus de moeite niet waard is en die zich daar ook naar gedragen. > Drijf je niet wat over , hier? :-)) >Eric (werkt al twee decennia ook met en voor franstaligen, switcht in een > oogwenk over naar Fr of En als de *klant* daarom vraagt of lijkt te > vragen, maar heeft er geen enkel probleem mee om het bovenstaande in > te tikken) ten tijde van de Romeinen was de kennis en de wetenschap ook in handen van Griekse *slaven* zoals jij :-))))) -- Fusti |
![]() |
#7 |
|
![]() "Fur" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "EM" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] .nl... > >> België mag blijven bestaan voor mij, maar het hoeft niet. Mijn voorkeur >> gaat >> zelfs uit naar unie met Nederland, we hebben meer gemeenschappelijk met >> hen >> dan met de Walen en van de Nederlanders kunnen we op zijn minst leren hoe >> ons assertiever te gedragen. > > Dat meen je niet ?? > En daarbij, eerst zeveren over zelfstandigheid en blablabla, en dan een > unie gaan zoeken onder het juk van een ander koningshuis ? > > Zo zie je zelf hoe redelijk je eigenlijk wel bent. > > Ik zever nergens over zelfstandigheid, Vlaanderen als zelfstandige regio in de wereld is een belachelijk idee. Ik zou gewoon graag zien dat dat we wat meer ruggegraat hebben en opkomen voor onze rechten. En wat Nederland betreft, ik zou dat een geslaagder constructie vinden dan de huidige met Wallonië en kunnen we 1 bestuursniveau van politiekers naar huis sturen (Vlaanmse nivo; Nederland krijgt er gewoon een aantal provincies bij). Kunnen we tenminste ruzie maken in dezelfde taal. Ik trek me niks aan van ons huidig koningshuis, laat staan dat ik me iets zou aantrekken van een ander. Pugi! |
![]() |
#8 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > > EM schreef: >> Ongelooflijk, gans deze vaudeville. Het viel me op dat net vandaag > dat er in >> de krant staat dat B-H-V in de diepvries gaat wegens de > onverzettelijkheid >> van de Walen (en het gebrek aan ruggegraat en teamspirit van de > Vlamingen) >> er ook een artikel in staat dat het personeel van Auchan nederlands > leert om >> de klanten beter te kunnen helpen > > Daarom leert men in Ieper, De Panne ook frans, om de klanten beter te > kunnen > bedienen. En dus ook in BHV ????? bij de gemeentebesturen ??? > > http://home.tele2.be/madpride2004/antenne.html Er is een verschil tussen klanten(toeristen) en inwoners. Pugi! |
![]() |
#9 |
|
![]() "Pugi!" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] .nl... > > "Fur" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "EM" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected] .nl... >> >>> België mag blijven bestaan voor mij, maar het hoeft niet. Mijn voorkeur >>> gaat >>> zelfs uit naar unie met Nederland, we hebben meer gemeenschappelijk met >>> hen >>> dan met de Walen en van de Nederlanders kunnen we op zijn minst leren >>> hoe >>> ons assertiever te gedragen. >> >> Dat meen je niet ?? >> En daarbij, eerst zeveren over zelfstandigheid en blablabla, en dan een >> unie gaan zoeken onder het juk van een ander koningshuis ? >> >> Zo zie je zelf hoe redelijk je eigenlijk wel bent. >> >> > Ik zever nergens over zelfstandigheid, Vlaanderen als zelfstandige regio > in de wereld is een belachelijk idee. Ik zou gewoon graag zien dat dat we > wat meer ruggegraat hebben en opkomen voor onze rechten. En wat Nederland > betreft, ik zou dat een geslaagder constructie vinden dan de huidige met > Wallonië en kunnen we 1 bestuursniveau van politiekers naar huis sturen > (Vlaanmse nivo; Nederland krijgt er gewoon een aantal provincies bij). > Kunnen we tenminste ruzie maken in dezelfde taal. Ik trek me niks aan van > ons huidig koningshuis, laat staan dat ik me iets zou aantrekken van een > ander. > Weet je hoeveel landen er in de EU zijn met minder inwoners dan Vlaanderen ? Google is your best friend. En jij beweert dat Vlaanderen als zelfstandig land niet leefbaar zou zijn ? IJsland 290.000 niet leefbaar ? Noorwegen 4.5 miljoen niet leefbaar ? Denemarken 5.3 miljoen niet leefbaar ? De anderen laat ik je zelf zoeken, zo leer je nog wat. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#10 |
|
![]() "Pugi!" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] .nl... > > <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] oups.com... >> >> EM schreef: >>> Ongelooflijk, gans deze vaudeville. Het viel me op dat net vandaag >> dat er in >>> de krant staat dat B-H-V in de diepvries gaat wegens de >> onverzettelijkheid >>> van de Walen (en het gebrek aan ruggegraat en teamspirit van de >> Vlamingen) >>> er ook een artikel in staat dat het personeel van Auchan nederlands >> leert om >>> de klanten beter te kunnen helpen >> >> Daarom leert men in Ieper, De Panne ook frans, om de klanten beter te >> kunnen >> bedienen. En dus ook in BHV ????? bij de gemeentebesturen ??? >> >> http://home.tele2.be/madpride2004/antenne.html > > Er is een verschil tussen klanten(toeristen) en inwoners. > Ah ja, dat is wat anders. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |