![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 28 april 2005 is onze economie voor het eerst in decennia gestopt met groei.
Stilgevallen dus, geen uitbreiding meer en de aftocht begint uit het belgisch economisch klimaat. De handdoek is gevallen de teerling geworpen en de uitkomst is zo enorm catastrofaal dat de ware betekenis pas in de komende maanden zal te merken zijn. Dit is het failliet van België dus! De reden is zogenaamd de dure olie. De mazout heeft ons de kop gekost. Uiteraard is dat maar terzijde zo, de immo en de mazout als extra bonus heeft ons de kop gekost. 4é wereld heeft gelijk gekregen in al zijn facetten. Geen basis= geen economie en dat is nu bewaarheid met officiele mededelingen van nieuwsbronnen en analisten. Dit alles wil zeggen dat handelen nu moet. Nu dit kwartaal moet er al een ommekeer komen of het is onbegonnen werk verder te dreggen in het slib van wat men nog economie zal mogen noemen. Fabrieken gaan sluiten, onderleveranciers gaan sluiten, winkels gaan sluiten en wat er nog rest zal ook niet lang meer kunnen aarden. De overheid zal geen geld meer binnen krijgen en enkel nog uitgaven, hulprantsoenen eigenlijk om een beetje vlak te trekken waar ze nog kunnen. Tijdelijk echter, zonder moter is het schip stuurloos aan het dobberen. Dit is het armageddon die voltrokken wordt en velen beseffen nog niet eens dat het voornamelijk gekomen is door een samenzwering van luiaards en lafaards en bovendien zonder er nog veel vuile woorden aan vuil te maken een opeenhoping van allochtonen die hier niks te zoeken hebben en hadden behalve onze gelden te stelen en allah te bedanken voor de zoete broodjes die in hun mond is gevlogen. 5 keer daags zelfs! Amai, heren politiekers plaatsvervangende schaamte is hier wel van toepassing, proficiat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige mensen stellen zonder hun materiële rijkdom kennelijk niet veel meer voor: alleen nog een miezerig hoopje gekanker en doemdenkerij. Kostelijk!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() So what, dit was een paar jaar geleden in Nederland ook nu zien we dat de economie weer groeit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens op dit moment geen aanhanger van een politieke partij. Als ik zou mogen stemmen zou ik blijven twijfelen tussen CDA en PvdA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gut ja zeg blij dat jullie er allemaal zo cooltjes bij blijven.
Het was me nog niet doorgedrongen dat dit eigenlijk lollig is. Feitelijk moest het onder koetjes en kalfjes gestaan hebben. Dat het nu maar snel -10 wordt dan liggen we dubbel van het lachen. Misschien tegen eind volgend jaar dus nog eventjes wachten. En lachen dat we gaan doen whoehaha als er voor niks nog geld is en niemand nog een brood zal kunnen kopen. Moa vent toch! In afwachting voorspel ik alvast een instorting van de immo markt als eerste golf en vele huizen die gaan in beslag genomen worden door leningen die niet betaald gaan geraken. See you on the auction. Meer dan 100'000 versgebakken studenten die een stempelkaart zullen krijgen in plaats van werk en massaal ontslagen. En dit als eerste golf tussen vandaag en eind van het jaar. Volvo, ford en nog een pak anderen gaan binnen niet al te lange tijd ook moeten sluiten en naar andere landen gaan. Let op mijn woorden al mijn voorspellingen zijn al uitgekomen tot nu toe. Alleen rapper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() en als we nu eens WO III beginnen?
ha nee, dat mag niet zeker. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Druk uw bonnetjes zelf zegt hij en kook wat oude schoenzolen af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eerst dat ozon gat die ons gaat killen, of de zee die omhoog gaat komen tot aan de ardennen en dan nog eens een ijstijd alvorens uiteindelijk de zon gaat ontploffen. Een komeet is ook op komst ondertussen. Maar alles gaat goed! Ondertussen zit de rekening wel diep in het rood en die gaat snel het aanwezig kaskrediet opgebruikt hebben. En dan? Zeg jij het maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mmh, we zullen zien! In de zomer kunnen we nog eens een appel plukken maar in de winter zal het triestig worden om nog te genieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nietemin, verleden week spreken ze van +- 2% groei en als ze eens goed tellen 3 dagen later staat de meter op 0.
Zodanig dat ze zelf serieus verschieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ze mogen content zijn als ze dit jaar een 0,6 procent groei hebben.
Het komende kwartaal is waarschijnlijk een negatieve groei, ( - 0,2 ), dan zullen de volgende kwartalen elk + 0,4 moeten zijn, wat eigenlijk nog te positief is. Het zou wel eens kunnen zijn dat we richting recessie gaan. En dat zal serieus pijn doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En daar bedoel ik vanzelfsprekend niet 'de werkloze mee, maar wel de gewetenloze profiteur, die anderen dan nog durft verantwoordelijk stellen voor alles wat er fout gaat... en steeds vlugger een nieuwe pamper willen hebben... uiteraard gratis... Laatst gewijzigd door Chipie : 29 april 2005 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is te laat, te lang gewacht en teveel "staan kijken". Het verbaasd me dat sommigen daar zo luchtig over doen. Volgens mij beseffen ze de impact hier nog niet van. Minder consumeren zegt men gewoon. Tja dan zakt het dus nog verder natuurlijk. De vicieuze cirkel der armoede is begonnen en van deze keer is het menens. |
|
![]() |
![]() |