![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb steeds Vlaams-nationaal gestemd, al sinds begin de jaren 80. Steeds Volksunie, zelfs door de moeilijke periode van de jaren '90 heen, met voortdurende interne twisten, naamomvormingen en concurrentie vanwege het Vlaams Blok.
Dikwijls tegen beter weten in de partij trouw gebleven, en blijven vasthouden aan het democratisch Vlaams-nationaal project. Maar nu, nu is het gedaan. Als de N-VA op zeer korte tijd niet uit de Vlaamse regering stapt, en zo ziet het er naar uit, dan stem ik voor het Vlaams Belang! Mijnheer Bourgeois, ik hoop dat u dit leest (maar dat zal allicht niet zo zijn), U ONTGOOCHELT MIJ! De splitsing van B-H-V was en is een kernpunt van de N-VA en is zowat de voornaamste reden waarom deelgenomen werd aan de Vlaamse regering. WAAROM ER NU NOG INBLIJVEN??? We hebben er niks meer te zoeken! Met spijt in het hart moet ik als democratisch Vlaams-nationalist vaststellen dat de gemaakte beloftes niet kunnen worden waargemaakt. Akkoord, voornamelijk door toedoen van de paarse partijen. Maar... dan hoeven wij niet in die Vlaamse regering te blijven! Doe wat moet gedaan worden! |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Boerswa is al jaren een ontgoocheling voor Vlaams Nationalisten van elke strekking.
#3 |
Minister-President
|
![]() Blok propaganda! weeral!
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zou toch wat voorzichtiger omspringen met de reacties binnen de paars-oranje partijen, of morgen is iedereen een Vlaams belanger.
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Let wel: Ik ben geen lid of aanhanger van het VB, NVA of CD&V. Ik ben een Vlaming die niet partij gebonden is. Laatst gewijzigd door Den Bal : 12 mei 2005 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als het U een troost mag zijn Kurt D : U staat helemaal niet alleen met deze visie. Heb zoeven met enkele 'overtuigde' NVA-ers gesproken. Die delen voor de volle 100% uw mening. Idd. indien er geen splitsing komt, heeft 'onze' partij niks meer te zoeken in het Vlaams parlement. Nee, 'onze' partij moet dan op de barricaden gaan staan met alle andere Vlaams-nationalisten. Zoniet blijft er voor ons maar één ding over : Het Vlaams Belang! De achterban van de NVA zit duidelijk niet op dezelfde lijn als de partij.
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Voor wie niet gelooft dat er nogal wat cdenv'ers op het punt staan hun kaart in te leveren ga dan maar eens de sfeer op volgend forum opsnuiven....
http://politiekforum.proboards42.com/ de "opvolger" van het cdenv forum. En gelijk hebben. De wever en co verliezen alle krediet als ze dit zomaar laten gebeuren. Al het uitsstel was al een blaam. Nu worden ze gewoon bespot door paars ... |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() @Flandriar,
Vriendelijke reactie van u! Wie begint te twijfelen aan het woord van Geert Bourgeois mag blijkbaar afgemaakt worden op gelijk welke wijze. Ik ben inderdaad vandaag geregistreerd op het forum, maar lees het al lang. Ik had nog nooit de behoefte gehad om hier iets te schrijven. Wa nu gebeurd is, ontgoochelt mij dermate dat iedereen het mag weten. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaal : 12 mei 2005 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Ondanks dat het er uit ziet dat ook CD&V/NVA woordbreuk zullen doen geef ik hun toch het voordeel van de twijfel nog.
Ikzelf heb de 2 voorgaande verkiezingen op VB gestemd. Zelf ben ik dan ook een beetje teleurgesteld dat het VB zich ook direct viseert op CD&V/NVA en niet de kans grijpen om die partijen naar hun toe te trekken op een moment dat CD&V/NVA in zo'n moeilijk positie zitten. Het was beter geweest als VB CD&V/NVA probeerde naar hun toe te lokken en hun het voordeel van de twijfel gaven en zo proberen het cordon sanitair voorgoed te begraven. maar als je het tactisch bekijkt en CD&V/NVA doen ook aan woordbreuk dan zal het VB veel stemmen winnen omdat vele kiezers van de NVA en CD&V BHV wel belangrijk vonden en ze geven die dan geen andere keuze en duwen ze naar het VB.In dit opzicht is het dus een slimme zet van VB, denk ik, wetende dat dit pobleem nog tot bij de federale verkiezingen van 2007 een enorm propanganda geschenk is uit den hemel. afwachten dus maar ik blijf in ieder geval VB totdat ze ooit mogen mee regeren en dan pas zal ik hun beoordelen op hun werkelijke prestaties en nu kies ik voor het VB omdat ik: 1) het cordon sanitair ondemocratisch vind en weg moet 2)de overheersing van de franstalige beu ben 3)omdat ik alle vlamingen die in BHV wonen wil steunen 4)omdat ik ook tegen het huidige migranten beleid ben 5) harde aanpak van de criminaliteit dit zijn toch 5 goede redenen,vind ik! |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() En ben je niet ontgoocheld in de VLD dan of de SPA of Spirit die het hadden moeten waarmaken in de federale regering, of in het VB die alleen schiet op degenen "met dezelfde overtuiging" en niks doet om hen bij te staan?
Wie moet er boeten voor dit misbaksel : VLD, SPA, SPirit, CD&V of NVA? Of mischien het blok? Kurt D., ik denk niet dat jij ooit N-Va hebt gestemd. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() vb zet het kartel de mes op de keel, zouden ze niet beter rond de tafel gaan zitten en afspraken maken voor een minderheidsregering
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad, de N-VA zou haar gezicht kunnen redden, maar wat verandert dat in de positieve zin voor de Vlaamse zaak? Niets. De N-VA zou nu kunnen zeggen: "Foert, we stappen uit de regering..." en aldus de weg kiezen van het minste pijn, de gemakkelijkste oplossing (voor de N-VA althans), maar wat verandert dat voor de Vlaamse zaak? Niets. Dat B-H-V op een Vlaamse nederlaag is afgelopen, kan je de N-VA moeilijk kwalijk nemen. Dat bepaalde figuren binnen de partij een grote mond hadden wel, maar dat is voor hun rekening. Dat doet nog niets af aan het feit dat je de N-VA geen rekenschap kan geven voor de nederlaag die we geleden hebben. Zolang men binnen bepaalde andere partijen blijft kiezen voor postjes en macht boven politieke rechtvaardigheid, zal er niets veranderen aan dit rotland en de N-VA zit nu eenmaal niet in een positie waarmee ze veel macht kan uitoefenen. De enige reden waarom ik niet meer voor de N-VA zou stemmen, is als ze met dat zootje ongeregeld van het VB zouden samenhokken. |
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het VB heeft nog absoluut niets bewezen of hoeven te bewijzen en zit dus in een pluchen zetel te genieten van de veldslag die de anderen gecreëerd hebben. Ik kan het ze niet kwalijk nemen, maar dat maakt hen nog geen goede partij. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
@ Horace Natuurlijk kan ik niet lachen met wat de paarse partijen hebben gedaan. Maar daar gaat het niet om. Ik heb m'n vertrouwen gegeven aan de N-VA omdat ik dacht dat zij de Volksunie konden verder zetten: op een democratische, rustige manier verder bouwen aan dat Vlaamse project. Ik dacht dat de N-VA de splitsing mee zou kunnen verwezenlijken, het was en is tenslotte één van de kernpunten van de partij. Ik heb nooit gelooft in het Vlaams Blok, die voor mij té extreem was en bovenal steeds aan de zijlijn zou staan zonder iets te kunnen verwezenlijken. De N-VA was voor mij ideaal van bij de start: consequent Vlaams-nationaal, niet te links en niet te rechts, en een aanvardbare coalitiepartner om mee aan beleid te werken. Maar nu stel ik vast dat de N-VA haar voornaamste strijdpunt, namelijk die splitsing van B-H-V niet kan doordrukken maar toch in de Vlaamse regering blijft, terwijl we nochtans in die regering gestapt zijn met de eis dit onverwijld te splitsen. Ik heb nooit geloofd dat het gemakkelijk zou gaan en dat het daadwerkelijk "onverwijld" zou gebeuren, daarvoor volg ik het Belgische politieke gebeuren al te lang. Maar nu is men té ver gegaan! Er gebeurt tortaal niets met B-H-V, welnu, dan moet de partij uit de Vlaamse regering. Zoniet, is zij verworden tot een deel van net datgene waar we als Vlaams-nationalisten zo'n grote afkeer van hebben: het Belgische establishment. Geef mij een alternatief! Ik zie er voorlopig geen buiten het Vlaams Belang. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vindt u het dan niet belangrijk eerlijk te blijven tegenover de kiezers? We hebben de splitsing beloofd en ervoor in de regering gestapt. De splitsing komt er niet, nochtans ons kernpunt. Dan hoeven we nu ook niet in de regering te blijven. Zoniet, zal de kiezer zeggen dat de N-VA erin bleef voor Bourgeois zijn postje en zijn auto met chauffeur. En zouden we hen ongelijk kunnen geven? Laatst gewijzigd door Kurt D. : 12 mei 2005 om 20:46. |
|
![]() |