Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 22:00   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard managers doorgaans onbekwaam voor hun functie

Computers doen het beter dan managers

Ervaren managers nemen slechtere beslissingen dan eerstejaarstudenten. Mensen hebben ten onrechte groot vertrouwen in managers, artsen en andere beslissers.

Dit zei prof.dr. C. Snijders vrijdag in zijn intrederede als hoogleraar sociologie en innovatie aan de Technische Universiteit Eindhoven. Volgens Snijders blijkt uit onderzoek dat intuïtie, mensenkennis en ervaring bij de beoordeling van managementproblemen bijna nooit een positief effect op beslissingen hebben.

De beste beslissingen worden naar de mening van de hoogleraar genomen door een objectieve beoordeling van informatie uit veel bronnen en het vergelijken met voorgaande soortgelijke situaties. Die klus is de computer op het lijf is geschreven. Die kan dat vaak veel beter dan mensen en zou bij managementbeslissingen een veel grotere rol moeten krijgen.

De leeropdracht van Snijders omvat het ontwikkelen van computermodellen voor het nemen van managementbeslissingen. De wetenschapper zegt veel verzet aan te treffen bij ervaren managers. Volgens Snijders vrezen ze voor hun positie. Met hun in jaren opgebouwde expertise zou de vloer worden aangeveegd

------------------------------------------

managers mogen beginnen vrezen voor hun jobke.
computers beter én goedkoper.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 22:11   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

of maw van eigen laken een broek dus !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 22:29   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
of maw van eigen laken een broek dus !
ja, straks de Vlerick-boys op den dop.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 22:37   #4
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Kunnen die computers ook zorgen voor contracten door "ons kent ons"?

Ik ben het wel eens met de stelling dat er zeer veel onbekwame managers zijn. Maar ja, de beste stuurlui staan altijd aan wal, nietwaar?
Oud 13 mei 2005, 22:39   #5

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Kunnen die computers ook zorgen voor contracten door "ons kent ons"?

Ik ben het wel eens met de stelling dat er zeer veel onbekwame managers zijn. Maar ja, de beste stuurlui staan altijd aan wal, nietwaar?
De beste stuurlui worden bewust aan wal gehouden lijkt me een juistere zegswijze in deze.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 13 mei 2005, 22:55   #6
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De beste stuurlui worden bewust aan wal gehouden lijkt me een juistere zegswijze in deze.
Pfft wat houdt u tegen om zelf manager te worden?
Juist: niks.
Oud 13 mei 2005, 22:58   #7

Standaard

Citaat:
Pfft wat houdt u tegen om zelf manager te worden?
Juist: niks.
Wat zegt u dat ik daar nog niet voor gesolliciteerd zou hebben. Van al diegenen die niet worden aangenomen kan bovendien nooit aangetoond worden dat ze geen succesvolle managers zouden kunnen zijn maar geen nood momenteel ben ik zowat manager van het vierde wereld syndicaat.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2005 om 22:59.
Oud 13 mei 2005, 23:00   #8

Standaard

aangezien een vuilnisman nooit als manager zou worden aangenomen kan en zal men nooit kunnen weten of het een goed dan wel een slecht manager zou kunnen zijn.
Oud 13 mei 2005, 23:17   #9
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aangezien een vuilnisman nooit als manager zou worden aangenomen kan en zal men nooit kunnen weten of het een goed dan wel een slecht manager zou kunnen zijn.
Tja, bij het 4WS gaan ze dat waarschijnlijk wel vlug merken... Armen zijn niet dom...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 23:33   #10
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

een hoogleraar sociologie die gaat vertellen hoe je moet managen ?

LOL.

gefrustreerde ventjes die jalours zijn op de vette ceo lonen, wetende dat ze zelf onbekwaam zijn om een groep te leiden, sturen, etc ...

uiteraard zit er veel kaf tussen het koren bij managers, maar kwaliteit komt meestal na een tijdje wel bovendrijven.

niet voor niets worden allerlei managementopleidingen ( die sterk analytisch gericht zijn, zoals mba opleidingen ) momenteel door het bedrijfsleven afgedaan als potentiele misgroei van de kandidaat manager, omdat ze intuitie doen afleren.

zaken doen en managen heeft alles met mensenkennis te maken, intuitie en charisma, computers zijn goed om de boekhouding op te doen.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 23:36   #11
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ja, straks de Vlerick-boys op den dop.
vlerick is complete onzin, als je een deftige economie postgradute wil ( misschien doe ik het ooit nog wel ), ga je best naar de london school of economics, zitten knappe koppen.

vlerick is een papschool, je kan er zelfs niet buizen en het kost ontzettend veel geld, is alleen goed voor je netwerk deftig uit te breiden, maar daar heb ik toch ons leeuwenclubje voor, misschien een deftige golfclub.

diplomafetisjisme, terwijl het de mensen alleen maar misvormt./
Oud 14 mei 2005, 17:07   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik werk in een bedrijf waar zowat IEDER nieuw projekt de eerste 2 jaar serieus verlieslatend is,de prijs-calculatie hoogstens "markt-conform",en de voorziene middelen en mensen serieus onderschat bij het opgeven van een prijs.

De truc is nu om de zaak recht te breien middels interne verbeteringen,opgebouwde ervaringen,menselijke kontacten met de klant waardoor hij een indruk van "service" blijft houden.....

Dit kan uiteraard alleen bij voldoende grote series en vrijwel kontinue produktie

Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht,dat is waarom Internationale bedrijven half-fabrikaten blijven bestellen bij ons in Vlaanderen

"tzal wel in orde komen" zei het Vlaams Boerke...en hij werkte voort.....

Dat is een uitermate interessant "Business Model".....maar ik heb er nog geen juiste "Angelsaksische, Business Term" voor
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 19:50   #13
Beagle
Schepen

Standaard

Ik weet niet of professor Snijders in het algemeen gelijk heeft, maar wat mijn bedrijf betreft slaat hij de nagel op de kop.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 20:34   #14
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard LSP-managers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Ik weet niet of professor Snijders in het algemeen gelijk heeft, maar wat mijn bedrijf betreft slaat hij de nagel op de kop.
Komt mij niet vreemd voor. Doet mij steeds denken aan LSP - Leading Succes People. Veel van die managers spreken over niets anders om anderen te overtuigen van hun kwaliteit : het zijn leiders en ze hebben succes ! Indertijd zorgde LSP voor opleidingen aan would-be managers. Als ze uit die opleiding kwamen waren ze zo verzekerd van hun succes en leiderschap dat iedereen en alles voor hen moest buigen. ze reden gewoon door rood licht en dergelijke in de overtuiging dat niets hen kon remmen. Als dergelijke gasten in een bedrijf komen, gaat het gegarendeerd in de kortste keren overkop.
Andere ondervinding is dat 90 % van de managers gewoon oplichters zijn. Eerste jaar alles overhoop halen zodat bedrijf vierkant begint te draaien. Tweede jaar beginnen met organisatie en met enig geluk draait het bedrijf misschien na een drietal jaren weer zoals vroeger als intussen het kalf niet verdronken is. Intussen hebben ze wel hun premies opgestreken en alle ervaring en goede elementen het bedrijf buitengejaagd.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 20:39   #15
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht,dat is waarom Internationale bedrijven half-fabrikaten blijven bestellen bij ons in Vlaanderen
jup,

en mijn patatten moeten nog geplant worden, dat komt ook in orde !
Oud 14 mei 2005, 21:31   #16
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie zichzelf een goed manager wilt hoeft helemaal niet in loondienst te treden. Ben je een goed manager en vind je geen werk? Start dan met je eigen bedrijf. Open een computerwinkel, een kruidenier, ... Iemand met neus voor zaken heeft er geen probleem mee om iets te vinden waarmee geld te verdienen valt. Kan je dat niet? Tja, een goede manager zal je dan wel niet zijn.

Je kan trouwens ook gewoon naar een bedrijf starten met een concreet voorstel. Als uit dat voorstel blijkt dat je wel wat neus voor zaken hebt maak je kans. Stap naar pakweg een machineproducent en probeer hen te overtuigen waarom ze serieus zouden moeten overwegen om hun product ook in Slovakije te gaan promoten. Zorg dat je daar eerst zelf wat onderzoek gedaan hebt...

Maarja, klagen over de kapitalisten is natuurlijk minder moeite.
Oud 14 mei 2005, 21:33   #17
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat zegt u dat ik daar nog niet voor gesolliciteerd zou hebben. Van al diegenen die niet worden aangenomen kan bovendien nooit aangetoond worden dat ze geen succesvolle managers zouden kunnen zijn maar geen nood momenteel ben ik zowat manager van het vierde wereld syndicaat.
Werklozen die veel initiatieven nemen maken inderdaad veel kans. Studenten die in een presidium gezeten hebben zijn ook geliefd voor managementfuncties.

Maar iets zegt me dat ze hun nek meer uitgestoken hebben dan die mensen die hier met een heleboel nicknames zichzelf zitten te bewierroken.
Oud 15 mei 2005, 01:36   #18

Standaard

Citaat:
Wie zichzelf een goed manager wilt hoeft helemaal niet in loondienst te treden. Ben je een goed manager en vind je geen werk? Start dan met je eigen bedrijf. Open een computerwinkel, een kruidenier, ... Iemand met neus voor zaken heeft er geen probleem mee om iets te vinden waarmee geld te verdienen valt. Kan je dat niet?
De factor investeringskapitaal is voor u natuurlijk evident he !
Citaat:
Tja, een goede manager zal je dan wel niet zijn.
als manager van een bedrijf dat louter op winstbejag is gericht zou ik idd wel een modderfiguur slaan. Ik vraag me evenwel af of dat een reden is om beschaamd te zijn ?
Citaat:
Je kan trouwens ook gewoon naar een bedrijf starten met een concreet voorstel. Als uit dat voorstel blijkt dat je wel wat neus voor zaken hebt maak je kans. Stap naar pakweg een machineproducent en probeer hen te overtuigen waarom ze serieus zouden moeten overwegen om hun product ook in Slovakije te gaan promoten. Zorg dat je daar eerst zelf wat onderzoek gedaan hebt...
En wat denk je dat ze gaan zeggen indien ik voorstel om in de armen en de armoedebestrijding te investeren ? Dat zou immers de koopkracht vergroten en is dus in het belang van vele bedrijven. Tot hiertoe kwam ik geen bedrijf tegen dat slim genoeg was om de waarde van deze marketingstrategie naar waarde in te schatten.
Citaat:
Maarja, klagen over de kapitalisten is natuurlijk minder moeite.
Klagen over mensen die een gebrek aan ambitie zouden hebben zonder dit te kunnen aantonen is natuurlijk ook wel makkelijk.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 mei 2005 om 01:37.
Oud 15 mei 2005, 01:42   #19

Standaard

Citaat:
Werklozen die veel initiatieven nemen maken inderdaad veel kans.
Bewijzen ? Bronnen ? Toon mij eens aan hoe initiatiefname zonder startkapitaal kansen kan opleveren ?
Citaat:
Studenten die in een presidium gezeten hebben zijn ook geliefd voor managementfuncties.
Idd - daar begint het he. Een bepaalde geestelijk gestoorde elite recruteerd natuurlijk makkelijk te manipuleren, en gewetensloze figuren bij de bron.
Citaat:
Maar iets zegt me
Ja uw prof zegt dat elke dag he.
Citaat:
dat ze hun nek meer uitgestoken hebben dan die mensen die hier met een heleboel nicknames zichzelf zitten te bewierroken.
Ja Ja - idd - elke dag worden het aantal assertieve andersrijken hier op politics dankzij het VWS groter en groter. Tot grote ontsteltenis en ongeloof van de andersarmen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 mei 2005 om 01:47.
Oud 15 mei 2005, 09:59   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
jup,

en mijn patatten moeten nog geplant worden, dat komt ook in orde !

Nu heb ik nog steeds geen Angelsaksische Business Term daarvoor
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be