![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() niet voor gevoelige zielen:
http://www.gaia.be/ned/movies/varkenscastratie.mov meer info op www.gaia.be en op www.pigsinpain.be je zou niet zeggen dat we in ons land 3 ministers van dierenwelzijn hebben...
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heriner me een "aantal jaren" geleden, een castratie gezien te hebben van een beer (mannelijk varken) en toen werd er plaatselijk verdoofd ectra.
Ik zat er dus dik naast, met mijn veronderstelling dat het een "vaste procedure" was geworden. Goeie actie van Gaia om het aan de kaak te stellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() 't mag duidelijk zijn: Gaia is een nieuwe campagne begonnen.
Misschien dat dat de negatieve berichtgeving rond hun organisatie wat tempert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar om het een beetje waardig te houden zouden ze die beestjes toch wel plaatselijk mogen verdoven...moet wel ff pijnlijk zijn me dunkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Die vrouwenbesnijdenissen, da's inderdaad ook wat (ik begon daar een draad over), maar wat ik zag in het nieuws over die beestjes .... da's er echt wel over (die vrouwenbesnijdenissen natuurlijk ook). Pure schande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2006 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() de boeren zijn toch geen dierenleifhebbers me dunkt...
(ik zeg niet allemaal...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moeten die ballen er af ????
Smaakt ons koteletje dan beter ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het wordt trouwens niet alleen door boeren zelf, maar ook soms nog door dierenartsen gedaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Lol, ja wie weet
![]() ![]() ![]() Nee, maar vind het ronduit belachelijk dat daar zoveel aandacht naar toe gaat. Ok, blijkbaar is er een probleem...wel kaart da aan met de sector en laat de wet naleven. Maar om dit nu te liggen misbruiken in de pers...bah, wat een zever...dat ze hun eigen bezighouden met de echte problemen in de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor zover ik weet wordt ook zonder verdoving besneden en dieren de keel overgesneden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
awel ik vind da een goei zaak, dat er daar wat aandacht naartoe gaat, zodat we 'menselijker' omgaan met dieren. maar dat gaia-clubje lijkt me maar iets vreemds hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Men heeft een zeer goed punt dat dit niet HOEFT op deze manier...
Het is wachten tot de farma industrie een chemisch middel heeft om de castratie te doen... maar ik denk omdat het nu niet direct verwacht word dat het veel in de farma industrie z'n zakken zal steken het geen prioriteit is... Men gaat best zo snel mogelijk op zoek naar zo'n middel, en zijn er naar het schijnt "mee bezig"... Als dat middel er is is dat een voordeel voor beide partijen, de boer hoeft zulk ambetant en vervelend werk niet meer te doen, een spuitje volstaat, en het dier moet er niet meer door lijden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem ligt niet bij de boeren, maar bij de politici.
Er zijn tot nu toe, nog geen verdovende geneesmiddelen goedgekeurd voor gebruik bij varkens. Het is idd gemakkelijk om te zeggen dat die boeren dierbeulen zijn, maar het is dus de wet en de consument die hen verplicht tot deze handelingen. Het vlees van een ongesneden beer is idd taaier en anders van smaak, dan dat van een zeug of een gesneden beer. Maar wat Gaia hier doet is de boeren de schuld geven om zo te proberen de mensen over te halen geen vlees meer te eten. Want hij is zelfs zo vriendelijk om te zeggen, dat de boeren er dan maar voor moeten zorgen dat er een verdovingsmiddel word goedgekeurd. Als of hij zelf niet weet, dat de varkenskwekers hierin zelf niets te zeggen hebben. En als zij nu wel een verdovingsmiddel gebruiken zonder dat dit door de staat is goedgekeurd, mogen zij hun varkens niet verkopen voor gebruik in de voeding. Dan zijn hun varkens dus enkel nog goed voor de cosmetica. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() euh, op de beelden van gaia zegt de boer duidelijk dat hij denkt dat castratie zonder verdoving nu al verboden is, maar dat niemand zich daar iets van aantrekt; kom dan niet zeggen dat de boeren weer niets gedaan hebben he!
Laatst gewijzigd door groen!? : 30 november 2006 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() wie van hierboven heeft er al ooit eens een big in zijn/haar pollen gehad ?
-zo'n big krijst alsof het doodgedaan wordt vanaf t moment dat je dat oppakt. hoor daar aub dus geen pijnkreet in, dat is een stresskreet ! -het alternatief : de verdoving is een injectie rechtstreeks in de teelbal (ik weet het niet, maar mogelijk dus twee keer) -daarna moet gewacht worden, dus het big moet twee keer opgejaagd en gevangen worden (of heel de tijd in stress vastgehouden worden) ... en volgens mijn bescheiden mening (na live meemaken met zulke sessies) is de stress erger voor het big dan die twee scalpel sneetjes ... ik durf ronduit te stellen dat het alternatief dat nu mogelijk wettelijk doorgeduwd wordt ... vele malen erger is dan wat nu gebeurt. kijk, als je hechtingen moet krijgen en het zijn er maar twee of drie, dan vraagt de chirurg je ook 'met of zonder verdoving', want die 2 prikken zijn in dat geval erger dan het zonder verdoving toenaaien ... Laatst gewijzigd door Anna List : 30 november 2006 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dus 2-malige stress is veel erger dan de (langdurige) pijn van onverdoofde castratie? (operatiepijn stopt niet na de operatie hoor, of anders heb ik misschien voor niks één week pijnstillers genomen na het verwijderen van m'n wijsheidstanden) knappe analyse
![]() Laatst gewijzigd door groen!? : 30 november 2006 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarvoor moet je bij Jurgen79 zijn hoor, die om een voor mij onverklarbare reden vrouwenbesnijdenis bij dit thema moest betrekken. Dat moest Gaia maar eens eerst de wereld uithelpen voor ze over het castreren van biggen zonder vedroving begonnen....
|
![]() |
![]() |