![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Leterme werd de laatste maanden binnengehaald als de Numero Uno, het nieuwe politieke talentje, die om de 3woorden "goed bestuur" en "respect" uitkraamt...
Maar laat ons es eerlijk zijn: Wat heeft de regering-Leterme nu eigenlijk al gedaan na 1jaar regeren? ... ... Juist ja, u weet het niet, wel ik evenmin. Dus in plaats van te dwepen met 'de nieuwe stijl van Leterme', en 'het degelijke bestuur' (dat hij enkel predikt), zou men hem beter afrekenen op het werk dat zijn regering aflevert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de regering Leterme tot hiertoe wel het een en het ander heeft neergezet. Ik mag dat zeggen, want eigenlijk ben ik een tsjeven- en kalotenhater.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Er werd reeds veel gezeverd over BHV. Dat is hun hoofdprestatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() De witte woede opgelost, het bosbestand uitgebreid, spaarlampen uitgedeeld, nieuw mestactieplan op stapel enzoverder enzoverder
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En verder probeert Peeters inderdaad goed werk te leveren, maar dan hebben we het enige 'lichtpunt' ook vernoemd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Met het nieuwe map wel als je landbouwer bent of met de landbouw te maken hebt.
Een nieuw media-akkoord is ook van de hand van het vlaams parlement
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus is er nog geen enkele bestaanszekerheid voor de landbouwers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Afbakening van landbouwgrond om de landbouwer meer rechtszekerheid te geven, het alternatief van koolzaad als brandstof dat alleen nog door het federaal parlement wordt tegen gehouden (Reynders en Tobback)
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar daarmee schop ik open deuren in... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar niet alleen verkeerde communicatie ook de bereidwilligheid ontbreekt en ik vrees dat we weeral een boete gaan mogen betalen bij de eu;
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga hier dan toch niet de woordvoerder van Lesperme uithangen zeker. Maar volgend detail onthou ik wel graag: ge moest eens Bartje Zomers horen bleiten dat "omwille van het niet lukken van de splitsing, men de Vlamingen toch niet de belastingsvoordelen ging onthouden die de Vlaamse regering klaargestoomd had enz. enz. ..."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Erkenning Vlaamse gebarentaal. (doven)
Engagement verkregen van vrt om op termijn alle programma's te ondertittelen voor doven en slechthorenden. (momenteel 40%) En zeg nu niet dat dát niet belangrijk is.
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En echt veel grote dingen kan je niet realiseren als zowat al het geld opgesoupeerd is door de paarse 'kijk eens hoe ik met zuurverdiende centen kan gooien' - regering onder Dewael (toepasselijke naam) en Somers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Vlaanderen_onafhankelijk]Ik zal u eens één concreet voorbeeld geven waar we hier in Limburg mee te maken hadden: al veertig jaar zit men te leuteren over de noord-zuid-verbinding en keer op keer is het op de lange baan geschoven. Peeters is nog geen jaar minister en het is al zo goed als in kannen en kruiken. Chapeau zou ik zo zeggen.
En echt veel grote dingen kan je niet realiseren als zowat al het geld opgesoupeerd is door de paarse 'kijk eens hoe ik met zuurverdiende centen kan gooien' - regering onder Dewael (toepasselijke naam) en Somers.[/QUOTE] Je geeft dus toe dat er nog weinig gerealiseerd is? Over de reden waarom -volgens jou het wanbeleid van paars-groen- kunnen we nog debatteren. Maar de discussie of de regering Leterme weinig gerealiseerd heeft is dus bij deze al gesloten. P.S. de noord-zuid verbinding was in de vorige legislatuur al verwezenlijkt, Peeters zet de lopende zaken in dit dossier gewoon verder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |