![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is werkelijk wel beangstigend (voor mij althans, maar ja, ik ben nog jong en derhalve nog geen ervaringsdeskundige)... Zouden den Belgische drugverslaafden niet emigreren naar Nederland?!... Ze krijgen hun spul gratis en onze gemeenschap heeft een geweldige besparing (en het onvveiligheidsgevoel zou immens kunnen verminderen).... Het schijnt dat de vakbond van de Belgische Juweliers bij de regering aandringt om aan de juwelenovervallers gratis juwelen te verstrekken... De gemoedsrust van de juweliers zal geweldig stijgen, het wapenmisbruik ook en er komt plaats vrij in de gevangenissen (alhoewel veel zal dat, gezien de pakkansen niet zijn).[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 4 juni 2005 om 10:59. Reden: Bronvermelding |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het schijnt dat we wat dat betreft aan de top staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Me dunkt dat ze met nog veel minder maatschappelijke kost gewoon de gevangenissen privatiseren en daar de junks in steken.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die zwaar verslaafd is, heeft recht op verzorging. De best mogelijke verzorging.
Hij of zij moet dus opgenomen worden in een gesloten instelling, waar hij of zij een ontwenningskuur zal volgen. Dat daarbij in het begin nog wat drugs verstrekt zou worden door de geneesheren, omdat in één keer stoppen niet mogelijk is, dan staat dat voor mij gelijk aan het toedienen van geneesmiddelen. Dat die beginperiode, waarin dus verstrekt wordt, wat langer duurt voor zware gevallen, 't is dat het hun recht is. Dat heel de ontwennningsperiode wat lang duurt, 't is dat het hun recht is. In de beginperiode zijn die verslaafden namelijk zelf nog niet zo overtuigd dat ze wel willen ontwennen. Maar als beschaafde samenleving kunt ge toch geen mens die niet meer in staat is om zijn eigen brood te verdienen, laten kreperen op straat. Dus: naar de ontwenningskliniek ermee. Veel minder krimilaliteit, veel minder onnozel werk voor politie en gerecht, veel veiliger voor de juwelier en voor mijn geparkeerde auto met autoradio enzovoorts... en veel meer geruste ouders, zeker de ouders van de heroïnehoertjes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vind het idee van gratis heroïne zo gek nog niet : -het vermijdt dat junks een ellenlang strafblad krijgen, zodat ze -eens ze afgekickt zijn- tenminste nog terug in de maatschappij opgenomen kunnen worden zonder al te veel problemen. -politie kan zich concentreren op nuttiger zaken dan weer eens de zoveelste auto-inbraak -het kost minder dan junks opsluiten -junks verplicht laten afkicken helpt geen ene moer, gek genoeg kan je ze door gratis heroïne te geven net béter tot het punt van stoppen laten komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||||
Banneling
|
![]() Daar staat wel:
Citaat:
Het gratis verstrekken in een ontwenningstehuis vind ik persoonlijk ook goed (op voorwaarde dat men echt 'geneest' en niet vroeger 'vrij' gelaten wordt).[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 4 juni 2005 om 23:48. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() het is dus:
gezondheid van de verslaafde vs. kostprijs (iemand heroïne geven, omdat je niet wilt opdraaien voor zijn fouten) Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
![]() dwang is een illusie ( van machokes) !
De enige uitzondering hierin is politici - dat zijn de enige die je wel kan dwingen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 juni 2005 om 00:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je eens over de walletjes van amsterdam gaat flaneren bij avond trekken ze om de 5 meter aan uw mouw; ....hey psst psst coke? Of er komt zo'n uitgemergelde vrouw aan uw broekspijpen hangen ; ...voor 5 piek wil ik eens p..pen! De tol van het progressief beleid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals de economische crisis (waar hier nog geen bal is voor gedaan en in Nederland een pak meer)... Denk ik... Ik moet wel toegeven dat ik bij avond niet over de walletjes van amsterdam ga flaneren... Ik heb daar trouwens niets te zoeken...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 5 juni 2005 om 09:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Banneling
|
![]() Dubbele post[edit]
Laatst gewijzigd door Chipie : 5 juni 2005 om 09:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Gouverneur
|
![]() Het is al eerder bewezen dat een regularisering van drugs leid tot minder verslaafden... kijk naar Nederland, sinds het gedoogbeleid (ivm cannabis) van 1972 is het aantal heroïne-verslaafden gedaald. Dit komt doordat vroeger de mensen terecht gingen bij dezelfde mensen waar ze al die andere troep ook konden kopen, als je nu een coffeeshop binnenkomt kom je alleen voor wiet of hasj, soft drugs dus, alcohol kan je er niet verkrijgen. Door die drug te legaliseren breng je dat probleem in kaart en kan je het beter 'bestrijden', kijk naar alcohol, in de jaren '30 in Amerika tijdens de drooglegging, het land veranderde terug in het Wilde Westen, criminaliteit steeg enorm...
Hoe je't ook draait of keert, in Nederland, waar wiet en hasj gedoogd zijn, zijn er procentueel minder hard-drugs-verslaafden dan in België. Alcoholverslaving komt in België trouwens ook veeeel meer voor. Die gegevens kan je vinden in het jaarrapport van VN 2004, effe Googelen en je vind dat wel, ze zijn bekend.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Legalise & advertise ! Laatst gewijzigd door krizis : 5 juni 2005 om 11:02. |
||
![]() |
![]() |