![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Voor niet-moslims zoals mezelf, lijkt het op het eerste gezicht dat de islam vrouwen wil onderdrukken door ze een sluier op te leggen. Maar laat ons even aan de overkant van de barrière gaan staan en proberen van het standpunt van de moslims toch te begrijpen. Als men dat doet, komt men tot de vaststelling dat moslims in de eerste plaats proberen van hun vrouwen te beschermen, en niet zozeer van ze te onderdrukken.
Hebben vrouwen bescherming nodig? Ik vrees van wel. Laat ons even een zijsprong maken naar een onderwerp dat op het eerste gezicht niks met godsdienst te maken heeft, maar met de psychologische groei en ontwikkeling van een vrouw. De natuur maakt ze zeer kwetsbaar, al was het maar door hen met een maagdenvlies in de wereld te sturen. Maagdelijkheid heeft duidelijk ook een belangrijke psychologische impact op jonge meisjes. Ze zijn er zich zeer van bewust en het houdt hen bezig. Ik ben ervan overtuigd dat de manier waarop de maagdelijkheid verloren wordt, de verdere psychologische ontwikkeling van een meisje -- vrouw geworden -- zeer sterk beïnvloedt. Ten eerste moet de zaak haar toch wel onrechtvaardig lijken. Waarom moet zij zo afzien? Mannen zijn simpelweg echte beesten. Die eerste man vergeet ze trouwens nooit, want ze heeft met hem toch wel een serieuze rekening te vereffenen. Hij heeft dat allemaal gedaan! En haar onschuld weggenomen! Als ze die eerste man niet meer kan vinden, gaat ze volgens mij gewoon terug op zoek naar die eerste man. Unfinished business. Hij moet betalen. De enige manier waarop hij zijn schuld kan inlossen, is door voor eeuwig en altijd voor haar te moeten zorgen. Ze gaat alle volgende mannen -- en dat riskeren er dan véél te zijn -- bitter blijven verwijten wat die eerste man haar heeft aangedaan. Elke relatie of huwelijk dat nu nog gaat volgen, gaat onbewust op deze kwestie volledig stuk lopen. Na verloop van tijd begint ze trouwens mannen te haten. Ze wordt geleidelijk aan een (laaggeschoolde) alleenstaande moeder met verschillende kinderen ten laste (elk kind van een andere man) zoals de werkloosheids -en OCMW statistieken ons zo graag vertellen. Wij vinden dat ondertussen allemaal een beetje normaal, want godsdienst dient toch voor niks, nietwaar? Voor de moslims is dit echter een nachtmerrie. Wat hen betreft, liever een sluier dan zo'n triestig einde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ontmaagding, een triestig einde? En de hoofddoek gaat die ontmaagding tegenhouden? Hoe zie je dat ![]() Enfin, voor het geval het onverhoopt toch serieus bedoeld zou zijn: je zal er dan wel mee akkoord gaan, zeker, dat de katholieke kerk alle Belgische vrouwen verplicht om voortaan een nonnenkapje en een zwart kleed te dragen. Of laten we het efficiënter aanpakken dan de moslims en alle meisjes vanaf 12 jaar verplicht een kuisheidsgordel aandoen. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 30 mei 2005 om 08:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil jij in alle ernst beweren dat Moslims hun vrouwen slechter behandelen, en dat die vrouwen bijgevolg anders dan anderen dienen behandeld te worden en bescherming nodig hebben? ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 30 mei 2005 om 08:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() tis inderdaad een beetje vergezocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Is dit als grap bedoeld? Zo ja, geen goeie. ![]()
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is natuurlijk een serie andere middelen om juist hetzelfde doel te bereiken. Iedere cultuur vindt maar uit wat er van pas komt. Citaat:
Ze mogen zich anders wel bezighouden met de opvoeding van de meisjes. Eén van de dingen die ze zeker mogen duidelijk maken, is het feit dat een Egidius die het aftrapt, tot levenslange problemen kan gaan leiden. Verder doet iedereen natuurlijk wat hij wil. Citaat:
Verder doet iedereen natuurlijk wat hij wil. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De oplossing voor het sluierprobleem ligt in onderhandelingen, die moeten leiden tot een voor de Moslims aanvaardbaar alternatieve oplossing voor het Egidius-probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Een opgeluchte Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het puur lichamelijke aspect is trouwens maar een klein onderdeel van het probleem. Het is vooral psychologisch dat de zaak uit de hand kan lopen. Citaat:
Maar als ze al geen maagd meer is, dan ben ik niet haar Egidius. Met andere woorden, mij mag ze niks zitten verwijten (niet dat ze dat niet gaat doen ...). Nu, in deze maatschappij doet iedereen wel wat aan vrijblijvend stoeien. Nu niet dat ik dat allemaal zo verheffend vind, maar ja, ik ben ook maar een man, midden in een scheidingsprocedure, en ik moet me toch ook ergens mee bezig houden, totdat ik een betere oplossing vind. Ik moet echter zeggen, dat ik vermijd van ook maar enige lange-termijn plannen te maken met vrouwen die met een Egidius probleem zitten. Al die plannen gaan toch gegarandeerd in het honderd lopen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Maar zoudt ge nu echt willen dat we ons integratiebeleid gaan baseren op uw persoonlijke schone voornemens? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zo'n moslimvader wil niet dat zijn dochter met een Egidius probleem komt te zitten. Dat is zijn recht, en trouwens in het belang van zijn dochter. Welke oplossing stelt ge voor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Wij maken ons ook wel eens zorgen over wat onze dochters allemaal gaan tegenkomen in de wereld. Maar daar moeten wij leren mee leven, niet onze dochters. Wat kamfer meegeven kan ook helpen, natuurlijk. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Voor hetzelfde geld (of ne cola in Uw favoriet nachthol) kunt ge U even goed een beetje afreageren op één die het voor zichzelf toch al verkorven heeft. Citaat:
Voor de Moslims, ziet ons prachtig land eruit als het Groot-Hertogdom Slettonia. Als we er zelf één grote sletterij van willen maken, dat is natuurlijk ons recht nietwaar. Maar ik vind wel dat we andere mensen er niet toe kunnen verplichten van daaraan mee te doen. Zoek anders een alternatief voor de hoofddoek, dat evengoed beschermt tegen het Egidius probleem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel, laat ons even aannemen (for the sake of argument), dat het "probleem" dat in de eerste post wordt aangebracht, echt is. Dan is het een probleem veroorzaakt door mannen. Los het op door de "schuldige" aan te pakken en op te voeden, niet door het "slachtoffer" achter een sluier te verbergen.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dit soort van denken is niet alleen de sociale kassen grondig aan het leegpompen, maar ook de echtscheidingsgraad tot op ongekende recordhoogten aan het jagen. Ge kunt het nu zien, of ge kunt het binnen tien jaar zien. Ge gaat natuurlijk juist hetzelfde zien. Hoe kunt ge nog hopen op economische vooruitgang, als de gescheiden mannen depressief en alleen in hun appartementje zitten, en de gescheiden vrouwen onder toezicht van OCMW-budgetten voor de kinderen mogen koken? Dit model loopt op haar laatste pootjes. Wilt ge de Moslims dan ook meesleuren in deze ondergang? Enfin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ach, humor is persoonlijk, hé. Ik vind die sluier gewoon niet grappig. Maar als het als grap bedoeld was, flauwe moppen zijn niet echt een halsmisdaad.
![]() |