![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Rob Hoogland/Telegraaf/zondag/pag1:
xxxxxxxxxx GESPREK Aan de telefoon een oude bekende, drs. ir. Quirinus A. Snoepie, hoofdambtenaar op alle ministeries. „Goedemorgen, meneer Snoepie.” „Goedemiddag.” „Meneer Snoepie, ons is ter ore gekomen dat u bent benoemd tot voorzitter van de werkgroep Referendum II, die in opdracht van staatssecretaris Nicolai onderzoek dient te verrichten naar de mogelijkheden om het Nederlandse volk de Europese grondwet alsnog te laten accepteren.” „Ik kan dit gerucht bevestigen noch ontkennen, maar off the record kan ik u wel mededelen dat u meer dan uitstekend bent geïnformeerd.” „Hoever bent u gevorderd?” „Heel ver. Eerst speelden wij met de gedachte onmiddellijk opnieuw een referendum uit te schrijven, op voorwaarde dat de stemlokalen in tweeën zouden worden opgesplitst. In zaal A wilden we de kiezers dan eerst de vraag stellen of men ja dan wel nee ging stemmen. De neestemmers zouden we vervolgens met behulp van de ME naar huis sturen en de jastemmers wilden we doorverwijzen naar zaal B, waar we de stemmachines hadden gepland. Vooral de heren Bot en Brinkhorst waren buitengewoon gecharmeerd van dit idee. Bovendien zouden we heel snel klaar zijn met tellen, maar uiteindelijk hield de MP het tegen. Hij mompelde iets over normen en waarden.” „Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.” „Ik niet, als topambtenaar, maar dat doet er niet toe. Feit is dat bestudering van het stemgedrag op 1 juni jongstleden ons daarna leerde dat de gemeenten met de meeste jastemmers vooral de plaatsen waren waar het opleidingsniveau gemiddeld hoog is. Dat bracht ons op het plan alle Nederlanders met een lage opleiding het stemrecht te ontzeggen. De lat zou wat ons betreft bij het vwo liggen. De heren Bot en Brinkhorst toonden zich wederom zeer enthousiast, maar opnieuw gooide de MP roet in het eten.” Volgende kolom „En nu zit de commissie op een dood spoor?” „Integendeel. Nadat ook mijn derde voorstel, herinvoering van de aristocratie, een voorstel overigens dat de heren Bot en Brinkhorst zelfs in luid gejuich deed uitbarsten, door de MP was afgewezen, ging iedereen wél akkoord met mijn idee om Nederland om te vormen tot een intellectocratie.” „Een wat!?” „Een intellectocratie, meneer. Althans een vorm daarvan. Bij het volgende referendum zullen wij de kiezers, zodra zij in het stemlokaal zijn gearriveerd, eerst een IQ-test laten doen. Zelf wilde ik daarna alleen burgers met een intelligentiequotiënt van meer dan 150 tot de stemming toelaten. Mensen als Bill Gates, zeg maar, die 160 heeft. En Sharon Stone niet te vergeten. Die heeft 154 en het oog wil ook wat. Hermann Goering had 138 en zou dus afvallen, maar de MP, die nu eenmaal een man van compromissen is, bepaalde de IQgrens heel modaal op 100, al heeft dat één groot nadeel.” „En dat is?” „Dat de heren Bot en Brinkhorst hun stemrecht zeker zullen verliezen.” „Ik dank u voor dit gesprek, meneer Snoepie. Goedemiddag.” „Goedemorgen.” -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#2 |
|
![]() Willem-Jan Markerink wrote:
> Rob Hoogland/Telegraaf/zondag/pag1: > xxxxxxxxxx > GESPREK > > > Aan de telefoon een oude bekende, drs. ir. Quirinus A. Snoepie, > hoofdambtenaar op alle ministeries. „Goedemorgen, meneer Snoepie.” > „Goedemiddag.” > „Meneer Snoepie, ons is ter ore gekomen dat u bent benoemd tot > voorzitter van de werkgroep Referendum II, die in opdracht van > staatssecretaris Nicolai onderzoek dient te verrichten naar de > mogelijkheden om het Nederlandse volk de Europese grondwet alsnog te laten > accepteren.” > „Ik kan dit gerucht bevestigen noch ontkennen, maar off the record > kan ik u wel mededelen dat u meer dan uitstekend bent geïnformeerd.” > „Hoever bent u gevorderd?” <knip verdere hilariteit> > „Ik dank u voor dit gesprek, meneer Snoepie. Goedemiddag.” > „Goedemorgen.” LOL Lekker droog. -- The Obdurate Ozjish "There are 10 types of people in the world: those that understand binary and those that don't." |
![]() |
#3 |
|
![]() On 5 Jun 2005 20:58:24 GMT, "Willem-Jan Markerink"
<[email protected]> wrote: >Rob Hoogland/Telegraaf/zondag/pag1: gaaaaap....gelukkig heb ik geen abo op de telegraaf. die rop hoogland kan beter een zinniger tijdverdijf kiezen dan slaapverwekkende lulverhaaltjes ophangen. Cheers, Pieter -- "Consule Veritatem est Oehoeboeroe." Benedictus XIV |
![]() |
#4 |
|
![]() "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]. .. > Rob Hoogland/Telegraaf/zondag/pag1: > xxxxxxxxxx > GESPREK > > > "Een intellectocratie, meneer. Althans een vorm daarvan. Bij het > volgende referendum zullen wij de kiezers, zodra zij in het stemlokaal zijn > gearriveerd, eerst een IQ-test laten doen. Zelf wilde ik daarna alleen > burgers met een intelligentiequotiënt van meer dan 150 tot de stemming > toelaten. Je kunt ook een klein dicteetje doen, met veel werkwoordsvormen. Gnuif. Amos |
![]() |
#5 |
|
![]() "Amos" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]. .. > > Rob Hoogland/Telegraaf/zondag/pag1: > > xxxxxxxxxx > > GESPREK > > > > > > > "Een intellectocratie, meneer. Althans een vorm daarvan. Bij het > > volgende referendum zullen wij de kiezers, zodra zij in het stemlokaal > zijn > > gearriveerd, eerst een IQ-test laten doen. Zelf wilde ik daarna alleen > > burgers met een intelligentiequotiënt van meer dan 150 tot de stemming > > toelaten. > > Je kunt ook een klein dicteetje doen, met veel werkwoordsvormen. > > Gnuif. > > Amos Helaas, sinds het onderwijs in Nederland is afgeschaft kunnen zelfs de Nederlanders met een universitaire opleiding de d's niet meer van de t's onderscheiden. Dan blijft er niemand meer over om te stemmen. Nederland zal dan Belgen moeten importeren om uiteindelijk toch nog stemmers op te laten komen. |
![]() |
#6 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht news:Rv%[email protected]... > > "Amos" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> wrote in message >> news:[email protected]. .. >> > Rob Hoogland/Telegraaf/zondag/pag1: >> > xxxxxxxxxx >> > GESPREK >> > >> > >> >> > "Een intellectocratie, meneer. Althans een vorm daarvan. Bij het >> > volgende referendum zullen wij de kiezers, zodra zij in het stemlokaal >> zijn >> > gearriveerd, eerst een IQ-test laten doen. Zelf wilde ik daarna alleen >> > burgers met een intelligentiequotiënt van meer dan 150 tot de stemming >> > toelaten. >> >> Je kunt ook een klein dicteetje doen, met veel werkwoordsvormen. >> >> Gnuif. >> >> Amos > > Helaas, sinds het onderwijs in Nederland is afgeschaft kunnen zelfs de > Nederlanders met een universitaire opleiding de d's niet meer van de t's > onderscheiden. > Dan blijft er niemand meer over om te stemmen. Nederland zal dan Belgen > moeten importeren om uiteindelijk toch nog stemmers op te laten komen. > Belgen ? Welke belgen ? -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#7 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message news:lK%[email protected]... > > "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht > news:Rv%[email protected]... > > > > "Amos" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> wrote in message > >> news:[email protected]. .. > >> > Rob Hoogland/Telegraaf/zondag/pag1: > >> > xxxxxxxxxx > >> > GESPREK > >> > > >> > > >> > >> > "Een intellectocratie, meneer. Althans een vorm daarvan. Bij het > >> > volgende referendum zullen wij de kiezers, zodra zij in het stemlokaal > >> zijn > >> > gearriveerd, eerst een IQ-test laten doen. Zelf wilde ik daarna alleen > >> > burgers met een intelligentiequotiënt van meer dan 150 tot de stemming > >> > toelaten. > >> > >> Je kunt ook een klein dicteetje doen, met veel werkwoordsvormen. > >> > >> Gnuif. > >> > >> Amos > > > > Helaas, sinds het onderwijs in Nederland is afgeschaft kunnen zelfs de > > Nederlanders met een universitaire opleiding de d's niet meer van de t's > > onderscheiden. > > Dan blijft er niemand meer over om te stemmen. Nederland zal dan Belgen > > moeten importeren om uiteindelijk toch nog stemmers op te laten komen. > > > > Belgen ? Welke belgen ? > Hij bedoelt Vlamingen. Walen weten van toeten noch blazen. Overigens heb ik tot mijn onuitsprekelijke vreugde nog onderwijs genoten voor het werd afgeschaft. Dat van die werkwoordsvormen kregen we in de derde klas van de lagere school. Dat werd dan een jaar lang uit den treure geoefend en dan wist je dat voor je verdere leven. Amos |
![]() |
#8 |
|
![]() "Amos" <[email protected]> wrote in news:3gjl2qFcmc9gU1
@individual.net: > Overigens heb ik tot mijn onuitsprekelijke vreugde nog onderwijs genoten > voor het werd afgeschaft. :)))) -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#9 |
|
![]() On Mon, 6 Jun 2005 21:05:33 +0200, "Amos"
<[email protected]> wrote: knip >Overigens heb ik tot mijn onuitsprekelijke vreugde nog onderwijs genoten >voor het werd afgeschaft. Walgelijk ! Wat denken die onderwijzers wel ! (dat ze meer weten?) We zijn toch zeker allemaal gelijk (even stom? -- Jan Holland 35: Ooit was een NL-gezegde: 'Radeloos, redeloos, reddeloos', hetgeen betekende: "Zonder oplossingen" (leidinggevenden), "geen touw aan vast te knopen" (kiezers), "niet te redden" (de natie). ... Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#10 |
|
![]() PieterW schreef:
[knip] > gaaaaap....gelukkig heb ik geen abo op de telegraaf. > die rop hoogland kan beter een zinniger tijdverdijf kiezen dan > slaapverwekkende lulverhaaltjes ophangen. > Ach, hij is soms wel aardig voor de vroege morgen, maar als hij met die meneer snoepie of een van zijn andere fantasiefiguren aan komt zetten is het meestal stompvervelend. De tijd dat op die plaats in die krant nog een columnist stond die voor de rechter gedaagd werd wegens een verkeerd gevallen vergelijking met Hitler ligt lang achter ons. Ik moet overigens bekennen dat ik de naam van de columnist in kwestie kwijt ben. Hij was jarenlang echter de grote plaaggeest van Links, tot hij wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd weg moest bij de krant. -- Ook in 2005 zijn relschoppers en geweldplegers geen supporters, maar gewoon tuig Fred Schiphorst e-mail: [email protected] Kijk ook eens op: www.pint.nl |
![]() |
#11 |
|
![]() Fred Schiphorst <[email protected]> wrote in news:42a4bebf$0$45447
[email protected]: > PieterW schreef: > [knip] >> gaaaaap....gelukkig heb ik geen abo op de telegraaf. >> die rop hoogland kan beter een zinniger tijdverdijf kiezen dan >> slaapverwekkende lulverhaaltjes ophangen. >> > Ach, hij is soms wel aardig voor de vroege morgen, maar als hij met die > meneer snoepie of een van zijn andere fantasiefiguren aan komt zetten is > het meestal stompvervelend. De tijd dat op die plaats in die krant nog > een columnist stond die voor de rechter gedaagd werd wegens een verkeerd > gevallen vergelijking met Hitler ligt lang achter ons. Ik moet overigens > bekennen dat ik de naam van de columnist in kwestie kwijt ben. Hij was > jarenlang echter de grote plaaggeest van Links, tot hij wegens het > bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd weg moest bij de krant. > GJB. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#12 |
|
![]() "Jan Holland" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > On Mon, 6 Jun 2005 21:05:33 +0200, "Amos" > <[email protected]> wrote: > > knip > > >Overigens heb ik tot mijn onuitsprekelijke vreugde nog onderwijs genoten > >voor het werd afgeschaft. > > Walgelijk ! > Wat denken die onderwijzers wel ! (dat ze meer weten?) > We zijn toch zeker allemaal gelijk (even stom? > -- Kent u het schone lied nog? We don't need no education, We don't want no thought control, Hey teacher, leave them kids alone! Mijn grote profeet is Smalhout! Die heeft door waar het foutgegaan is en kan dat voortreffelijk onder woorden brengen. Amos |
![]() |
#13 |
|
![]() "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]. .. > Fred Schiphorst <[email protected]> wrote in news:42a4bebf$0$45447 > [email protected]: > > > PieterW schreef: > > [knip] > >> gaaaaap....gelukkig heb ik geen abo op de telegraaf. > >> die rop hoogland kan beter een zinniger tijdverdijf kiezen dan > >> slaapverwekkende lulverhaaltjes ophangen. > >> > > Ach, hij is soms wel aardig voor de vroege morgen, maar als hij met die > > meneer snoepie of een van zijn andere fantasiefiguren aan komt zetten is > > het meestal stompvervelend. De tijd dat op die plaats in die krant nog > > een columnist stond die voor de rechter gedaagd werd wegens een verkeerd > > gevallen vergelijking met Hitler ligt lang achter ons. Ik moet overigens > > bekennen dat ik de naam van de columnist in kwestie kwijt ben. Hij was > > jarenlang echter de grote plaaggeest van Links, tot hij wegens het > > bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd weg moest bij de krant. > > > > GJB. > Jacques Gans? Amos |
![]() |
#14 |
|
![]() Fred Schiphorst <[email protected]> wrote in news:42a4c747$0$44696
[email protected]: > Willem-Jan Markerink schreef: >> Fred Schiphorst <[email protected]> wrote in news:42a4bebf$0$45447 >> [email protected]: >> > [knip] >>> >>>Ach, hij is soms wel aardig voor de vroege morgen, maar als hij met die >>>meneer snoepie of een van zijn andere fantasiefiguren aan komt zetten is >>>het meestal stompvervelend. De tijd dat op die plaats in die krant nog >>>een columnist stond die voor de rechter gedaagd werd wegens een verkeerd >>>gevallen vergelijking met Hitler ligt lang achter ons. Ik moet overigens >>>bekennen dat ik de naam van de columnist in kwestie kwijt ben. Hij was >>>jarenlang echter de grote plaaggeest van Links, tot hij wegens het >>>bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd weg moest bij de krant. >>> >> >> >> GJB. >> > Nee ik bedoelde niet Hilterman. Deze was meer op de komische (of in elk > geval komisch bedoelde) toer. > Tja, en Lunsworst bungelt natuurlijk helemaal aan het andere einde van de political-correcte schaal. (ik verdenk hem er van dat'ie die schaal elke keer weer wat oprekt) -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#15 |
|
![]() Willem-Jan Markerink schreef:
> Fred Schiphorst <[email protected]> wrote in news:42a4bebf$0$45447 > [email protected]: > [knip] >> >>Ach, hij is soms wel aardig voor de vroege morgen, maar als hij met die >>meneer snoepie of een van zijn andere fantasiefiguren aan komt zetten is >>het meestal stompvervelend. De tijd dat op die plaats in die krant nog >>een columnist stond die voor de rechter gedaagd werd wegens een verkeerd >>gevallen vergelijking met Hitler ligt lang achter ons. Ik moet overigens >>bekennen dat ik de naam van de columnist in kwestie kwijt ben. Hij was >>jarenlang echter de grote plaaggeest van Links, tot hij wegens het >>bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd weg moest bij de krant. >> > > > GJB. > Nee ik bedoelde niet Hilterman. Deze was meer op de komische (of in elk geval komisch bedoelde) toer. -- Ook in 2005 zijn relschoppers en geweldplegers geen supporters, maar gewoon tuig Fred Schiphorst e-mail: [email protected] Kijk ook eens op: www.pint.nl |
![]() |
#16 |
|
![]() Vitae forma vocatur, "Ghingis Khan" <[email protected]>, die Mon,
06 Jun 2005 17:29:53 GMT, in littera <lK%[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Dixit" <[email protected]> schreef in bericht >news:Rv%[email protected]... >> >> "Amos" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> wrote in message >>> news:[email protected]. .. >>> > Rob Hoogland/Telegraaf/zondag/pag1: >>> > xxxxxxxxxx >>> > GESPREK >>> > >>> > >>> >>> > "Een intellectocratie, meneer. Althans een vorm daarvan. Bij het >>> > volgende referendum zullen wij de kiezers, zodra zij in het stemlokaal >>> zijn >>> > gearriveerd, eerst een IQ-test laten doen. Zelf wilde ik daarna alleen >>> > burgers met een intelligentiequotiënt van meer dan 150 tot de stemming >>> > toelaten. >>> >>> Je kunt ook een klein dicteetje doen, met veel werkwoordsvormen. >>> >>> Gnuif. >>> >>> Amos >> >> Helaas, sinds het onderwijs in Nederland is afgeschaft kunnen zelfs de >> Nederlanders met een universitaire opleiding de d's niet meer van de t's >> onderscheiden. >> Dan blijft er niemand meer over om te stemmen. Nederland zal dan Belgen >> moeten importeren om uiteindelijk toch nog stemmers op te laten komen. >> > >Belgen ? Welke belgen ? Geen Mongoloiden. -- Fusti |
![]() |
#17 |
|
![]() On Mon, 06 Jun 2005 17:29:53 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: >Belgen ? Welke belgen ? hij bedoelde de friezen uit het zuiden domkop. Cheers, Pieter -- "Consule Veritatem est Oehoeboeroe." Benedictus XIV |
![]() |
#18 |
|
![]() On Mon, 06 Jun 2005 17:14:25 GMT, "Dixit" <[email protected]>
wrote: >Helaas, sinds het onderwijs in Nederland is afgeschaft kunnen zelfs de >Nederlanders met een universitaire opleiding de d's niet meer van de t's >onderscheiden. waarom zou men in het bijzonder d's en t's moeten kunnen onderscheiden? Cheers, Pieter -- "Consule Veritatem est Oehoeboeroe." Benedictus XIV |
![]() |
#19 |
|
![]() On Tue, 07 Jun 2005 11:00:36 +0200, PieterW <D.T.C.> wrote:
>On Mon, 06 Jun 2005 17:14:25 GMT, "Dixit" <[email protected]> >wrote: > >>Helaas, sinds het onderwijs in Nederland is afgeschaft kunnen zelfs de >>Nederlanders met een universitaire opleiding de d's niet meer van de t's >>onderscheiden. > >waarom zou men in het bijzonder d's en t's moeten kunnen >onderscheiden? Omdat "betaald!" nogal wat anders betekent dan "betaalt!" -- Jan Holland 35: Ooit was een NL-gezegde: 'Radeloos, redeloos, reddeloos', hetgeen betekende: "Zonder oplossingen" (leidinggevenden), "geen touw aan vast te knopen" (kiezers), "niet te redden" (de natie). ... Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#20 |
|
![]() On Tue, 07 Jun 2005 11:05:13 +0200, Jan Holland <[email protected]> wrote:
>On Tue, 07 Jun 2005 11:00:36 +0200, PieterW <D.T.C.> wrote: > >>On Mon, 06 Jun 2005 17:14:25 GMT, "Dixit" <[email protected]> >>wrote: >> >>>Helaas, sinds het onderwijs in Nederland is afgeschaft kunnen zelfs de >>>Nederlanders met een universitaire opleiding de d's niet meer van de t's >>>onderscheiden. >> >>waarom zou men in het bijzonder d's en t's moeten kunnen >>onderscheiden? > >Omdat "betaald!" nogal wat anders betekent dan "betaalt!" dat heeft met vervoeging en niets met het onderscheid tussen d's en t's te maken Janot. en het betekent pas "nogal wat anders" als het onderscheid bepaald wordt door een hulpwerkwoord, i.c. hebben, worden of zijn. Cheers, Pieter -- "Consule Veritatem est Oehoeboeroe." Benedictus XIV |