![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Het zal wel een of andere domme politieker zijn die wil scoren.
Het is alsof je door de euro af te schaffen , de economie weer gaat draaien. ![]() Ik vind er geen woorden voor, voor zo'n een onpeilbaar dom idee. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De 'Italiaanse' euro zou +/- 25% overgewaardeerd zijn. Een devaluatie is echter onmogelijk geworden door de euro. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik de euro bekijk als volgt: dat is 1 grote transfer geweest van landen wiens munt ondergewaardeerd werd (vb Nederland) tov de Euro bij invoering naar landen wiens munt overgewaardeerd werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik mis de goede oude frank ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Men had eigenlijk al langer een eenvorming economisch en sociaal beleid moeten voeren ipv van vooral ipv bezig te zijn met hun eigen job en die van de vriendjes ofwel met allerlei randactiviteiten zoals wat valt onder de noemer chocolade of kaas of wat dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat de Italiaanen zodanig lag met hun lires gewerkt hebben waarvan er zoveel vandoen waren, dat ze niet besefen dat als ge nie achter de komma werkt ge pakken geld verliest, of pakken geld teveel vraag voor bepaalde zaken.
Sommig dingen zijn naar 't schijnt schandalig hoog gestegen na het invoeren van de euro ze hebben alles naar boven afgerond. In de supermarkten zie je soms andere dingen gebeuren, als ge een klantenkaart hebt, gaan ze bij Esselunga bv, het volgende doen, stel het bedrag, komt op 57,36 ja laat die 6 cent vallen hé Nu 6 cent is nie veel, maar die winkel is open van 8 tot 9 en elken dag komen ze daar 2 a 3 serieuze vrachtwagens lossen, dat gaat dus misschien 200 keer om 6 cent op nen dag in 1 winkel... Niet dat dat kapitalen zijn die verloren worden, maar het is uiteindelijk wel verlies. Ne frank is ne frank hé, ! ![]() Bepaalde zaken zijn dus echt ook heel duur geworden, behalve water en booz, da is hier spotgoeiekoop, maar durf u geen blikske coke light te kopen want dan hebben ze u zitten hé, hier k heb t rekeningske nog, 1.90 euro voor een blik coke light in een gewoon bar, dus 't soort ding waar ge een broodje rechtstaand opeet en waar ze me moeite 50 cent rekenen voor een half literke spa. Weete het ene uiterste tegen het andere, ... Als ge uitkijkt kunde in een restaurant voor 25 euro heel goe eten met 2 man, maar blijft van de bibite kes drank af, want ze hebben u liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
(2) Ach, dat hoorde bij de couleur locale. Het heeft me nooit tegengehouden om door Europa te reizen. (3) Hoe lang is een el bij jou? Terzijde: wat zal een EU-grondwet toevoegen aan de opheffing van de grenscontroles? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den euro is uiteindelijk niet zo slecht op zichzelf,
nu weet je tenminste wat iets waard is in een ander europees land, kijk ik ga mijn blikskes cola natuurlijk nie importeren vanuit den Belgiek, maar als ik wat high tech spullen moet kopen zal ik wel effe checken wat het mij gaat kosten. En als ik dan toch door Frankrijk of Duitsland paseer om naar den Belgiek af te komen, zal ik het mij daar wel kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nope, maar ik mis de prijzen van drie jaar geleden. Dankzij de euro zijn de prijzen abnormaal gestegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Oops sorry, dubbelpost, ik had hetzelfde onderwerp op het forum Europa gezet.
T'is trouwens een euopese aangelegenheid he. Wat je er niet bijvertelt is dat de euro onmiddelijk na de uitspraak in waarde is gezakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Gouverneur
|
![]() Allemaal flauwekul. Europese politici maken van alles en nog wat een zondebok. Maar uiteindelijk zal men om de economieën terug in orde te brengen de sociale zekerheid moeten beperken.
De keuze is tussen sociale zekerheid, lage groei en hoge werkloosheid enerzijds en de vrije markt, lage werkloosheid, en hoge economische groei anderzijds. Zolang nationale politici dat niet duidelijk uitleggen aan de bevolking zal West-Europa economische blijven aftakelen. Met de Euro heeft dat op langer termijn niets te maken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." Laatst gewijzigd door Joriske : 3 juni 2005 om 13:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Juist wat ze nodig hebben in Italie, de aloude oersterke munt die de Lire was.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De keuze kan ook simpeler zijn:
Grote sociale zekerheid, weinig of zelfs geen werkloosheid, en het geld gaan halen waar het zit: daar waar recordwinsten gemaakt worden.
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen dat die recordwinsten opgebruikt zijn is de zon al ontploft.
Gelukkig schijnt het merendeel van de bevolking niet zo meegaand te zijn in de liberale dogmas. Ik verzeker u dat als je raakt aan onze sociale verworvenheden, je zwaar zult moeten investeren in het bewapenen van rijkswacht en leger, want de werkende bevolkign zal dit niet pikken. En terecht.
![]() |