![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Vreemdeling
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 4
|
![]() De luchthaven…. ja ja, deze van Zaventem (voorlopig toch noch)… Het DHL-scenario is een degoutante klucht en het toonbeeld van de onwil en de onbekwaamheid van Verhofstadt. Momenteel zouden 5 (cargo)luchtvaartmaatschappijen torenhoge boetes moeten betalen voor zogenaamde geluidsoverlast. Uiteraard weigeren zij dit te betalen. Indien ze gedwongen worden, landen ze de volgende dag in het buitenland, zo gemakkelijk is dat. Tenzij uiteraard Wallonië met Vlaams en Europees geld faciliteiten en kortingen aan deze maatschappijen geeft. Klinkt bekend, niet?
In Zaventem wordt misschien al 75 jaar gevlogen. Niemand heeft geklaagd, tot enkele jaren terug de groenen en Verhofstadt met aanhang het voor het zeggen hebben. Vroeger, in de tijd van de Boeings 707 en 727, dan was er pas zwaar geluids- én milieuhinder. Buiten een gegrom, niemand kloeg want men kende het belang van de luchthaven en iedereen was er fier op. Zelfs moest het luchtverkeer nu verdubbelen, dan is het nog goed leefbaar rond de luchthaven. We moeten eindelijk dit dossier uit de hypocrisie halen, maar dat vergt moed en karakter die Verhofstadt niet heeft. Geen enkele betrokkene uit het dossier heeft m.i. enige kennis van de implicaties. Enkel voorbeelden om de economische realiteit en de impact van Zaventem op BELGIE aan te tonen: - wagens van het autosalon van Genève worden 800 km verder in Zaventem terug naar de USA gevlogen; - de grote farmaceutische bedrijven produceren in het fiscaal en economisch paradijs Ierland en hebben in België een wereldwijd logistiek centrum en opereren via Zaventem; - Caterpillar heeft in Grimbergen hun distributiecentrum voor Afrika en Azië omdat Zaventem een goede Afrikaanse connectie heeft (of alleszins had dankzij Sabena); - Toyota laat hun concept cars en testwagens van Japan overvliegen naar Zaventem voor hun Europees hoofdkwartier in Brussel; - de Belgische ondernemer kan om 19h nog rustig zijn goederen bij DHL aanleveren en ’s anderendaags staan deze in de USA, voorlopig toch nog. Als dat geen troef is! - tonnen groenten, fruit, vlees en vis worden dagelijks uit de ganse wereld in Zaventem ingevoerd. Zaventem is immers één van de belangrijkste vrachtluchthavens in Europa. Wetende dat één van de drie belangrijkste investeringscriteria voor buitenlandse bedrijven een grote internationale luchthaven in de nabijheid, waarom moeten de buitenlandse bedrijven nog naar België komen of hier blijven als Zaventem maar een kleine regionale luchthaven wordt. Hun goederen krijgen ze niet meer efficiënt de wereld rond en het buitenlandse management moet telkens een avonturentrip ondernemen om nog in Brussel te geraken? 'Time is money' ... ook in Zaventem! De 20.000 of meer rechtstreekse jobs op Zaventem zorgen wel dat de ganse Belgische economie kan draaien. Dat die Walekoppen die door Vlaanderen worden onderhouden, dat die schijn aristocraten uit de Brusselse rand, dat die Brusselaars met hun dikke nek, dat die andere bekrompen profiteurs en groenen de ondergang van onze economie en uiteindelijk België bewerkstelligen, is u dat al opgevallen meneer Verhofstadt? Zelfs een mol had dat al lang gezien! Wie last heeft van vliegtuigen, dat ze naar de brousse verhuizen ipv met het vliegtuig drie keer per jaar op vakantie te gaan! Oei, da mocht ik zeker niet zeggen? Wat is de ultieme oplossing? De afscheiding van Vlaanderen, hoe pijnlijk dat dit ook moge zijn. Dan kunnen we eindelijk snel over onszelf beslissen. Dit is maar een kwestie van tijd, want tot mijn grote spijt zal Vlaams Belang ongetwijfeld binnenkort opnieuw zegevieren. Een economie vernietigen is doodsimpel, maar er één verder uitbouwen, daar slaagt u niet hé, meneer Verhofstadt? Maar meneer Verhofstadt, u hebt het geld van de privatisering van Biac op zak, laat die Australiërs, Zaventem en de Belgische economie maar stikken. Shame on you![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door walliesdotinfo : 24 juni 2005 om 19:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.216
|
![]() Citaat:
Ik vrees het ergste voor Zaventem. De franstaligen speculeren duidelijk op een transfer van zaventem en de bijbehorende jobs naar Wallonië. Het bouwen van die nieuwe luchthaven zal dan ongetwijfeld nog voornamelijk door de vlamingen betaald mogen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
|
![]() Terwijl ik dacht dat de Vlaamse regering van plan was om geld te pompen in de Zaventemse omgeving om de economie er verder (terug) op gang te helpen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Minister
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
|
![]() Hoegin heeft hierover, zoals over meer, een interessante beschouwing op deze plek[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Rene Artois : 24 juni 2005 om 19:47. |
|||
![]() |
![]() |