Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 juni 2005, 18:44   #1
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard CD&V is tegen adoptierecht voor holebikoppels

CD&V is tegen adoptierecht voor holebikoppelsCD&V is tegen het adoptierecht door holebikoppels. Dat heeft de partij tijdens haar partijbestuur beslist.

CD&V wil enkel adoptierecht geven aan mensen die al kinderen hebben uit een vorige relatie. Zij zouden mee-ouder worden.

Eerder had CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen zich uitgesproken voor het adoptierecht, maar liet de parlementsleden vrij om naar eigen mening over het wetsvoorstel te stemmen.

Onder grote druk in eigen rangen en van grote organisaties zoals de Gezinsbond heeft de partij nu haar standpunt bijgesteld.

[size=3]En onder hoge druk van de kerkgemaanschap uit zou ik zo zeggen, want die zijn ook tegen adoptierecht voor Holebikoppels. Bovenstaande tekst komt van de VRT Website. [/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Dekoster on 22-06-2005 at 19:48
Reason:
--------------------------------

CD&V is tegen adoptierecht voor holebikoppelsCD&V is tegen het adoptierecht door holebikoppels. Dat heeft de partij tijdens haar partijbestuur beslist.

CD&V wil enkel adoptierecht geven aan mensen die al kinderen hebben uit een vorige relatie. Zij zouden mee-ouder worden.

Eerder had CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen zich uitgesproken voor het adoptierecht, maar liet de parlementsleden vrij om naar eigen mening over het wetsvoorstel te stemmen.

Onder grote druk in eigen rangen en van grote organisaties zoals de Gezinsbond heeft de partij nu haar standpunt bijgesteld.

[size=3]En onder hoge druk van de kerkgemaanschap uit zou ik zo zeggen, want die zijn ook tegen adoptierecht voor Holebikoppels. Bovenstaande tekst komt van de VRT Website. [/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Onder grote druk in eigen rangen en van grote organisaties zoals de Gezinsbond heeft de partij nu haar standpunt bijgesteld.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Dekoster : 22 juni 2005 om 18:48.
Dekoster is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:27   #2
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard cd&v maakt hollandse rekening : 1+1<2

Hopelijk geraakt een niet-discriminerend wetsontwerp wél aan een meerderheid.

De rechten van kinderen mogen immers nooit afhankelijk zijn van de gezinssituatie van hun ouders. Van de politieke, religieuze of sexuele gezindheid van hun ouders.

Daarenboven is er een eigenaardige wiskunde die niemand kan begrijpen gehanteerd:
- een kind dat één ouder heeft die holebi is krijgt tegenover die ouder en zijn familie alle rechten, of dit kind het natuurlijk kind is van die ouder of het geadopteerde kind van deze holebi.

Velen schijnen niet te weten dat sinds Napoleon enkelingen, mannen zowel als vrouwen, kinderen kunnen adopteren! Het gaat er dus NIET om of mannen en vrouwen alleen (homo of hetero) kinderen KUNNEN adopteren: dat recht bestaat al en is zo oud als Belgie! Het gaat erom of de kinderen die in een homo relatie opgroeien meer rechten krijgen, dezelfde als andere kinderen in een hetero relatie, of deze kinderen GEDISCRIMINEERD blijven.

- Indien deze holebi ouder een partner heeft, die voor die partner en diens kind een zorg en gezinsrelatie heeft dan heeft deze,-zolang de adopterende of verwekkende ouder leeft - dezelfde functie zolang deze leeft.
Tot zover blijft alles gelijk met een niet-holebi gezin. Spijtig genoeg begint er dan al een discriminatie naar specifieke rechten: recht op ouderschapsverlof, vacanties en andere sociale voordelen krijgt men niet. Wel plichten geen rechten.

- Indien de adopterend of verwekkende partner sterft wordt de discriminatie enorm: de eens (partieel) gelijkwaardige partner verliest alle rechten.

Hierdoor blijkt, althans bij holebis de wet 1+1=2, die geldt bij heterosexuele gezinnen, niet meer op te gaan.

Bij overlijden is 2-1=1 vervangen door 2-1=0

Wie maakt de wezen en kinderen van holebis horendul?[edit]
[size=1]After edit by ericferemans on 22-06-2005 at 20:55
Reason:

De rechten van kinderen mogen immers nooit afhankelijk zijn van de gezinssituatie van hun ouders. Van de politieke, religieuze of sexuele gezindheid van hun ouders.

Daarenboven is er een eigenaardige wiskunde die niemand kan begrijpen gehanteerd:
- een kind dat één ouder heeft die holebi is krijgt tegenover die ouder en zijn familie alle rechten, of dit kind het natuurlijk kind is van die ouder of het geadopteerde kind van deze holebi.

Velen schijnen niet te weten dat sinds Napoleon enkelingen, mannen zowel als vrouwen, kinderen kunnen adopteren! Het gaat er dus NIET om of mannen en vrouwen alleen (homo of hetero) kinderen KUNNEN adopteren: dat recht bestaat al en is zo oud als Belgie! Het gaat erom of de kinderen die in een homo relatie opgroeien meer rechten krijgen, dezelfde als andere kinderen in een hetero relatie, of deze kinderen GEDISCRIMINEERD blijven.

- Indien deze holebi ouder een partner heeft, die voor die partner en diens kind een zorg en gezinsrelatie heeft dan heeft deze,-zolang de adopterende of verwekkende ouder leeft - dezelfde functie zolang deze leeft.
Tot zover blijft alles gelijk met een niet-holebi gezin. Spijtig genoeg begint er dan al een discriminatie naar specifieke rechten: recht op ouderschapsverlof, vacanties en andere sociale voordelen krijgt men niet. Wel plichten geen rechten.

- Indien de adopterend of verwekkende partner sterft wordt de discriminatie enorm: de eens (partieel) gelijkwaardige partner verliest alle rechten.

Hierdoor blijkt, althans bij holebis de wet 1+1=2, die geldt bij heterosexuele gezinnen, niet meer op te gaan.

Wie maakt de wezen en kinderen van holebis horendul?[/size]

[size=1]After edit by ericferemans on 22-06-2005 at 20:29
Reason:

- een kind dat één ouder heeft die holeby is krijgt tegenover die ouder en zijn familie alle rechten, of dit kind het natuurlijk kind is van die ouder of het geadopteerde kind van deze holebi.

Wie maakt de wezen en kinderen van holebis horendul?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

- een kind dat één ouder heeft die holeby heeft krijgt tegenover die ouder en zijn familie alle rechten, of dit kind het natuurlijk kind is van die ouder of het geadopteerde kind van deze holebi.

- Indien deze holebi ouder een partner heeft, die voor die partner en diens kind een zorg en gezinsrelatie heeft dan heeft deze, zolang de adopterende of verwekkende ouder leeft dezelfde functie zolang deze leeft.

Hierdoor blijkt, althans bij holebis de wet 1+1=2, die geldt bij heterosexuele gezinnen, niet meer op te gaan.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 juni 2005 om 19:55.
ericferemans is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:31   #3
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Het is toch nog iets wat bij mij gevoelig ligt. Ik ben er zeker van dat er kinderen gaan afzien onder die regel. Is het dan nodig om zo te positief-discrimineren?
Vision is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:34   #4
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

ik vraag me af of een man alleen ook kinderen kan adopteren zoniet waarom zouden twee mannen 1+1=2 dat dan kunnen.
Dit is toch wel een ongeloofelijk moeilijke discussie hoor en volgens mij heeft meer als 80% van de vlamingen hier geen idee over
Oud 22 juni 2005, 19:36   #5
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
Het is toch nog iets wat bij mij gevoelig ligt. Ik ben er zeker van dat er kinderen gaan afzien onder die regel. Is het dan nodig om zo te positief-discrimineren?
Is het dan nodig kinderen geen enkele kans te geven om op te groeiën bij holebi ouders??? Ik denk dat dit nu reeds voldoende bewezen is dat dit geen invloed heeft op deze kinderen bij het opgroeiën. Er zijn reeds holebi koppels met kinderen, daar is geen enkel probleem vast te stellen, dus warom het niet wettelijk vastleggen dat het mag en kan. Dat zou heel wat leed wegnemen.
Oud 22 juni 2005, 19:38   #6
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Is het dan nodig kinderen geen enkele kans te geven om op te groeiën bij holebi ouders??? Ik denk dat dit nu reeds voldoende bewezen is dat dit geen invloed heeft op deze kinderen bij het opgroeiën. Er zijn reeds holebi koppels met kinderen, daar is geen enkel probleem vast te stellen, dus warom het niet wettelijk vastleggen dat het mag en kan. Dat zou heel wat leed wegnemen.
Met wetenschappelijke tekstjes weet je nog altijd niet wat die kinderen voelen of denken, of hoe ze erdoor beïnvloed zijn.
Vision is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:39   #7
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
ik vraag me af of een man alleen ook kinderen kan adopteren zoniet waarom zouden twee mannen 1+1=2 dat dan kunnen.
Dit is toch wel een ongeloofelijk moeilijke discussie hoor en volgens mij heeft meer als 80% van de vlamingen hier geen idee over
Eén man alleen kan perfect wettelijk gezien een kind adopteren. Dus waarom nog holebikoppels discrimineren??? Dit heet ik pure discriminatie en discriminatie is nog steeds strafbaar bij mijn weten, dus als het er niet doorkomt raad ik alle holebi koppels die een kind willen adopteren aan om zich burgerlijke partij te stellen tegenover de staat wegens discriminatie.
Oud 22 juni 2005, 19:41   #8
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Eén man alleen kan perfect wettelijk gezien een kind adopteren. Dus waarom nog holebikoppels discrimineren??? Dit heet ik pure discriminatie en discriminatie is nog steeds strafbaar bij mijn weten, dus als het er niet doorkomt raad ik alle holebi koppels die een kind willen adopteren aan om zich burgerlijke partij te stellen tegenover de staat wegens discriminatie.
Je kan zo je discriminatie doortrekken tot in het oneindige. Voor mij zijn er te weinig afdoende bewijzen dat die kinderen daar niet onder lijden.
Vision is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:45   #9
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
wat is dan het probleem als één van de mannen de adoptie aanvraagt? ik zie dan alleen een probleem met de erfenisrechten maar volgens de wettekst van het mede-ouderschap wordt dat opgelost
Oud 22 juni 2005, 19:45   #10
maarte
Minister-President

Standaard

Over wat praten we hier dan nog?
Oud 22 juni 2005, 19:47   #11
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
een man kan volgens jouw nu al een adoptieaanvraag indienen, dus als één man van het koppel dit indient dan is er geen probleem. Dit lijkt mij toch wel een immens overroepen symbool dossier
Oud 22 juni 2005, 19:49   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met wetenschappelijke tekstjes weet je nog altijd niet wat die kinderen voelen of denken, of hoe ze erdoor beïnvloed zijn.
Op welke basis denkt u dat die wetenschappelijke tekstjes geschreven zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:50   #13
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
verzonnen door linkiewinkies natuurlijk

duhuh

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:50   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Schrijnend. De CD&V wordt dus nog altijd geregeerd door een handvol aanverwante belangengroepen.

Benieuwd of dit het einde betekent van het voorzitterschap van Vandeurzen...
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:50   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan zo je discriminatie doortrekken tot in het oneindige. Voor mij zijn er te weinig afdoende bewijzen dat die kinderen daar niet onder lijden.
Integendeel. Er zijn geen afdoende bewijzen dat die kinderen daar wèl onder lijden...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:50   #16
maarte
Minister-President

Standaard

ik vraag me meer en meer af wat het probleem is?
Oud 22 juni 2005, 19:51   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
wat is dan het probleem als één van de mannen de adoptie aanvraagt? ik zie dan alleen een probleem met de erfenisrechten maar volgens de wettekst van het mede-ouderschap wordt dat opgelost
Wat is "de wettekst van het mede-ouderschap"?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:51   #18
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Op basis van proefjes, die echt grote problemen kunnen opsporen. Maar wat ze echt denken, njet, dat halen ze er niet uit.
Vision is offline  
Oud 22 juni 2005, 19:52   #19
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Integendeel. Er zijn geen afdoende bewijzen dat die kinderen daar wèl onder lijden...
er zijn ook geen bewijzen dat de kinderen er niet onder lijden
Oud 22 juni 2005, 19:52   #20
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op basis van proefjes, die echt grote problemen kunnen opsporen. Maar wat ze echt denken, njet, dat halen ze er niet uit.
Blij dat u zo'n expert bent en er zelfs meer van weet dan de mensen die ervoor opgeleid zijn.

Frank Dane
Eternity is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be