![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hulpverleners luiden noodklok
14.06.2005 10.18u - Ofschoon de praktijk in het buitenland had aangetoond dat een gedoogbeleid ten aanzien van zogenaamde ‘softdrugs’ de bestaande problemen niet oplost, maar ze integendeel nog vergroot, besliste de regering enkele jaren geleden deze nefaste regeling ook in dit land in te voeren. De gevolgen zijn er dan ook naar. Dat het gedoogbeleid duidelijk drempelverlagend heeft gewerkt, kan worden afgeleid uit de vaststelling dat jongeren op steeds jongere leeftijd met drugs beginnen. Uit de meest recente gegevens van het drugshulpverleningcentrum ‘De Sleutel’ blijkt dat nog nooit zoveel Vlaamse jongeren experimenteerden met illegale drugs. Volgens Johan Martens en Peer Van der Kreeft, respectievelijk algemeen directeur en hoofd van de dienst preventie van ‘De Sleutel’, toont onderzoek aan dat liefst ongeveer 45% van de zestien- en zeventienjarigen al eens hasj of zwaarder spul gebruikte: “De toename is echt frappant. Sinds 1996 houden wij elke drie jaar een meting. Telkens stellen we een verdubbeling van het aantal gebruikers vast. Dit nieuwe cijfer lijkt een historisch plafond.” Het is dus gelopen zoals voorspeld. Behalve de drugsdealers die zich in de handen wrijven omdat nu nog meer vuile poen kan worden verdiend, heeft het gedoogbeleid niemand geholpen, wel integendeel. Onwillekeurig rijst dan ook de vraag of de grote verlichte geesten die deze rampwet destijds door de strot van een onwillige bevolking hebben geramd, nog in de spiegel durven kijken. bron vb Een aanrader voor iedere junk hier aanwezig (en andere geïnteresseerden) zondag 19 juni 11.15 Panorama : over de verwoestende langetermijn effecten van cannabis op jongeren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Nu blijkt voluit welke verschikkelijke beslissing onze beleidsmensen van toen genomen hebben.
In een echte rechtsstaat zouden deze onverantwoorde mensen direct voor jaren achter slot en grendel vliegen maar niet in België dus. Hypocrisie is hen niet vreemd : drugs promoten dat deze toch niet zo schadelijk zijn en ondertussen andere dingen demoniseren : sigaretten (al dan niet van chocolade), snoep, cola, hamburger, friet, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als de politiek correcten Johan Martens en Peer Van der Kreeft, respectievelijk algemeen directeur en hoofd van de dienst preventie van ‘De Sleutel’ een kopje kleiner gemaakt hebben, dan is het probleem opgelost...
Want een probleem dat men niet kent/of wil kennen is geen probleem.. [size=1] (Zie Antwerpen waar men ook niet weet hoeveel illegalen er zijn... Als men denkt dat die er niet zijn, is er immers ook geen probleem)...[/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 1. Er heerst in België geen "gedoogbeleid"
2. Met experimenteren is niet zoveel mis 3. U hebt gelijk dat deze wet de drugsdealers bevoordeeld. Het is dan ook beter een volledige legalisering te voorzien. 4. Panorama gaat nu zondag niet over cannabis (zie www.canvas.be) ![]()
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() iedereen doet wat hij wil zolang hij andermans vrijheid niet verstoort. Als zij hun gezondheid willen fnuikend an zal dat eht gevolg zijn van hun eigen daden, ik ben dus rationeel zeker voor cannabislegalisering. Misschien kan Jan Hyoens ons eens uitleggen met welk recht de staat zich mag bemoeien met cannabis
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Pfff, ik heb daar zelf ook mee geëxperimenteerd toen ik nog op school zat en ik ben ook goed terecht gekomen.
![]() Vanuit libertair oogpunt vindt ik dat er zoveel mogelijk toegelaten moet worden, ZOLANG men er anderen niet mee schaadt(anders moet er uiteraard streng opgetreden worden). Ik heb er evenveel/evenweinig last van als mijn buurman thuis een joint rookt-pint drinkt-sigaret rookt. Dus voor mij geen probleem.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 14 juni 2005 om 14:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() !!! nu zondag op bbc1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 14 juni 2005 om 15:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Vraagje: Neemt het drugsgebruik enkel toe in de landen met een gedoogbeleid? Is het in die landen erger dan in nultolerantielanden?
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() dus al wat van de wet mag is goed en al wat van de wet niet mag is slecht? kom seg, ik zal zelf wel uitmaken wat gezond is en wat niet, en wat ik drink, eet, of smoor, daar heb ik geen wet voor nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() PS: en dat jij een altruïstische mens bent, geloof ik nog veel minder.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was de BBC geen rode communistische staatszender voor cultureel-marxistische weet smoorders en lichtend voorbeeld voor alle staatszenders ter wereld?
![]() @Hyoens. Verklaar eens hoe het komt dat in Nederland waar soft-drugs gelegaliseerd is jongeren helemaal niet meer soft-drugs verbruiken dan in de rest van Europa en minder dan bijvoorbeeld in ons land en Frankrijk, 2 landen met een relatief represieve aanpak van soft-drugs. Ten andere zou u ook moeten weten dat er in deze samenleving een toenemend alcoholpropbleem is en een probleem met drugs tout-court. Ik denk maar aan de ongeloofelijke consumptie van kalmeringsmiddelen en slaappillen. Het toenemend verbruik van soft-drugs toeschrijven aan "linkse propaganda" is dus volkomen onterecht alsof een jongeren daarom één joint meer of minder zou roken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 juni 2005 om 15:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Het legaliseren van softdrugs is trouwens een liberaal standpunt. Een standpunt van mensen die voor vrijheid en persoonlijke verantwoordelijkheid zijn. Dat heeft niets met links of rechts te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Beter een jaartje cannabis dan een jaartje alcohol. Alleen kun je alcohol 'grijs' kopen bij de nachtwinkel en cannabis hier in België enkel verkrijgen in lugubere pandjes..
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=7]S[/size]tel dat cannabis [size=7]g[/size]een [size=7]p[/size]robleem is, [size=7]w[/size]aarom is men dan praktisch in elk land van heel de wereld tegen het cannabisgebruik? Dat moet toch zijn reden hebben of niet[size=7]?[/size] De zoon van een kennis van mijn moeke werd enkele maanden geleden verast, nadat hij dood werd aangetroffen na een overdosis dugs (ja, waarschijnlijk hard drugs)... Hij was evenwel begonnen met weed. Dat het een iets met het andere te maken heeft, weet ik niet... Ik kan het enkel maar veronderstellen... Ik vraag me ook af of die hulpverleners die de noodklok luiden, onnozelaars zijn en mensen die niet weten met wat ze bezig zijn...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 14 juni 2005 om 17:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Het VK kent 1 van de respressiefste wetgevingen ivm drugs in europa, en heeft ook de meeste drugsverslaafden van europa (bron: nova (nl) van enkele maanden geleden). Dat het een iets met het ander te maken heeft, weet ik niet...ik kan enkel maar veronderstellen... Haal cannabis uit de illegaliteit, volledig, niet zoals het nu is (ge moogt het hebben, maar niet kopen, verkopen of gaan halen over de grens...het moet maar uit de lucht komen vallen zeker?). Gedoog de verkoop in bepaalde punten, verbied de verkoop aan minderjarigen, en in er tenminste btw op...zo verdient de staat er ook nog op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |