Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2005, 20:00   #1
duncan
Banneling

Standaard Overal even veel mannen & vrouwen hopenlijk in de toekomst zei men op ter zake (tv).

Net gehoort op tv nieuwe studies tonen dit aan en nu gaat men deze trend verder zetten.

Voor mezelf persoonlijk en andere vindt ik dit een grote overwinning maar ik aanschouw het niet als overwinning eerder een terechte aanpassing voor ieder van ons .

Zelf had ik ooit een klacht bij de vdab over dit thema en toen lag dat nogal moeilijk bij derden maar sinds de vdab het alsnog toch toepaste zo bemerkte ik vindt ik dit een prima eersteklas imago stunt voor dit land en dat was HOOOG nodig .

Nu kan ik tenminste op men oude dag als ik rond kijk man & vrouw zien werken en in rust overgaan want hiermee is 1 van de vele doelen bereikt die ik wou zien in dit land; wie weet gaan we allen nog trots worden na 2 jaar kben benieuwt.... .

Wat is jullie mening hierover graag nodig ik hierbij zowel mannen als vrouwen uit bij deze bevindingen.
Laat je gaan en zeg wat er op je lever ligt of juist niet ligt
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 20:05   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ge bedoelt dat er in den bouw ook evenveel mannen als vrouwen moeten werken?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 20:36   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondanks de grote openheid van het bedrijf waar ik werk (metaalsektor) raken er geen vrouwen op de produktielijnen.De funkties (ploegensysteem) staan nochtans kompleet open en er zijn aanwervingen van minstens 50 jongere werknemers gebeurd de laatste 2 jaar....

....er is eenvoudigweg geen interesse,mogelijk door het ploegensysteem aangevuld met regelmatig nacht- en weekendwerk,nochtans zeer gul vergoed!

In de ondersteunende diensten echter duiken jonge vrouwelijke werknemers probleemloos op.Maar zeer stipt om 16h15 of 17h zijn die weg.In de huidige tijden werk je door tot een job "af" is,niet tot de tijd "af" is.

Zelfs diegenen die (net als ik) vrijgezel zijn,en dus geen "tweede job" te doen hebben thuis !!!!!!!!!

Dit is politiek niet dwangmatig op te lossen.........er zijn gewoon tientallen en tientallen jobs die blijkbaar "sexe-gebonden" zullen blijven ondanks er geen duidelijk aanwijsbare reden is.....

Hoe men daar in Noorwegen bvb uit zal raken valt nog te bezien......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 22:45   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan
Wat is jullie mening hierover graag nodig ik hierbij zowel mannen als vrouwen uit bij deze bevindingen.
Ik ben benieuwd wat Ratzinger daartegen gaat inbrengen.
Oud 24 juni 2005, 22:46   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Voorts vind ik dat een privé-persoon het recht op discriminatie moet kunnen uitoefenen en aannemen wie hij wil.

De staat daarentegen behoort al haar burgers gelijke kansen te geven, zonder discriminatie naar geslacht, ras, taal, afkomst, religie, sexuele voorkeur.....
Oud 25 juni 2005, 12:24   #6
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van mening dat personeel moet aangenomen worden op basis van hun bekwaamheid, en niet op basis van wat er al dan niet tussen hun benen hangt.

Zijn er meer bekwame vrouwen, dan moeten die maar aangenomen worden. Spijtig voor de mannen die die bepaalde jobs ambieerden. Om gekeerd net het zelfde.
Ritssluitingssysteem vind ik ongeveer het achterlijkste dat er bestaat.
Oud 25 juni 2005, 12:38   #7
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Betekent dat ook evenveel mannen in "vrouwenjobs"?

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 15:03   #8
duncan
Banneling

Standaard

Ja kelt is iddd problematisch voor vele mannen en vrouwen.

Ja Eternity zo zou het moeten zijn morja ik zag en beleef andere dingen; op hetgeen Ratzinger zei man & vrouw en zo ....ieder mens heeft rechten en plichten en dient anderen bewust te maken wat derden in hogere en lagere sociaal klassen elkander aandoen.

Eerwaarde heer Ratzinger gaf enkel zijn theologisch stand punt ikzelf geef enkel het stand punt van en voor he volk en mezelf uiteraard; ijdel da ik ben tssss.

Ja vele beroepen blijven tot mijn GROTE spijt geslachts gebonden bezig maar ....het kan anders .

Binnenkort mag een man zelfs geen afwasje doen op zen gemak omdat men zou zeggen dat mannen dat niet kunnen of vrouwen die niet meer mogen auto rijden om dat ze zogezegd hun auto niet zouden kunnen onderhouden pfff; saaie boel.

Leuk dat men in hogere klassen mijn boodschap ontving en studie openbaarde waar men zegt mannen en vrouwen werken beter samen dan enkel mé mannen of vrouwen of alléén.

Zo leer ik ook elke dag weer bij; verder ook ja, mitgard ik bedoelde daarme inderdaad ook even veel vrouwen in den bouw dan mannen ;-p

Cool voor het oog maar nog beter voor sociaal economisch imago en kan ik wa trotser zijn naar bouw sector want zoals nu al jaren bezig zijn amai :'( huisjesmelkers sector precies moh ja da betert wel ooit hoop ik .

Bedankt allen voor reactie's deze zijn leerzaam
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 15:43   #9
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan
Net gehoort op tv nieuwe studies tonen dit aan en nu gaat men deze trend verder zetten.

Voor mezelf persoonlijk en andere vindt ik dit een grote overwinning maar ik aanschouw het niet als overwinning eerder een terechte aanpassing voor ieder van ons .

Zelf had ik ooit een klacht bij de vdab over dit thema en toen lag dat nogal moeilijk bij derden maar sinds de vdab het alsnog toch toepaste zo bemerkte ik vindt ik dit een prima eersteklas imago stunt voor dit land en dat was HOOOG nodig .

Nu kan ik tenminste op men oude dag als ik rond kijk man & vrouw zien werken en in rust overgaan want hiermee is 1 van de vele doelen bereikt die ik wou zien in dit land; wie weet gaan we allen nog trots worden na 2 jaar kben benieuwt.... .

Mmm ... oké, eerst begreep ik eerlijk gezegd niet waar je naartoe wilde.
Ik dacht al dat 't ging over wereldwijd gewoon evenveel mannen als vrouwen en vroeg me al af hoe ze dat wilde realiseren.

Ma euhm.

Sja ... ik vind dat er niet mag gediscrimineerd worden op dat gebied, dat wil zeggen: als er een vrouw of een man met gelijk opleidingsniveau en gelijke ervaring gaan soliciteren moeten ze evenveel kans hebben om die (managers)functie te kunnen inpalmen...
Maar in praktijk gebeurt dat natuurlijk niet daar ze liever mannen hebben omdat de kans kleiner is dat die op zwangerschapsverlof gaan of na een tijd zeggen dat ze meer tijd in hun gezin willen investeren en dus part-time ofzo willen gaan werken.
Maar eigelijk mag m'n een vrouw hier niet voor veroordelen vind ik, dus mag het geen reden zijn om haar niet aan te nemen nog voor ze een kans kreeg om zich te bewijzen, want wie weet wil ze niet eens kinderen ofzo...
Vooral in de bediende-functies moeten vrouwen evenveel kans krijgen als mannen om te gaan werken. En als blijkt dat een bedrijf duidelijk vooroordelen heeft naar een bepaald geslacht mag er eventueel gewerkt worden met quota.

Maar langs de andere kant: je kan moeilijk een bouwbedrijf, of bij straatwerkers ofzo zeggen 'verplicht evenveel vrouwen als mannen' want begin maar eens vrouwen te vinden die dat werk willen en kunnen doen.
Maar: als een vrouw dit werk wenst te doen mag m'n haar ook niet weigeren. En het zelfde geldt voor mannen die 'poetsvrouw' willen worden of wensen te strijken. Voor mensen met een arbeidersstatuut ligt het dus volgens mij een beetje anders.
Hier is het vooral belangrijk het onderscheid te maken tussen niet discrimineren en verplichten dmv quota. Het laatste lijkt me voor deze beroepssectoren vrij nutteloos.
Oud 25 juni 2005, 16:21   #10
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Wat een idioot idee.
Alsof vrouwen en mannen gelijk zijn of gelijk zouden moeten zijn. Gelijkwaardig behandelen is niet gelijk behandelen.
Oud 25 juni 2005, 17:12   #11
PAJOT
Banneling

Standaard

[size=4]AFSCHAFFING VAN HET WERK VOOR GEHUWDE VROUWEN NU ![/size]

al dat gezever over gelijkheid weeral
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 17:15   #12
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

Zoals boer_bavo opmerkte gaat het veleer om gelijkwaardigheid dan om een stricte gelijkheid op elke werkplek (wat inderdaad een belachelijk voorstel is).

Het is echter deze gelijkwaardigheid waar u een probleem mee heeft, naar dit te oordelen.
Oud 25 juni 2005, 17:15   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

Je bedoelt dus : [size=3]koken, ja-knikken en s'avonds "benen open".....en voor de rest "bakkes toe" ???[/size]
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be