Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2005, 22:36   #1
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard Ons fiscaal en financieël paradijs.

Vandaag bij men zus op bezoek geweest.Wat blijkt?

Mijn zus heeft vorig jaar een bepaald bedrag uitgekeerd gekregen als haar vakantiegeld.Ik weet nog dat ze vorig jaar vertelde tegen mij dat ze vond dat het bedrag wat een de hoge kant was,toch zeker tov van 2003.

Nu had ze het zekere voor het onzekere genomen en vorig jaar contact opgenomen met "Groep S",een bureau dat lonen en vakantiegelden berekent,om na te vragen of dat vakantiegeld wel klopte.De telefoniste wist haar mede te delen dat alles in orde was en dat ze mocht genieten van haar welverdiende vakantie,financieël was alles in orde!

Nu heeft ze dit jaar,vorige week,een brief van dat genoemde bureau gekregen met de melding dat ze 900€ dient terug te storten en dat er de komende maanden een bedrag van in totaal 1100€ van haar loon gaat afgehouden worden omdat er fouten waren gebeurd met de berekening van het vakantiegeld 2004!Ze hadden teveel betaald.

Blijkbaar hadden ze bij "Groep S" een foute code gebruikt bij het berekenen van het vakantiegeld,maar klaarblijkelijk komen ze daar nu pas achter terwijl mijn zus nog telefonisch contact heeft opgenomen in 2004 of het wel klopte.

Is dit nog normaal?Hebben ze het recht om dat geld na een jaar terug te eisen terwijl mijn zus de groep gecontacteerd heeft om te vragen of dat alles in orde was?
Waar halen ze trouwens het recht om een werkende mens zo voor den aap te houden!

Iemand die ons kan helpen?

THNX

Grellig.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 22:41   #2
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Vandaag bij men zus op bezoek geweest.Wat blijkt?

Mijn zus heeft vorig jaar een bepaald bedrag uitgekeerd gekregen als haar vakantiegeld.Ik weet nog dat ze vorig jaar vertelde tegen mij dat ze vond dat het bedrag wat een de hoge kant was,toch zeker tov van 2003.

Nu had ze het zekere voor het onzekere genomen en vorig jaar contact opgenomen met "Groep S",een bureau dat lonen en vakantiegelden berekent,om na te vragen of dat vakantiegeld wel klopte.De telefoniste wist haar mede te delen dat alles in orde was en dat ze mocht genieten van haar welverdiende vakantie,financieël was alles in orde!

Nu heeft ze dit jaar,vorige week,een brief van dat genoemde bureau gekregen met de melding dat ze 900€ dient terug te storten en dat er de komende maanden een bedrag van in totaal 1100€ van haar loon gaat afgehouden worden omdat er fouten waren gebeurd met de berekening van het vakantiegeld 2004!Ze hadden teveel betaald.

Blijkbaar hadden ze bij "Groep S" een foute code gebruikt bij het berekenen van het vakantiegeld,maar klaarblijkelijk komen ze daar nu pas achter terwijl mijn zus nog telefonisch contact heeft opgenomen in 2004 of het wel klopte.

Is dit nog normaal?Hebben ze het recht om dat geld na een jaar terug te eisen terwijl mijn zus de groep gecontacteerd heeft om te vragen of dat alles in orde was?
Waar halen ze trouwens het recht om een werkende mens zo voor den aap te houden!

Iemand die ons kan helpen?

THNX

Grellig.
Dat is grellig..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 22:43   #3
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Ten onrechte betaald = terugvorderen op eigen risico. Ja, "Groep S" kan dat zeer zeker.

Tip: altijd schriftelijk antwoord eisen wanneer je zulke vragen stelt; geen discussie achteraf meer mogelijk.

Voorbeeld: je zal nog eerder koeien zien vliegen dan dat je ooit op papier een antwoord krijgt van de fiscus op een concrete vraag i.v.m. je belastingsaangifte. Zelfde problematiek trouwens.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 22:48   #4
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Ten onrechte betaald = terugvorderen op eigen risico. Ja, "Groep S" kan dat zeer zeker.

Tip: altijd schriftelijk antwoord eisen wanneer je zulke vragen stelt; geen discussie achteraf meer mogelijk.

Voorbeeld: je zal nog eerder koeien zien vliegen dan dat je ooit op papier een antwoord krijgt van de fiscus op een concrete vraag i.v.m. je belastingsaangifte. Zelfde problematiek trouwens.
Idd Desi,dat had ik ook verteld,met papier sta je altijd sterker.Maar het kwaad is geschied.
Goedhartig als men zus is had ze die groep nog gecontacteerd omdat het bedrag wat aan de hoge kant was.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 22:55   #5
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Het gaat zelfs nog een stuk verder dan dat.

Wanneer je nog maar in het minst twijfelt over de juistheid van een bedrag (in je voor-of nadeel) of een probleem hebt met de klassieke geslepen formulering in één of ander schrijven, stuur dan onmiddellijk een aangetekende brief naar desbetreffende instantie. Eis een schriftelijk antwoord. Die kleine investering én waakzaamheid (slimme zus heb je trouwens) kan je vele eurootjes besparen achteraf.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be