![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nou moest ik toevallig met het vriendinnetje overstappen in Antwerpen-berchem maar we hadden onze trein gemist. In afwachting dachten we dan maar ergens eens iets te gaan drinken en een wandeling te maken gezien het opmerkelijk zonnig was.
Nog geen 5 minuten verder, in de winkelstraat van Berchem, werd al nageroepen dat m'n partner zich moest sluieren. Nog wat verder riep men naar haar: "vuile modderslet". Ik, net als m'n vriendin zijn, zoals sommigen op dit forum weten, niet autochtoon maar eveneens, ook niet moslim, noch sleuren we met moslim-kleding. Multicultuur ten top. Alvast toen er een klein parkeerongevalletje gebeurde tussen 2 dikke autochtonen en de boom-wagen van wat "jongeren". Als een ordinaire hond op de frikadel stond half de plaatselijke musumannen-chiro er. Maar als het hiermee bleef kon men, mits wat tolerantie en begrip voor de achterlijkheid van bepaalde religie-aanhangers, dit toch laten varen. Hoewel ik het al een paar keer heb gehoord, geloofde ik nooit dat moslims kleine meisjes van amper 3, 4 jaar zouden sluieren op z'n iraans..... Tot nu. En dan vraag ik mij af wat voor strekking dit wel niet is. Zelfs in de Arabische landen worden meisjes NIET gesluierd tot hun eerste menstruatie (in praktijk tot +- hun 10e). Laat staan dat men op straat woorden roept als "hoer" of "slet" endergerlijke. Deze mensen hebben het nochtans niet slecht, toch zijn ze veel extremer dan hun fundamentalistische broeders in het thuisland. Enfin, clu van deze thread. Wil je eens wat multiculturele samenleving opsnuiven, een voorsmaakje van de toekomst ![]()
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Statiestraat en Driekoningenstraat zijn hoofdzakelijk in handen van Turken, maar het naroepen van wat vrouwelijk is met "sale putte" of "hoer" is het waarmerk van de Marokkaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() vreemd, ik was 10 dagen geleden nog in berchem, ik ben een meisje van 23, en heb niks van dit alles meegemaakt. vreemd hoe een buurt op 10 dagen kan veranderen hé.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Ik kom ook regelmatig in die buurten, en heb er ook nog niets van gemerkt (ben geen meisje van 23, maar toch).
Ik wil niet ontkennen dat dit niet gebeurt, maar om dit nu weer de wereld in te sturen als zijnde schering en inslag is volgens mij niet correct. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik kom nooit in de achterbuurten van Antwerpen (Berchem) en heb er ook nog niets van gemerkt. Hoe zou dat nu komen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Let op je uitspraken. Heel Berchem een achterbuurt noemen gaat wel erg ver!
(maar je, je geeft toe Berchem niet te kennen aangezien je er niet komt - vermoedelijk stem je op het Blok vanwege verhalen die je hoort over plekken waar je niet eens komt). Rechts... I hate it! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er misschien eens 's avonds rondlopen zien of je weer niets merkt in de buurt van de driekoningenstraat
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() tja, een autochtoon winkelt nu eenmaal niet meer in buurtwinkels e.d.
Die discussie hebben we al zo dikwijls gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe goedkoop een winkeltje bekomen ... laat elke dag een aantal jongeren voor je deur staan dit voor een bepaalde periode het pand zal na een tijdje leegkomen te staan en heel goedkoop te kopen zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|