![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() raar dat men nu aan het zeveren is over zaken die men voor de
uitbreiding uit de doeken had moeten doen. Eerlijk gezegd begin ik toch serieus te twijfelen aan de bekwaamheid van de politici die met het europees project bezig zijn. Ik kan me elk jaar meer en meer vinden in het engels standpunt Als je ziet wat er de laatste jaren bvb al gebleken is van misbruiken (afzetting van de commissie bvb) als je ziet dat de parlementariers er zelf mee uitpakken dat europa zo traag en log is..Een wet passeren kan jaren duren... landbouwsubsidies die al jaren voor een groot deel hun doel voorbijschieten en in de zakken belanden van grootgrondbezitters (spanje bvb) Vlaamse boeren die waardeloze suikerbieten kweken op kosten van europa...maar zodoende toch een goed inkomen hebben. (Er wordt dan nog suiker van gemaakt wat wellicht nefast is voor de gezondheid) europese producten die met exportsubsidies de markten van ontwikkeliongslanden overspelen.... kuisvrouwen die meer verdienen dan welke normale werkmens in het gewone burgerleven... douches van hoeveel euro's in de kantoren van de hardwerkende verkozenene ??? miljarden gespendeerd aan verhuizingen tussen brussel en straatsburg Tonnen paier versmost miljarden aan vertalingen en zinloos drukwerk dikbetaalde europese ambenaren...ambeenaren ambtenaren en nog eens ambtenaren... Ik weet niet hoor... Misschien toch maar eens tijd maken voor reflectie .... Van Miert krijgt gelkijk...Hij zag de bui al lang hangen... Unie uitbreiden terwijl het huis al op wankele fundamenten stond.... Dan nog turkije ter sprake brengen was de druppel... Al dat gelul over een machtig europa etc.. Liggen wij daar echt op te wachten ???? Willen wij zo graag een vs, china of sovjetunie worden ??? Die grote jongens zorgen voor niks anders dan miserie en oorlog en hopen geldverkwisting aan hun militaire speelgoedjes. Neen hoor...laat ons maar eerst gaan voor een sterke economische unie met duidelijke afspraken ook op sociaal vlak... Al dat gezeik over mundiale open markten....Wij kunnen konkuren als dit op een eerlijke manier gebeurt...maar wat men nu organsieert is een een economische slachting. Wat wij nu doen is welvaart exporteren....zonder dat we weten hoe we dit gaan opvangen. Dat verhaaltje van diensten exporteren ipv jobs is een mooie leuze maar dat kan enkel maar uit de mond van een politieker komen... Als europa moet inoveren moeten we nog veel miljarden steken in het subsidieren van de landbouw... En op het schijten van de markt geven ze nog veel geld uit aan het vernietigen van voedseloverschotten :-) ach het moest er eens af... Maar zoals van miert zegt...even stoppen...ook met de toetreding van bulgarije en roemenie.) Lidmaatschap Turkijje...had volgens van miert zelfs niet in overweging mogen genomen worden...en hij heeft gelikjk. Europa heeft grenzen en daarmee basta. Dat men zich maar beperkt tot een economische en monetaire unie...en eerst orde op zaken stelt in elk land zelf. Dat men maar eens eerst de politiek terug naar de burger brengt.... Ik ben niet geintersseerd in een brussel dat verandert in een Washington DC ...waar palaveren geld opbrengt.... Merci Blair dat jij tenminste de moed hebt je mond open te doen... gr ================================================== ===== geen gelul maar echte betrokkenheid voor iedereen !! http://www.europeesreferendum.nl/ |