Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2005, 17:25   #1
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard Adopties door holebi's "oplossing voor iedereen?"

Zelf geraak ik er nog steeds niet uit of ik een voor of tegenstander ben van adopties door holebi's maar ik ben er wel regelmatig mee bezig. Maar beschouw me op de moment maar als neutraal.

Ik vraag me af of de voor- en tegenstanders van adopties zich zouden kunnen verzoenen met het volgende:

De wettige ouders, of de moeder zelf, laten kiezen of ze al dan niet haar kind door holebi's wilt laten opvoeden. Het kind zelf kan dit op zo een jonge leeftijd niet beslissen, en als ouder maak je wel meer beslissingen voor je kind naar de toekomst toe. Soms eens goede, soms eens minder goede, maar dat hoort er bij...

Je kan nu wel zeggen "jamaar, als je zelf niet voor je kind wilt zorgen moet je anderen niet uitsluiten die het wel goed voor hebben".

Ik denk dat veel mensen voorstander zijn als ze zouden kunnen zeggen dat ze niet willen dat het kind door 2 venten opgevoed wordt. Ze mogen nog ze goed zijn als ze willen voor het kind, ik kan begrijpen dat sommige mensen hun kind liever in een "normaal" gezin zien terechtkomen.

Bv. als je hond puppy's krijgt, kijk je ook even rond of het wel een goed gezin is waar de puppy's terechtkomen. Als ik hier iemand over de vloer krijg die zegt dat ze zo goed zijn voor de dieren, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij, gaan ze met lege handen naar huis.

Ik denk dat uit het "negatieve kamp" nu positieve berichten gaan komen en omgekeerd.
Oud 21 juni 2005, 18:51   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Puppy's gaan meestal naar het asiel voor euthanasie. Kinderen dumpen ze gewoon en vooral design kindjes na scheiding van de papa's.
Na de vechtscheiding en de allimentatie eisen die altijd met een zekerheid van 50% bij de verkeerde uitkomt is de liefde gedaan en de last begonnen.
Ach doe jullie goesting, nog net niet een kind op de oprit met een bordje "te koop" er op.
Als ze een tweeling hebben kunnen ze overwegen om een "nestje" te verkopen.
Ach wat dit kan er net nog bij. Voor de homo's alles nietwaar?

Het is zo erg geworden met de vruchtbaarheid van al die frisse gasten dat ze niet eens meer kunnen voortplanten. En als ze het wel kunnen dan doen ze het ook al niet meer.
Kopen ja, op afbetaling zeker? Blondje of zwartje? Blauwe ogen, groene of bruine?
2 jaar garantie op sterven gelijk ne hond.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mambo on 21-06-2005 at 19:56
Reason:
--------------------------------

Puppy's gaan meestal naar het asiel voor euthanasie. Kinderen dumpen ze gewoon en vooral design kindjes na scheiding van de papa's.
Na de vechtscheiding en de allimentatie eisen die altijd met een zekerheid van 50% bij de verkeerde uitkomt is de liefde gedaan en de last begonnen.
Ach doe jullie goesting, nog net niet een kind op de oprit met een bordje "te koop" er op.
Ach wat dit kan er net nog bij. Voor de homo's alles nietwaar?

Het is zo erg geworden met de vruchtbaarheid van al die frisse gasten dat ze niet eens meer kunnen voortplanten. En als ze het wel kunnen dan doen ze het ook al niet meer.
Kopen ja, op afbetaling zeker? Blondje of zwartje? Blauwe ogen, groene of bruine?
2 jaar garantie op sterven gelijk ne hond.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ach wat dit kan er net nog bij. Voor de homo's alles nietwaar?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 juni 2005 om 18:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 19:28   #3
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis
De wettige ouders, of de moeder zelf, laten kiezen of ze al dan niet haar kind door holebi's wilt laten opvoeden. Het kind zelf kan dit op zo een jonge leeftijd niet beslissen, en als ouder maak je wel meer beslissingen voor je kind naar de toekomst toe. Soms eens goede, soms eens minder goede, maar dat hoort er bij...
Bv. als je hond puppy's krijgt, kijk je ook even rond of het wel een goed gezin is waar de puppy's terechtkomen. Als ik hier iemand over de vloer krijg die zegt dat ze zo goed zijn voor de dieren, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij, gaan ze met lege handen naar huis.

Bij adopties hebben de ouders geen keuze betreffende de koppels of gezinnen die uitgezogd worden voor het kind voor zover ik weet. Ik vind het ook een misplaatste vergelijking, een kind met een puppy vergelijken. Adoptie is in eerste instantie geen verkoop van een kind, het zou een schande zijn en ja soms gebeurt het wel dat in arme landen mensen hun kind verkopen ter adoptie maar dat is een regelrechte schande vind ik persoonlijk. Kinderen stelt men niet te koop. Wat betreft het feit als holebis nu kinderen mogen adopteren of niet zelf heb ik er geen bezwaar tegen zolang ze maar met liefde opgevoed worden en dat kan evengoed door twee mannen gebeuren als door twee vrouwen. Ik zie niet in waaromhet problemen zou geven als een kind in een liefdelijke omgeving opgevoed word.[edit]
[size=1]After edit by armoede on 21-06-2005 at 20:30
Reason:

Citaat:

Bij adopties hebben de ouders geen keuze betreffende de koppels of gezinnen die uitgezogd worden voor het kind voor zover ik weet. Ik vind het ook een misplaatste vergelijking, een kind met een puppy vergelijken. Adoptie is in eerste instantie geen verkoop van een kind, het zou een schande zijn en ja soms gebeurt het wel dat in arme landen mensen hun kind verkopen ter adoptie maar dat is een regelrechte schande vind ik persoonlijk. Kinderen stelt men niet te koop. Wat betreft het feit als holebis nu kinderen mogen adopteren of niet zelf heb ik er geen bezwaar tegen zolang ze maar met liefde opgevoed worden en dat kan evengoed door twee mannen gebeuren als door twee vrouwen. Ik zie niet in waaromhet problemen zou geven als een kind in een liefdelijke omgeving opgevoed word.[/size]

[size=1]After edit by armoede on 21-06-2005 at 20:29
Reason:

[quote=Abiogenesis] De wettige ouders, of de moeder zelf, laten kiezen of ze al dan niet haar kind door holebi's wilt laten opvoeden. Het kind zelf kan dit op zo een jonge leeftijd niet beslissen, en als ouder maak je wel meer beslissingen voor je kind naar de toekomst toe. Soms eens goede, soms eens minder goede, maar dat hoort er bij...
Bv. als je hond puppy's krijgt, kijk je ook even rond of het wel een goed gezin is waar de puppy's terechtkomen. Als ik hier iemand over de vloer krijg die zegt dat ze zo goed zijn voor de dieren, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij, gaan ze met lege handen naar huis. [quote]

Bij adopties hebben de ouders geen keuze betreffende de koppels of gezinnen die uitgezogd worden voor het kind voor zover ik weet. Ik vind het ook een misplaatste vergelijking, een kind met een puppy vergelijken. Adoptie is in eerste instantie geen verkoop van een kind, het zou een schande zijn en ja soms gebeurt het wel dat in arme landen mensen hun kind verkopen ter adoptie maar dat is een regelrechte schande vind ik persoonlijk. Kinderen stelt men niet te koop. Wat betreft het feit als holebis nu kinderen mogen adopteren of niet zelf heb ik er geen bezwaar tegen zolang ze maar met liefde opgevoed worden en dat kan evengoed door twee mannen gebeuren als door twee vrouwen. Ik zie niet in waaromhet problemen zou geven als een kind in een liefdelijke omgeving opgevoed word.[/size]

[size=1]After edit by armoede on 21-06-2005 at 20:29
Reason:

[quote=Abiogenesis]De wettige ouders, of de moeder zelf, laten kiezen of ze al dan niet haar kind door holebi's wilt laten opvoeden. Het kind zelf kan dit op zo een jonge leeftijd niet beslissen, en als ouder maak je wel meer beslissingen voor je kind naar de toekomst toe. Soms eens goede, soms eens minder goede, maar dat hoort er bij...
Bv. als je hond puppy's krijgt, kijk je ook even rond of het wel een goed gezin is waar de puppy's terechtkomen. Als ik hier iemand over de vloer krijg die zegt dat ze zo goed zijn voor de dieren, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij, gaan ze met lege handen naar huis.[quote]

[size=1]After edit by armoede on 21-06-2005 at 20:28
Reason:

[quote=Abiogenesis]De wettige ouders, of de moeder zelf, laten kiezen of ze al dan niet haar kind door holebi's wilt laten opvoeden. Het kind zelf kan dit op zo een jonge leeftijd niet beslissen, en als ouder maak je wel meer beslissingen voor je kind naar de toekomst toe. Soms eens goede, soms eens minder goede, maar dat hoort er bij...

Bv. als je hond puppy's krijgt, kijk je ook even rond of het wel een goed gezin is waar de puppy's terechtkomen. Als ik hier iemand over de vloer krijg die zegt dat ze zo goed zijn voor de dieren, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij, gaan ze met lege handen naar huis.[quote]

Bv. als je hond puppy's krijgt, kijk je ook even rond of het wel een goed gezin is waar de puppy's terechtkomen. Als ik hier iemand over de vloer krijg die zegt dat ze zo goed zijn voor de dieren, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij, gaan ze met lege handen naar huis.[quote] Bij adopties hebben de ouders geen keuze betreffende de koppels of gezinnen die uitgezogd worden voor het kind voor zover ik weet. Ik vind het ook een misplaatste vergelijking, een kind met een puppy vergelijken. Adoptie is in eerste instantie geen verkoop van een kind, het zou een schande zijn en ja soms gebeurt het wel dat in arme landen mensen hun kind verkopen ter adoptie maar dat is een regelrechte schande vind ik persoonlijk. Kinderen stelt men niet te koop. Wat betreft het feit als holebis nu kinderen mogen adopteren of niet zelf heb ik er geen bezwaar tegen zolang ze maar met liefde opgevoed worden en dat kan evengoed door twee mannen gebeuren als door twee vrouwen. Ik zie niet in waaromhet problemen zou geven als een kind in een liefdelijke omgeving opgevoed word.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door armoede : 21 juni 2005 om 19:30.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 19:34   #4
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zolang de kinderen maar niet gedoopt worden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 19:52   #5
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Standaard

Edit[edit]
[size=1]After edit by Abiogenesis on 21-06-2005 at 20:53
Reason:

Edit[/size]

Citaat:
Zelf geraak ik er nog steeds niet uit of ik een voor of tegenstander ben van adopties door holebi's maar ik ben er wel regelmatig mee bezig. Maar beschouw me op de moment maar als neutraal.

Ik vraag me af of de voor- en tegenstanders van adopties zich zouden kunnen verzoenen met het volgende:

Je kan nu wel zeggen "jamaar, als je zelf niet voor je kind wilt zorgen moet je anderen niet uitsluiten die het wel goed voor hebben".

Ik denk dat veel mensen voorstander zijn als ze zouden kunnen zeggen dat ze niet willen dat het kind door 2 venten opgevoed wordt. Ze mogen nog ze goed zijn als ze willen voor het kind, ik kan begrijpen dat sommige mensen hun kind liever in een "normaal" gezin zien terechtkomen.

Ik denk dat uit het "negatieve kamp" nu positieve berichten gaan komen en omgekeerd.
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 21 juni 2005 om 19:53.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 20:02   #6
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Standaard

@ Armoede

"Bij adopties hebben de ouders geen keuze betreffende de koppels of gezinnen die uitgezogd worden voor het kind voor zover ik weet."

Inderdaad niet, maar zou het slecht zijn om de natuurlijke ouders enkele keuzes te geven?

"Ik vind het ook een misplaatste vergelijking, een kind met een puppy vergelijken."

Is inderdaad misschien een vergelijking die niet helemaal juist is, maar je mag het niet bekijken als mens vs dier. Ik bedoel daar meer mee: voor je huisdieren kan je kiezen waar ze naartoe gaan, voor je eigen kinderen heb je totaal geen inzeg... Daarbij... ik kan het niet meer verwijderen

"Adoptie is in eerste instantie geen verkoop van een kind"

Heb ik ooit over verkoop gesproken? Dit zou maar al te gek zijn (langs de andere kant, het wordt gedaan, en zelfs als je het via de normale weg doet kost het geld voor een kind te mogen adopteren (naar mijn weten) )[edit]
[size=1]After edit by Abiogenesis on 21-06-2005 at 21:10
Reason:

@ Armoede

"Bij adopties hebben de ouders geen keuze betreffende de koppels of gezinnen die uitgezogd worden voor het kind voor zover ik weet."

Inderdaad niet, maar zou het slecht zijn om de natuurlijke ouders enkele keuzes te geven?

"Ik vind het ook een misplaatste vergelijking, een kind met een puppy vergelijken."

Is inderdaad misschien een vergelijking die niet helemaal juist is, maar je mag het niet bekijken als mens vs dier. Ik bedoel daar meer mee: voor je huisdieren kan je kiezen waar ze naartoe gaan, voor je eigen kinderen heb je totaal geen inzeg... Daarbij... ik kan het niet meer verwijderen

Heb ik ooit over verkoop gesproken? Dit zou maar al te gek zijn (langs de andere kant, het wordt gedaan, en zelfs als je het via de normale weg doet kost het geld voor een kind te mogen adopteren (naar mijn weten) )[/size]

[size=1]After edit by Abiogenesis on 21-06-2005 at 21:09
Reason:

@ Armoede

Is inderdaad misschien een vergelijking die niet helemaal juist is, maar je mag het niet bekijken als mens vs dier. Ik bedoel daar meer mee: voor je huisdieren kan je kiezen waar ze naartoe gaan, voor je eigen kinderen niet... Daarbij... ik kan het niet meer verwijderen

Heb ik ooit over verkoop gesproken? Dit zou maar al te gek zijn (langs de andere kant, het wordt gedaan, en zelfs als je het via de normale weg doet kost het geld voor een kind te mogen adopteren (naar mijn weten) )[/size]

[size=1]After edit by Abiogenesis on 21-06-2005 at 21:07
Reason:

@ Armoede

Is inderdaad misschien een vergelijking die niet helemaal juist is, maar je mag het niet bekijken als mens vs dier. Daarbij... ik kan het niet meer verwijderen

@ Armoede

Inderdaad niet, maar zou het slecht zijn om de ouders die keuze te geven?

Is inderdaad misschien een vergelijking die niet helemaal juist is, maar je mag het niet bekijken als mens vs dier. Daarbij... ik kan het niet meer verwijderen

[/edit]

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 21 juni 2005 om 20:10.
Oud 21 juni 2005, 21:59   #7
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is inderdaad misschien een vergelijking die niet helemaal juist is, maar je mag het niet bekijken als mens vs dier. Ik bedoel daar meer mee: voor je huisdieren kan je kiezen waar ze naartoe gaan, voor je eigen kinderen heb je totaal geen inzeg... Daarbij... ik kan het niet meer verwijderen )
Dit verduidelijkt voor mij al meer en dat ge inderdaad als ouder geen recht hebt om het adoptie gezin uit te kiezen klopt. Maar ik denk dat het in het belang van het kind msschn ook beter is dat het niet geweten is maar dat zou een discussie op zich kunnen zijn.

Citaat:

Heb ik ooit over verkoop gesproken? Dit zou maar al te gek zijn (langs de andere kant, het wordt gedaan, en zelfs als je het via de normale weg doet kost het geld voor een kind te mogen adopteren (naar mijn weten) )
Ik weet dat er kinderen verkocht worden en dat er grote sommen geld mee gepaard gaan en vind dat heel bedroevend. Ik vond het enkel jammer dat ge adoptie vergeleek met het verkopen van een puppy, dat kwam bij mij vreemd over. Maar voor mij mogen holebis kinderen adopteren ik heb er geen bezwaar tegen, het is zelf een aanrader dat kinderen binnen een relatie waar liefde heerst opgevoed word. Ongeacht de geaardheid[edit]
[size=1]After edit by armoede on 21-06-2005 at 23:02
Reason:

Citaat:
Is inderdaad misschien een vergelijking die niet helemaal juist is, maar je mag het niet bekijken als mens vs dier. Ik bedoel daar meer mee: voor je huisdieren kan je kiezen waar ze naartoe gaan, voor je eigen kinderen heb je totaal geen inzeg... Daarbij... ik kan het niet meer verwijderen )
Dit verduidelijkt voor mij al meer en dat ge inderdaad als ouder geen recht hebt om het adoptie gezin uit te kiezen klopt. Maar ik denk dat het in het belang van het kind msschn ook beter is dat het niet geweten is maar dat zou een discussie op zich kunnen zijn.

Citaat:

Heb ik ooit over verkoop gesproken? Dit zou maar al te gek zijn (langs de andere kant, het wordt gedaan, en zelfs als je het via de normale weg doet kost het geld voor een kind te mogen adopteren (naar mijn weten) )
Ik weet dat er kinderen verkocht worden en dat er grote sommen geld mee gepaard gaan en vind dat heel bedroevend. Ik vond het enkel jammer dat ge adoptie vergeleek met het verkopen van een puppy, dat kwam bij mij vreemd over. Maar voor mij mogen holebis kinderen adopteren ik heb er geen bezwaar tegen, het is zelf een aanrader dat kinderen binnen een relatie waar liefde heerst opgevoed word. Ongeacht de geaardheid[/size]

Citaat:

Citaat:

Ik weet dat er kinderen verkocht worden en dat er grote sommen geld mee gepaard gaan en vind dat heel bedroevend. Ik vond het enkel jammer dat ge adoptie vergeleek met het verkopen van een puppy, dat kwam bij mij vreemd over[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door armoede : 21 juni 2005 om 22:02.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 22:57   #8
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik had die puppys er echt niet bij mogen zetten...

Het gaat er mij echt gewoon om dat we voor een dier de beste keuze naar onze mening kunnen maken (geld speelt geen rol, ik bedoelde ook eigenlijk (in mijn eerste post) een gratis puppy, maar genoeg over die beesten ), maar dat de natuurlijke ouders geen enkele inbreng hebben in de keuze van de adoptieouders van hun eigen kind.

Ik kan me voorstellen dat, ookal je zelf niet voor het kind wilt zorgen, je wel hoopt op de best mogelijke ouders. En dat je daar zowat je eigen gedachten over maakt.

U hebt er geen problemen mee dat een homokoppel uw kind zou adopteren, maar ik denk dat er mensen zijn die daar serieuse problemen mee hebben. Ikzelf vind het ook het belangrijkste dat het kind liefdevol opgevoed wordt, maar als ik zou kunnen kiezen toch liefst een papa en mama. Vooral omdat het kind zich redelijk vlug zal bewust zijn dat er het een of ander niet juist is, en het al op vrij jonge leeftijd vragen zal stellen bij zijn/haar ouders.

Dus nogmaals voor iedereen mijn vraag:

Wat vindt u van een inbreng van de natuurlijke ouders in de keuze van de adoptieouders? Natuurlijke een beperkte inbreng zoals bv:

Moet het kind gelovig opgevoed worden? het moet/het mag/het mag niet
Mag het bij holebi's opgevoed worden? ja/nee/geen mening
Mogen je gegevens direct doorgegeven worden als het kind naar de natuurlijke ouders vraagt? ja/nee/contacteer ons eerst

etc...

Of zegt u radicaal: neen, als ze er zelf niet voor zorgen moet ze zich ook met niets moeien over de adoptieouders.[edit]
[size=1]After edit by Abiogenesis on 22-06-2005 at 00:02
Reason:

Het gaat er mij echt gewoon om dat we voor een dier de beste keuze naar onze mening kunnen maken (geld speelt geen rol, ik bedoelde ook eigenlijk (in mijn eerste post) een gratis puppy, maar genoeg over die beesten ), maar dat de natuurlijke ouders geen enkele inbreng hebben in de keuze van de adoptieouders van hun eigen kind.

Ik kan me voorstellen dat, ookal je zelf niet voor het kind wilt zorgen, je wel hoopt op de best mogelijke ouders. En dat je daar zowat je eigen gedachten over maakt.

U hebt er geen problemen mee dat een homokoppel uw kind zou adopteren, maar ik denk dat er mensen zijn die daar serieuse problemen mee hebben. Ikzelf vind het ook het belangrijkste dat het kind liefdevol opgevoed wordt, maar als ik zou kunnen kiezen toch liefst een papa en mama. Vooral omdat het kind zich redelijk vlug zal bewust zijn dat er het een of ander niet juist is, en het al op vrij jonge leeftijd vragen zal stellen bij zijn/haar ouders.

Wat vindt u van een inbreng van de natuurlijke ouders in de keuze van de adoptieouders? Natuurlijke een beperkte inbreng zoals bv:

Mogen je gegevens direct doorgegeven worden als het kind naar de natuurlijke ouders vraagt? ja/nee/contacteer ons eerst

etc...

Of zegt u radicaal: neen, als ze er zelf niet voor zorgen moet ze zich ook met niets moeien over de adoptieouders.[/size]

etc...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 21 juni 2005 om 23:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be