![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Is het zo dat, als je pas met pensioen mag na 40 werkjaren, dat dan iemand met een leercontract dat mag vanaf 16 + 40 = 56 jaar en iemand met een universitaire vorming vanaf 26 + 40 = 66 jaar ?
Of hoe NIET studeren toch oplevert ...
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Die manier van voorstellen is waanzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het ook nogal bizar berekend, ik vraag me eigenlijk af of m'n wel enigzins rekening gehouden heeft met de studerenden... En die jaren telt dat mee als je werkloos bent?
Zoniet mogen we seffes met z'n allen tot ons 70ste werken, te zot voor woorden gewoon!
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Studeren is een gunst en zou een recht moeten zijn, en studeren moet je in eerste plaats voor je plezier en voor de bevrediging van de nieuwsgierigheid kunnen doen...
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Geen problemen mee.
Ik vind die verplichte pensioenleeftijd maar louche, ik wil kunnen stoppen als IKZELF goesting daar in heb........in de VS zijn er veel universitairen die door gaan tot na hun pensioenleeftijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Heb je er ook al eens bij stil gestaan dat het pensioen dat je krijgt geplafoneerd is.
Als je jaren een hoge wedde had. Jaren lang veel meer hebt bijgedragen. Je toch maar dat maximum krijgt als je 45 jaren gewerkt hebt. Meestal heb je dat niet als je tot 23 jaar gestudeerd hebt. Is dat eerlijk ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Weet er iemand of de jaren hogere studie meetellen of niet ?
Bovendien : hogere studies kosten handenvol geld i.p.v. op te brengen gedurende de jaren dat je studeert. Later draag je veel meer bij aan de RSZ. En de jongeren maar aanzetten om te studeren en later hun pensioen afpakken. Ik heb het altijd al geweten : zelfstandige moet je worden en zo weinig mogelijk belasting betalen. Als gewone werknemer loop je tegenwoordig meer kans om je werk kwijt te raken dan een zelfstandige zou failliet gaan. Bovendien : heb je al eens stilgestaan bij de vele uren die de zelfstandigen zogenaamd kloppen. Als werknemer moet je ook vroeg uit je bed om je naar het werk te begeven en 's avonds om terug te komen. Die uren worden niet meegerekend. Zelfstandigen beginnen hun uren al te tellen als ze uit de badkamer komen of achter het stuur van hun wagen kruipen. Een tip voor de jongeren : wordt zelfstandige en koop appartementen i.p.v. geld af te dragen voor een pensioen dat je nooit zal krijgen !!
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Grapjas?
Wat houdt je tegen om stukadoor te worden? Direct op je 18e een behoorlijk loon. Wat houdt je tegen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Studie- en opleidingsjaren na de leeftijd van 20 j kunnen afgekocht worden voor de opbouw van pensioenrechten. Studiejaren zijn alleen de jaren waarin volledig dagonderwijs werd gevolgd. Opleidingsjaren worden alleen in aanmerking genomen indien zij onmiddellijk na de universitaire studies een aanvang nemen. Deze jaren kan men laten gelijkstellen door betaling van een regularisatiebijdrage van 7,5% berekend op het gewaarborgd minimum maandinkomen op datum van aanvraag. De betaling van deze bijdragen kan gespreid worden over 5 j en is fiscaal aftrekbaar. Deze aanvraag moet worden ingediend bij de Rijksdienst voor Pensioenen ten laatste 5 j na het beëindigen van de opleiding (KB 11/12/90, B.S. 23/01/91). Opm : de gelijkstelling van de opleidingsjaren voor pensioen in openbare dienst en het afkopen van deze jaren voor werknemerspensioen kan niet gecumuleerd worden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 13 juni 2005 om 20:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek, ik geef je gelijk. Ik wil actief blijven zolang mijn lijf het toelaat.
En ik kan enorm veel genoegen scheppen uit mijn arbeid. Waarom zou ik dan na mijn 65ste moeten gaan vegeteren?(heb ik ook 45 jaar gewerkt)
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar ik wil niet dat mensen die niet gestudeerd hebben langer werken, hoor. Ik wel enkel dat mensen die wel gestudeerd hebben niét langer moeten werken. Als ze dat willen, dan kunnen ze dat natuurlijk. Men zou verplichte pensionering moeten afschaffen en de werknemers hierin vrij laten, maar toch voorkomen dat een werkgever een werknemer onder druk zet dat hij moet blijven werken. Bijvoorbeeld pensioen mogelijk na 40 jaar werken óf 60 jaar worden.
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Mag ik hieruit besluiten dat indien je, zoals de meesten wellicht, geen aanvraag ingediend hebt binnen de vijf jaar na het beeindigen van de studies, je geen recht hebt op pensioen voor de jaren dat je gestudeerd hebt ?
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwart gat effect zie je vaak bij mannen die hun werk graag doen. En wat dan, de hele dag thuiszitten bij vrouwlief ? Gek worden ja.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vadsige hond. en dat studeren is gewoon fun van 't begin tot het einde. maar een verdroogde kankerprostaat als gij vindt dat waarschijnlijk 'afzien', omdat uw enige motivatie uiteraard een goedbetaalde job is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Als je werkt draag je een deel van je loon af voor je pensioen. Als je studeert niet.
Dus jullie zouden willen dat mensen die minder lang werken als anderen op het zelfde moment aan hun pensioen kunnen beginnen ?
![]() |
![]() |