![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Weerwerkpremie voor vijftigplussers
![]() BRUSSEL - Oudere werknemers die hun baan verliezen en binnen het jaar opnieuw aan het werk gaan, kunnen vanaf 1 juli rekenen op een premie van de Vlaamse overheid: de ,,weerwerkpremie''. Dat heeft de Vlaamse Regering vandaag beslist. De weerwerkpremie wordt een heel jaar lang uitbetaald. Hij bedraagt maximaal 150 euro per maand. Het initiatief moet ouderen financieel stimuleren om aan het werk te blijven en dient als hefboom om de werkzaamheidsgraad van oudere werknemers te verhogen. De werknemer moet minstens 50 jaar oud zijn, 25 jaar gewerkt hebben en zijn baan verloren hebben bij een bedrijf in moeilijkheden of bij een herstructurering. De premie kan alleen worden toegekend aan werknemers die binnen het jaar na het begin van de werkloosheid of na hun effectieve ontslag duurzaam nieuw werk krijgen bij een andere werkgever. Voor duurzaam werk gaat de regering uit van een voltijdse job gedurende minstens een jaar. Activerend alternatief De weerwerkpremie vormt een activerend alternatief voor de vervroegde uitstapstelsels. Tegelijkertijd is het de bedoeling herstructureringsplannen aan te moedigen die effectief voorrang geven aan de herplaatsing van werknemers. -------------------------------------------------- de overheid moet zogezegd dringend het mes zetten in sociale uitgaven. maar een weerwerkpremie om oude werknemers aan het werk te houden, dat kan er wel van af. geef financiële steun aan wie het nodig heeft. dat zijn m.i. niet degenen mét maar wel degenen zonder inkomen. door ouderen langer aan het werk te houden krijgen de jongeren minder kansen op de arbeidsmarkt. gevolg: meer werkloosheid bij de jongeren. domme regering. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 juni 2005 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hoe langer hoe zotter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() werken werken werken...
goe zot ja. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid zal helemaal niet het mes zetten in sociale uitgaven.
Integendeel.....er is al ingecalculeerd dat die nog zullen stijgen.... Het gaat erom in welke sektoren er meest geld gepompt gaat worden.... De overheid (ik dus ook...) willen zeker stellen dat sociale uitgaven bij sociale gevallen,ouderen die uberhaupt niet meer meekunnen,en mensen die door omstandigheden in een put(je) gevallen zijn terechtkomen,en niet bij hardnekkige hangmatbewoners... Niemand MOET werken,maar wie niet wil meedraaien met dit "perverse" systeem moet ook niet het recht hebben ervan te profiteren.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Rustig, heren.
Alles zal goed komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is m.i. een perfecte combinatie om de doelstelling van VHS te halen (200.000 bijkomende jobs)... En om zo'n fakepaal echt te doen lijken, kan men er nu en dan een andere mat over hangen (dus nog een hangmat minder ten laste). ![]() [size=1]En de werkslaven kunnen hun frustraties kwijt door nu en dan eens gratis en straffeloos tegen zo'n werkloze flitspaal te pissen... (de 'zeikers' zullen die flitspalen zeggen). Na een tijdje worden die flitspalen dan pispalen, wat die in feite ook zijn... ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 24 juni 2005 om 19:29. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 juni 2005 om 20:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
dat lijkt me nogal evident. gelijk die de hele dag op internet kan zitten... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 juni 2005 om 20:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bobke : 24 juni 2005 om 20:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 50 jaar zijn, 25 jaar bij dezelfde gewerkt hebben, het moet in problemen zitten en je moet binnen een jaar weer werk hebben; enfin zo zal er dus niet teveel moeten betaald worden en men heeft toch zijn geste laten zien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Het is allemaal de schuld van de katholieke Kerk. Die smeerlappen zuigen onze zakken leeg. 2000 miljard Euro per jaar alstublieft.
Hehe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Heerlijk toch, argumenteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2000 miljard € in België? Amai mijne frak, ik moet juist een offerte voor die gasten maken! Ga ze subiet gaan verdubbelen zie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Helemaal over je toeren ben je nu hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe beeldenstorm. De rechtie-slechties mogen ook meedoen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() In Nederland is het aantal mensen dat na het vervroegde pensioen in een nieuwe baan aan het werk gaat, geweldig gestegen. Van elke vier vroeggepensioneerden heeft er één een baan. Het aantal werkende pensioentrekkers is tussen 1999 en 2002 met 65 procent gestegen tot 71 duizend personen en die stijging heeft zich in de jaren daarna doorgezet.
Bron |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men gaat mij de logica achter het systeem toch eens moeten uitleggen: ge werkt, dus krijgt van ons nog een extraatje????????
![]() Hebben ze dan echt teveel geld over??? ![]()
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik vind flitspalen fantastisch, chipie. ik ben voorstander van meer flitspalen en zwaardere boetes en lagere maximumsnelheden. het zijn toch vooral de rijken en de werkenden die daar last van hebben, want ik heb altijd tijd genoeg en reis meestal per trein, bus (gratis 8) ), of neem de fiets. flitspalen zorgen voor minder ongevallen, EN brengen goed geld in 't bakske voor de staat. ge ziet, alleen maar voordelen. leve de flitspalen. ![]() |
|
![]() |
![]() |