![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Zelf ben ik héél nieuwsgierig en ik ken alvast de uitkomst namenlijk eerst gaat men weinig reageren dan komen er meerdere.
Zelf vindt ik huidige politiek hetgeen ik beschrijf als uiterst extreem conservatief niet sociaal. Nu zwamt men " weeral " over zogenaamde sociale (?) uitkeringen kunnen die politiekers nu is geen beetje ik bedoel een hééééééél klein beetje bewust naar hun eigen volk kijken ? Zo héél sociaal is België al lang niet meer; meestal door gekostumeerde klowns die zogezegd politiek voeren en geen gehoor hebben naar eigen volk. Dit is over duidenlijk waneer men kijkt ' hoe ' mannen en vrouwen verplicht worden om in hun mannen of vrouwen beroep/sector te blijven. Of hoe men een zogenaamde sociaal uitkering opvat als profiteren an luiheid in de hand werken hetgeen mij overkomt als een sociaal onbewuste keuze door een communale en conservatieve opvoeding van die'n politieker....bij deze weet ik ook dat het een politieker is van de vlaanders....ah ja daar zijn communes erg in trek en naast de burger ' neerkijken' ook. De ballon van vrije keuze,mening, vrije arbeids markt of gewoon vrijheid en zo is een grove leugen. Goh ik zal god dankbaar zijn mocht er nog eens een oorlog uitbreken in europa want die hogere klasses moeten der gewoon aan; men schrapt mensen hun zekerheid af terwijl ze misschien MEERDERE goede redenen hebben dat men niet economisch uitgebuit wil zijn. Of familiale redene- gezondheid.....enz....enz ....triestig dus . Mijn bevinding als 30 jarige blanke man met jaarlijks 'max' inkomsten van 6000€ is vrij simpel associaal land - politiek en kent zijn eigen ras en cultuur gewoonweg niet ! Nog een ander duizendste voorbeeld is bvb een arbeider die amper werkt vindt uitgebuit wordt door een bediende of meerdere + zijn eigen land en nu politiek pffff men moest die politiek even hard controleren en op den dop zetten gelijk men bij mij steeds doet of gewoon wachten tot er nen nieuwen hitler is ....wie weet is hij/zij er al ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door duncan : 15 juli 2005 om 11:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() drink er eentje van mij, duncan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() sowwy ik ben niet zo'n drinker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maarja, it's the thought that counts hee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() sociaal volgens elke partij :
SP.a : zoveel mogelijk poen voor de huidige generatie, de toekomst kan hen geen bal schelen CD&V : veel geld naar de kerk en de koning VLD : de zelfstandigen moet kunnen profiteren van het sociale stelsel maar moeten er geen euro in toesteken Vlaams Blok : enkel sociale zekerheid voor Vlamingen Groen! : lopen enkel de sp.a achterna LSP : de werkende mens moet alles afgeven aan de niet-werkende mens BUB : er zijn geen misbruiken in het zuiden van het land |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() aaaaaaauw mijn hartje geraakt wow alsjemenou int nederlands khad nooit gedacht dat ik in 10 regels zowel een duidenlijk sociaal beeld krijg van politiek gezinden maar dan nog met de nodige humor.
Goh ik ga nog spijt krijgen dat ik ni in de politiek gestapt ben, Geertje hartenlijk bedankt het beeld dat je weer gegeven hebt klopt met wat ik op straat bij de gewone man hoor en zelf ondervind. Zo worden we allemaal wat rijkeuhm....bewuster ![]() thnx |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() door het monopoliseren van de natuurlijke hulpbronnen onder het kapitalisme worden we in feite allemaal schatplichtig aan een geestelijk gestoorde minderheid geboren.
Doordat we de van nature vanzelfsprekende toegang tot de natuur zijn verloren zijn we verplicht om in fabrieken ea te gaan werken als loonslaven voor de rijkdom van de geestelijk gestoorde minderheid die bovendien als weldoeners worden vereerd door het domme slavenvolk. Degenen waar men in de fabriek niks mee kan doen die geeft men een hongerloontje - juist teveel om van dood te gaan en juist te weinig om fatsoenlijk te kunnen leven - de domme werkers word vervolgens wijsgemaakt dat de uitgerangeerden en afgekeurden profiteurs zijn en oorzaak van hoge belastingen. Terwijl het net het monopoliseren van de natuurlijke hulpbronnen is ( door een geestelijk gestoorde minderheid ) die oorzaak is van het feit dat ontoereikende uitkeringen in voegen moeten zijn ( om revolutie te vermijden ) die dan door het domme werkvolk moeten worden opgehoest. Reken maar eens uit anders hoeveel er van de sociale zekerheid via huishuur in de zakken beland van pandjesmelkers en obscure immobilia - het zal je dan wel duidelijk worden waar het echte luie profitariaat zit. Verdeel en heers ! het werkt nog altijd kapitalisme is gewoon een verkapte vorm van feodalisme en wat politici bedoelen met sociaal zijn dat is dan het doekje voor het bloeden die ze sociale uitkeringen noemen maar die eigenlijk een ontoereikende schadevergoeding zijn voor de geinstitutionaliseerde diefstal van ons natuurlijk erfdeel.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2005 om 18:59. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() zie onder[edit]
Laatst gewijzigd door Shizie : 15 juli 2005 om 23:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Er zijn woorden die ik weinig gebruik en zelfs 'haat', een van die woorden is SOCIAAL.
Politici verstaan daaronder dat bepaalde bevoklingsgroepen (vaak parasieterende werklozen) iets krijgen van de werkende groepen. :/ ik vraag me af hoe lang onze werkloze nog kunnen parasieteren op de werkende medemensen. In het menselijk lichaam kunnen parasieten niet lang leven, ofwel worden ze door het lichaam gedood ofwel doden ze het lichaam. In ieder geval blijven de parasieten niet leven.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit is natuurlijk een doodsteek voor het sociaal systeem.Ofwel allemaal hetzelfde ofwel helemaal niet!
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ik heb meer en meer zin om te gaan doppen... ik heb goeie werk en zo (beediende werk, geen arbeider werk) maar er zijn mensen die niet werken en volop van het leven genieten op mijn kosten.. terwijl ik de beste jaren van mijn leven in office doorbreng met computers, kabels, stress etc..
:/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn de meeste jonge doppers jaloers op, ze willen ook aan hun nodige dagen geraken om volledig in de hangmat plaats te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() zelf werkte ik ook jaar en dag vrijwillig voor hoog geleerde zogenaamde instituties enzo; ik ondervond steeds het tegenovergestelde .
Namenlijk dat moderne uitbuiting en uitsluiting op de werkvloer blijkbaar meer telde dan begrip tonen of een arbeider ondersteunen. Vandaag de dag werk ik wekenlijks bij iemand die 40 jaar lang ook in een office bureau zat, nu werk ik graag en hard voor die mens maar....jammerlijk moet ik ook zijn vooroordeling hier duidenlijk maken. Zo dacht hij dat ik ooit zat te slapen terwijl ik werkte maar de waarheid was geheel anders zo doende barste hij in tranen uit, zo ook mijn vorige baas van een gekende buurt centrum. zelf bemerk ik weinig tot geen begrip van hogere klasse meestal omdat men o zo graag de kleine arbeider/dopper/vrijwilliger/deeltijdse werker gewoon niet kan of wil begrijpen. ( sociaal hé ....mensen belachelijk maken ) Ook al worden deze mensen modern uitgebuit en presteren ze meer dan 40 u per week en meestal onverantwoord en onregelmatig maar op papier staat het anders weer gegeven. Zelf vindt ik dat we terug naar de tijd van vroeger gaan waar mensen elkaar door kerk & staat onder druk zetten zelfs mishandelen enzo . Maar ja vermits men er toch geen oor of zelfs oog voor heeft kan men beter inderdaad wachten op een oorlog ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waardeloos dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft nog net zo goed toegang tot de natuurlijke hulpbronnen als bij het ontstaan van de mens. De natuur behoord echter niet aan u toe maar aan de natuur zelf, dus ook aan de planten, de dieren en de rest van de mensheid. De mens kan alleen oogsten wat de natuur hem schenkt. Hij moet tevens zorgen dat de natuur de grondstoffen die onttrokken worden terug krijgt. Roofbouw op een stukje grond zorgt onherroepelijk tot een woestijn. Zonder dat slavenvolk zou de natuur nooit in staat zijn om al die luie mensen te voeden, zelfs niet als we allen vegetariër werden. Vertel eens aan nonkel Bobje wat u al presteerde om uzelf en uw medemens te voeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Nonkel Bobke gaat nog wachten tot st-juttemis.
Ik ken de typetjes zoals kobafje. Twee maanden werken noemen ze een prestatie van wereldformaat. Langer duurt het zelden , want dan beweren zij dat ze misbruikt worden, en komen er gewoonlijk problemen. Vogels voor de kat, vermits zij hun hele leven met hun hand omhoog moeten staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodra ze moeten bijdragen aan het sociaal systeem willen ze zelfs niet meer werken blijkbaar. Eigenlijk heeft het lang geduurd voor je kobaf doorhad of de meeste willen er eigenlijk geen woorden aan vuil maken. Hij heeft trouwens liever een monoloog, discuteren op het toilet waar niemand ze tegenspreekt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ge zult nooit iets voorstellen in het leven, don quichote. ge hebt het niet in u, om het te maken. de échte talenten, mannen die het écht ver geschopt hebben, die lachen met hard proberende nobodies gelijk gij. prutsers als gij die zich wat menen, dat vinden ze nog grappiger dan werklozen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 16 juli 2005 om 16:11. |
|||||||
![]() |
![]() |