![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister
|
![]() Vandenacht had ik een interessante discussie met een collega van mij.Het ging over de gigantische prijsverschillen van levensmiddelen en elektronische goederen in Europa.
Zo zijn levensmiddelen in Nederland bev 40% goedkoper als in België.Dit is een algemeen en bekend feit! Hoe zou dat in de VS zijn.Zou in het oosten van de VS een fles cola effe duur zijn als in het westen van de VS? Of bev de prijs van een brood? Iemand ervaring met deze materie? Grellig.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 28 juni 2005 om 19:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VS zijn zo'n conglomeraat van samenlevingen, het is onmogenlijk dat een appel in Ohio even veel kost als in centrum NYC...
Maar omdat de winstmarges er kleiner zijn, is eten uit de poot en op restaurant in verhouding goedkoper ten opzichte van de levensmiddelen, die globaal genomen wel duurder zijn.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk of een brood of een bak cola bev in het oosten van de VS effe veel kost als in het westen.Of zitten ze in de VS ook met die gigantische verschillen zoals in Europa?
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eenvoudig niet? Op het platteland zijn luxegoederen duurder, en in de stad de levensnoodzakelijkheden. Hier is alles stad, dus ook alles duur
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Stap daarna in uw wagen en rij naar "bachten de kuppe" (Over de rivier de ijzer) +/- 30 km verder. Daar kun je met hetzelfde geld als het meezit drie cola's bestellen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Vlaanderen onze thuis. ... ![]() Laatst gewijzigd door Tjolder : 28 juni 2005 om 20:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In New York kost 1 appel op straat $.50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben er geweest, in New York, Atlanta en door Florida op... ik kan je't volgende zeggen: gzond eten kennen ze daar niet! Alles is er drive-in, mensen ontbijten bij de Mac Donalds :s Je ziet er zelfs drive-trough-pharmacies, die zijn zelfs te lui om uit te stappen voor hun pillen tegen hoge bloeddruk ... tis een verziekte samenleving als je't mij vraagt en 't ziet er helemaal neit uit als op tv... een normaal persoon daar is wat men hier een vetzak noemt, de vetzakken van daar noemen ze hier potvissen... Ik was er met school en op die 10 dagen heb ik maar 1 keer fatsoenlijk gegeten, de rest was allemaal crap, vettig en veeel te veel saus altijd, bvb. je wil smiddags een broodje gezond gaan eten... dat ga je dus niet vinden, en als je dat vind dan is dat in een trendy eetzaak waar alles belachelijk duur is... 't is de wereld op z'n kop, normaal basis-eten is er bijna niet te vinden... om maar te zwijgen over hun vlees, dat spuiten ze ginder vol met allerlei pepmiddelen voor die dieren en iedereen eet dat maar op en stelt zich gn vragen hoe men aan een biefstuk van een halve kilo komt ... knettergek zijn die mensen...
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Nee hoor, klopt niet ... in New York eten mensen over 't algemeen vrij gezond ... hoe het in andere staten is weet ik niet ... als ge op reis zijt eet ge natuurlijk meestal ongezond ...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu terzake: ik heb wel weet van kooptoerisme naar Frankrijk. Vlamingen gaan daar plastieken flessen water, coca-cola en wijn gaan kopen. Dat komt voornamelijk door een fors verschil in BTW. En de Engelsen komen bij ons tabak kopen. En tanken in Luxemburg is nog steeds de moeite omdat ge er toch passeert. Vroeger was het zeker interessanter. Ik heb geen weet van kooptoerisme naar Nederland. Hoe zit dat nu met dat "algemeen bekend feit"???
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Lage dollarkoers = Dollar is minder waard dan vroeger tov andere munteenheden Alles wat ze aankopen in het buitenland (Japan, Taiwan, China,...) is voor hen dus duurder aangezien hun geld "minder waard" is dan pakweg een jaar geleden. Wat wij kopen in de VS is voor ons goedkoper en dit grotendeels te wijten aan diezelfde lage koers van de dollar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa is geen land, de VS wel, dus natuurlijk zijn de prijsverschillen groter in Europa. Ook de verschillen in loon zijn veel groter in Europa, en gemiddelde Noor verdiend 30 keer meer dan een gemiddelde Moldaviër. Of zelfs als we in de EU blijven, een gemiddelde Portugees of Pool verdient meer dan de helft minder dan een gemiddelde Belg.
|
![]() |
![]() |