Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2005, 10:02   #1
eno2
Banneling

Standaard Bush verdubbelt Hulp

Er zijn in de laatste vijf jaar een drietal enquètes gehouden onder Amerikanen over Ontwikkelings-Overheidshulp die drie keer het volgende bevestigen: De Amerikanen denken dat dit biezonder zwaar op het binnenlandse budget weegt, in de orde van 20%, en zijn er dan ook enorm tegen.

Ernaar gevraagd, vinden zij 10% van het budget meer dan voldoende...

In werkelijkheid bedraagt de overheidshulp van de VS een magere o,1%, waar dan nog allerlei beperkende morele en economische condieties aan verbonden zijn, waar de multi's wel bij varen en waar het Washington-consessus-model mee gediend is.

Dat is honderd keer minder dan de brave Amerikanen denken dat ze presteren en zeven keer minder dan de EU presteert onder minder beperkende condities en zeven keer minder dat datgene waartoe de VS zich tientallen jaren heeft verbonden, nl 0,7%.

De toezeggingen van Bush van de laatste dagen zullen zo goed als niets veranderen aan diens al te minimale nominale inspanningen van de Vs op dit vlak, die trouwens maar een reshuffle zijn van al toegekende budgetten, maar niets veranderen aan de onderbesteding en de egoïstische conditionering van deze hulp.

eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 10:12   #2
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Kortom, met het budget van één jaar irakoorlog zouden ze heel Afrika kunnen heropbouwen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 10:15   #3
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Kortom, met het budget van één jaar irakoorlog zouden ze heel Afrika kunnen heropbouwen.
Zou Bush het geld dat voor Irak gebruikt wordt niet als "ontwikkelingshulp" beschouwen??? Hij is ze daar toch aan het beschaven neen?

De kartonnen tanks van Saddam waren toch ook WMD...
Oud 1 juli 2005, 10:16   #4
Musketo
Banneling

Standaard

Oei pas op, sebiet komt Antoon en dan ga je wat beleven hoor...
Oud 1 juli 2005, 10:26   #5
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Er zijn in de laatste vijf jaar een drietal enquètes gehouden onder Amerikanen over Ontwikkelings-Overheidshulp die drie keer het volgende bevestigen: De Amerikanen denken dat dit biezonder zwaar op het binnenlandse budget weegt, in de orde van 20%, en zijn er dan ook enorm tegen.

Ernaar gevraagd, vinden zij 10% van het budget meer dan voldoende...

In werkelijkheid bedraagt de overheidshulp van de VS een magere o,1%, waar dan nog allerlei beperkende morele en economische condieties aan verbonden zijn, waar de multi's wel bij varen en waar het Washington-consessus-model mee gediend is.

Dat is honderd keer minder dan de brave Amerikanen denken dat ze presteren en zeven keer minder dan de EU presteert onder minder beperkende condities en zeven keer minder dat datgene waartoe de VS zich tientallen jaren heeft verbonden, nl 0,7%.

De toezeggingen van Bush van de laatste dagen zullen zo goed als niets veranderen aan diens al te minimale nominale inspanningen van de Vs op dit vlak, die trouwens maar een reshuffle zijn van al toegekende budgetten, maar niets veranderen aan de onderbesteding en de egoïstische conditionering van deze hulp.

Wie ben je om de VS te beoordelen ? USA is een echte democratie. Het volk is niet te vinden om meer hulp te geven. Dus wordt het ook niet gegeven.

punt uit.

PS. Verkoop uw huis en al uw bezittingen en geef alles aan Afrika, overtuig om uw vrienden hetzelfde te doen..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 10:28   #6
Kayo
Partijlid

Kayo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt ....

Baldrick:
Yeah, it's like goldy & bronzy, only it's made of iron.
Blackadder III, ep.5
Kayo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 10:46   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Wie ben je om de VS te beoordelen ?
Eno2:
Ik ben Eno2, aangenaam. En jij? Shizo, I presume?
Eno2 is een kritisch cultuurfilosoof...nou ja, "would be " misschien.

USA is een echte democratie.
Eno2:
Volkomen en onbeschaamd uitverkocht aan het grootkapitaal.
In Rusland zitten ze nog in de maffia-faze van het wilde kapitalisme, in de States is dat allemaal al goed maffieus officiëel geregeld.

Het volk is niet te vinden om meer hulp te geven. Dus wordt het ook niet gegeven.

punt uit.
Eno2:
Ik meende juist aan te tonen, maar dat zal je, zoals blijkbaar zoveel belangrijks, ontgaan zijn, dat de Amerikanen, ruimhartig zoals steeds,
honderd keer méér ontwikkelingshulp zouden goedvinden, met name tien procent, ipv de zielige, ondermaatste 0,1% van nu, of het zogenaamde verdubbelen daarvan zoals over vijf jaar in het vooruitzicht gesteld is door Bush.
Opletten in de klas!

PS. Verkoop uw huis en al uw bezittingen en geef alles aan Afrika, overtuig om uw vrienden hetzelfde te doen..
Graag, maar ik bezit niets en wilde wel mezelf geven , maar toen ik toendertijd bij Oxfam solliciteerde gaven ze de voorkeur aan iemand die niet plots drie keer minder wilde verdienen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by eno2 on 01-07-2005 at 11:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Eno2:
Eno2 is een kritisch cultuurfilosoof...nou ja, "would be " misschien.

Eno2:
In Rusland zitten ze nog in de maffia-faze van het wilde kapitalisme, in de States is dat allemaal al goed maffieus officiëel geregeld.

Het volk is niet te vinden om meer hulp te geven. Dus wordt het ook niet gegeven.

punt uit.
Eno2:
Ik meende juist aan te tonen, maar dat zal je, zoals blijkbaar zoveel belangrijks, ontgaan zijn, dat de Amerikanen, ruimhartig zoals steeds,
honderd keer méér ontwikkelingshulp zouden goedvinden, met name tien procent, ipv de zielige, ondermaatste 0,1% van nu, of het zogenaamde verdubbelen daarvan zoals over vijf jaar in het vooruitzicht gesteld is door Bush.
Opletten in de klas!

Graag, maar ik bezit niets en wilde wel mezelf geven , maar toen ik toendertijd bij Oxfam solliciteerde gaven ze de voorkeur aan iemand die niet plots drie keer minder wilde verdienen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Eno2:
Eno2 is een kritisch cultuurfilosoof...

Eno2:

punt uit.
Eno2:
Opletten in de klas!

Graag, maar ik bezit niets en wilde wel mezelf geven , maar toen ik toendertijd bij Oxfam solliciteerde gaven ze de voorkeur aan iemand die niet plots drie keer minder wilde verdienen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juli 2005 om 10:47.
Oud 1 juli 2005, 10:52   #8
Shizie
Banneling

Standaard

begin maar met uw pc op ebay te zetten

dan heb je wat geld en zijn we van u af.. en ga bij extrimistische oxfam werken..

of nog beter - verhuis naar afrika en sterf daar aan aids..[edit]
[size=1]After edit by Shizie on 01-07-2005 at 11:53
Reason:

dan heb je wat geld en zijn we van u af.. en ga bij extrimistische oxfam werken..

of nog beter - verhuis naar afrika en sterf daar aan aids..[/size]

dan heb je wat geld en zijn we van u af..[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Shizie : 1 juli 2005 om 10:53.
Oud 1 juli 2005, 11:17   #9
Musketo
Banneling

Standaard

Wat komt ge eigenlijk in België doen Shizie? Ge weet toch wel dat we hier extreem-linkse oxfamzeikerds zijn zeker?

Trap het af hé, terug naar Rusland, die zijn al even schoon.
Oud 1 juli 2005, 11:42   #10
Shizie
Banneling

Standaard

Terug naar Rusland gaan is geen optie; en niet iedereen is een Oxfamzeiker; ik had het tegen eno2 en niet tegen U.

Ik woon en werk hier graag...

Ik heb een forum ban gevraagd van de moderatoren, want ik word minder en minder verdraagzaam.. dus hier zien jullie me niet meer
Oud 1 juli 2005, 12:20   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat kost Europa? Wat geeft Europa uit aan militaire doeleinden?
Laat staan wat alle lonen van alle zakenvullers kost die in Europa zetelen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 14:29   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

of nog beter - verhuis naar afrika en sterf daar aan aids..
_________

Ga terug naar waar je vandaan komt inplaats van mensen en landen lastig te vallen waar je niets van snapt met je shizie-aandoening.
Hoe jij sterft is het laatste van mijn bekommernissen, maar pas toch op voor de
totale hersenimplosie door versnelde verschrompeling.[edit]
[size=1]After edit by eno2 on 01-07-2005 at 15:37
Reason:

Citaat:

_________

Ga terug naar waar je vandaan komt inplaats van mensen en landen lastig te vallen waar je niets van snapt met je shizie-aandoening.
Hoe jij sterft is het laatste van mijn bekommernissen, maar pas toch op voor de
totale hersenimplosie door versnelde verschrompeling.[/size]

[size=1]After edit by eno2 on 01-07-2005 at 15:31
Reason:

Citaat:

_________

Rot zelf op rotjong naar waar je vandaan komt inplaats van mensen en landen lastig te vallen waar je niets van snapt met je shizie-aandoening.[/size]

Citaat:

_________

Rot zelf op rotjong naar waar je vandaan komt inplaats van mensen en landen lastig te vallen waar je niets van begrijpt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juli 2005 om 14:37.
Oud 1 juli 2005, 14:40   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Zou Bush het geld dat voor Irak gebruikt wordt niet als "ontwikkelingshulp" beschouwen??? Hij is ze daar toch aan het beschaven neen?

De kartonnen tanks van Saddam waren toch ook WMD...
________
Ja, het imperialistische militaire beschavingswerk slorpt enorme veelvouden van Hulp op, dat ze dan vervolgens als de beter bestede hulp gaan beschouwen,
terwijl voor het pacifieke haast niets overblijft, evenmin als voor het ecologisch bewaren van de aarde.
Oud 1 juli 2005, 14:46   #14
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Hoi, het gaat over de VS en niet over Europa... doei.
Oud 1 juli 2005, 23:33   #15
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wie ben je om de VS te beoordelen ? USA is een echte democratie. Het volk is niet te vinden om meer hulp te geven. Dus wordt het ook niet gegeven.

punt uit.

Een echte democratie??
De USA?? Ahum ...

Bij deze is het officiëel: democratie deugt niet.
Oud 2 juli 2005, 07:27   #16
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Als je het geld dat migranten naar huis sturen meetelt geeft de VS meer aan ontwikkelingslanden dan welk land ook.

En dat geld wordt -in tegenstelling tot het geld uit ontwikkelingshulp- wél efficiënt besteed.
Daarnaast heeft de VS een grotere charity-traditie. Hoeveel geld er vrijwillig aan ontwikkelingsprojecten gegeven wordt in vergelijking met de EU weet ik niet. Maar het zou me niet verbazen dat het veel meer is.

Enkel wat Bill Gates en Warren Buffett (als hij doodgaat) geven is al enorm.
Oud 2 juli 2005, 07:29   #17
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
De totale hulp die in het bestaan van de EU aan Spanje gegeven is momenteel kleiner dan wat er al in Irak verschoten is.

Groot verschil: Spanje is er beter op geworden.
Oud 2 juli 2005, 07:37   #18
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Daarnaast heeft de VS een grotere charity-traditie.
Gaat dat daar zoals in Australië ? Daar wordt voor allerhande goede doelen deur aan deur rond gegaan of gebedeld op drukke plaatsen door vrijwilligers (veelal gepensioneerden, werklozen, gehandycapten, ...) en die mogen dan 1/3 van wat ze rondhalen voor zichzelf houden in ruil voor de bonnetje die ze uitschrijven om het bedrag van de belastingen van de milde weldoeners te kunnen aftrekken.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 09:35   #19
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Als je het geld dat migranten naar huis sturen meetelt geeft de VS meer aan ontwikkelingslanden dan welk land ook.

En dat geld wordt -in tegenstelling tot het geld uit ontwikkelingshulp- wél efficiënt besteed.
Daarnaast heeft de VS een grotere charity-traditie. Hoeveel geld er vrijwillig aan ontwikkelingsprojecten gegeven wordt in vergelijking met de EU weet ik niet. Maar het zou me niet verbazen dat het veel meer is.

Enkel wat Bill Gates en Warren Buffett (als hij doodgaat) geven is al enorm.
_______

Te gek om de zuurverdiende centjes van de migranten, die overwegend in de zwarte economie werken in penibele omstandigheden en tegen de laagste vergoeding, mee te tellen als ontwikkelingshulp.
Overigens, zelfs als ze wél een greencard hebben, moet je niet in hun uitgavenboekje gaan kijken waar ze hun soldij aan besteden. Of anders moet je Israël, dat compleet door Amerikaanse joden gefinancierd werd en wordt, ook bij ontwikkelingshulp rekenen.
Veel van jouw 'doorslaggevende' argumenten zouden de beste Griekse sofisten doen verbleken - ik kan ze ook niet allemaal rechtzetten.
Nogmaals, het gaat er niet om alles af te schuiven van de rug van de overheid af naar privé-initiatieven, het gaat om het overheidsbeleid.
Natuurlijk gaat Warren Buffet (wie is dat?) dood - op de lange termijn gaan we allemaal dood.
Oud 2 juli 2005, 10:03   #20
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
_______

Te gek om de zuurverdiende centjes van de migranten, die overwegend in de zwarte economie werken in penibele omstandigheden en tegen de laagste vergoeding, mee te tellen als ontwikkelingshulp.
De VS geeft ze de kans om er te komen werken in betere omstandigheden dan in hun land. De EU doet dat niet.
Het eindresultaat is dat de VS meer mensen uit armoede haalt dan de EU.
En ja: ze worden daar zelf ook beter van. Is daar iets mis mee?
Citaat:
Overigens, zelfs als ze wél een greencard hebben, moet je niet in hun uitgavenboekje gaan kijken waar ze hun soldij aan besteden. Of anders moet je Israël, dat compleet door Amerikaanse joden gefinancierd werd en wordt, ook bij ontwikkelingshulp rekenen.
Israël is geen ontwikkelingsland. Ik had het over geld van de VS naar ontwikkelingslanden.
Citaat:
Veel van jouw 'doorslaggevende' argumenten zouden de beste Griekse sofisten doen verbleken - ik kan ze ook niet allemaal rechtzetten.
Je kan op zijn minst proberen.
Citaat:
Nogmaals, het gaat er niet om alles af te schuiven van de rug van de overheid af naar privé-initiatieven, het gaat om het overheidsbeleid.
Amerikanen zijn ervoor gekend dat ze liever een kleine staat hebben. Ontwikkelingshulp door overheden is trouwens erg inefficiënt. Zo moet er persé bij Amerikaanse/Europese/... bedrijven gekocht worden, wint dat ontwikkelingsproject met de beste politieke contacten/...
Citaat:
Natuurlijk gaat Warren Buffet (wie is dat?) dood - op de lange termijn gaan we allemaal dood.
Warren Buffett is 's werelds tweede rijkste man. Al zijn geld gaat na zijn dood naar "charity".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be