![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er zijn in de laatste vijf jaar een drietal enquètes gehouden onder Amerikanen over Ontwikkelings-Overheidshulp die drie keer het volgende bevestigen: De Amerikanen denken dat dit biezonder zwaar op het binnenlandse budget weegt, in de orde van 20%, en zijn er dan ook enorm tegen.
Ernaar gevraagd, vinden zij 10% van het budget meer dan voldoende... In werkelijkheid bedraagt de overheidshulp van de VS een magere o,1%, waar dan nog allerlei beperkende morele en economische condieties aan verbonden zijn, waar de multi's wel bij varen en waar het Washington-consessus-model mee gediend is. Dat is honderd keer minder dan de brave Amerikanen denken dat ze presteren en zeven keer minder dan de EU presteert onder minder beperkende condities en zeven keer minder dat datgene waartoe de VS zich tientallen jaren heeft verbonden, nl 0,7%. De toezeggingen van Bush van de laatste dagen zullen zo goed als niets veranderen aan diens al te minimale nominale inspanningen van de Vs op dit vlak, die trouwens maar een reshuffle zijn van al toegekende budgetten, maar niets veranderen aan de onderbesteding en de egoïstische conditionering van deze hulp. __________________ estoy aqui por estar y la nieve sigue cayendo Issa- Maestro Z |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Kortom, met het budget van één jaar irakoorlog zouden ze heel Afrika kunnen heropbouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De kartonnen tanks van Saddam waren toch ook WMD... ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Oei pas op, sebiet komt Antoon en dan ga je wat beleven hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
punt uit. PS. Verkoop uw huis en al uw bezittingen en geef alles aan Afrika, overtuig om uw vrienden hetzelfde te doen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juli 2005 om 10:47. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() begin maar met uw pc op ebay te zetten
![]() dan heb je wat geld en zijn we van u af.. en ga bij extrimistische oxfam werken.. of nog beter - verhuis naar afrika en sterf daar aan aids..[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 1 juli 2005 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Wat komt ge eigenlijk in België doen Shizie? Ge weet toch wel dat we hier extreem-linkse oxfamzeikerds zijn zeker?
Trap het af hé, terug naar Rusland, die zijn al even schoon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Terug naar Rusland gaan is geen optie; en niet iedereen is een Oxfamzeiker; ik had het tegen eno2 en niet tegen U.
Ik woon en werk hier graag... ![]() Ik heb een forum ban gevraagd van de moderatoren, want ik word minder en minder verdraagzaam.. dus hier zien jullie me niet meer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat staan wat alle lonen van alle zakenvullers kost die in Europa zetelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga terug naar waar je vandaan komt inplaats van mensen en landen lastig te vallen waar je niets van snapt met je shizie-aandoening. Hoe jij sterft is het laatste van mijn bekommernissen, maar pas toch op voor de totale hersenimplosie door versnelde verschrompeling.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juli 2005 om 14:37. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, het imperialistische militaire beschavingswerk slorpt enorme veelvouden van Hulp op, dat ze dan vervolgens als de beter bestede hulp gaan beschouwen, terwijl voor het pacifieke haast niets overblijft, evenmin als voor het ecologisch bewaren van de aarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De USA?? Ahum ... Bij deze is het officiëel: democratie deugt niet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je het geld dat migranten naar huis sturen meetelt geeft de VS meer aan ontwikkelingslanden dan welk land ook.
En dat geld wordt -in tegenstelling tot het geld uit ontwikkelingshulp- wél efficiënt besteed. Daarnaast heeft de VS een grotere charity-traditie. Hoeveel geld er vrijwillig aan ontwikkelingsprojecten gegeven wordt in vergelijking met de EU weet ik niet. Maar het zou me niet verbazen dat het veel meer is. Enkel wat Bill Gates en Warren Buffett (als hij doodgaat) geven is al enorm.
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Groot verschil: Spanje is er beter op geworden.
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Te gek om de zuurverdiende centjes van de migranten, die overwegend in de zwarte economie werken in penibele omstandigheden en tegen de laagste vergoeding, mee te tellen als ontwikkelingshulp. Overigens, zelfs als ze wél een greencard hebben, moet je niet in hun uitgavenboekje gaan kijken waar ze hun soldij aan besteden. Of anders moet je Israël, dat compleet door Amerikaanse joden gefinancierd werd en wordt, ook bij ontwikkelingshulp rekenen. Veel van jouw 'doorslaggevende' argumenten zouden de beste Griekse sofisten doen verbleken - ik kan ze ook niet allemaal rechtzetten. Nogmaals, het gaat er niet om alles af te schuiven van de rug van de overheid af naar privé-initiatieven, het gaat om het overheidsbeleid. Natuurlijk gaat Warren Buffet (wie is dat?) dood - op de lange termijn gaan we allemaal dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het eindresultaat is dat de VS meer mensen uit armoede haalt dan de EU. En ja: ze worden daar zelf ook beter van. Is daar iets mis mee? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |