Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2005, 16:00   #1
eno2
Banneling

Standaard Dylan verkoopt zich aan het establishment

Bob Dylan drops out, turns on, tunes in to Starbucks

Written by Rob Norman
Dylan: Gotta Serve SomebodySeattle, WA - Counter-culture icon Bob Dylan joined the ranks of other sixties-era sellouts today by agreeing to further the marketing agenda of mega-trendy four-dollar coffee retailer, Starbucks.

In a press release, the company stated, “We are happy to welcome Mr. Dylan to the worldwide Starbucks phenomenon. We believe that by adding Bob Dylan’s music to our product offering, we will further enhance the retail experience for our loyal and ever-expanding customer base.”

The move by Dylan raised more than a few eyebrows. In an impromptu interview outside of his Malibu mansion, the singer/songwriter defended the alliance to a curious LA Times reporter.

“The times are a changin’, man,” Dylan insisted defensively. “Some of my biggest fans have grown up. They’ve gone from being pot smoking protesters to middle-aged, soccer coaching, coffee-swilling capitalists. Hell, there’s even a Gap superstore on the corner of Haight & Ashbury Street in San Francisco now. Were you even aware of that?”

When questioned about the perception that the Starbucks partnership might create among his most die-hard fans, Dylan responded, “Hey, I’ve got bills to pay, man. You wouldn’t believe the property taxes on this place alone. I’m not going to end up like Joan (Baez), you know, holding the line and playing college gigs for a thousand bucks a pop for these kids who’ve no idea who we are. I mean, I’m Bob Dylan, right? You’ve got to know your audience and mine is drinking venti mocha-loca-choka grandes, or whatever, down at the local Starbucks. I want… I mean… I deserve a piece of that action.”

Dylan has been criticized by some for joining the establishment that he so loudly protested against in his youth. Following his appearance at a republican fundraiser last year, however, his career has begun an unprecedented resurgence among caffeine-addicted overachievers across the nation.

Bob and Carol Washburn, Dylan devotees who met at Woodstock, waxed nostalgic about the old days from Starbucks #17,434 in Madison, Wisconsin. “Back before Carol became a lawyer and I graduated from business school, Dylan’s words were our religion,” Washburn explained as he clutched a CD that he just purchased along with his tall no-whip half caf vanilla latte. “It’s just so cool to be able to relive that again. The Starbucks people really understand our generation.”

Starbucks employee, Justin Wachowski, however, sees it a bit differently. “These old dudes are, like, really hot now. My manager says if I sell enough of this John Dillon guy’s music, I get a serious bonus. Personally, I think I could sell more Blink CDs, but whatever. It’s all about the bucks, dude.”

Dylan’s newest CD, The Gaslight Tapes, is scheduled to appear exclusively at Starbucks cafes this weekend.
[size=1] Email this story[/size][size=1] Print this page[/size][size=1][/size][size=1]
[/size]Rate this story:
_________

De oude Dylan verkoopt zich aan het establishment. Geef me maar Joan Baez.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 16:53   #2
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Bwawb" is al lang niet meer de "tegen de maatschappij schoppende protest-singer". Op je 65-ste "bourgeois" worden is dan ook zo geen grote zonde.
Puur muzikaal staat hij toch nog altijd op eenzame hoogten, en als de nood hoog is , kan hij nog steeds rocken als de beesten. 8)

Albums voor de eeuwigheid : "Freeweelin'", "Highway 61 Revisited", "Nashville Skyline", "Blond on Blonde", "Blood on the Tracks", "Desire", "Street Legal", "Before the Flood" ("live"-registratie met The Band als begeleiding)

8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 16:59   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
"Bwawb" is al lang niet meer de "tegen de maatschappij schoppende protest-singer". Op je 65-ste "bourgeois" worden is dan ook zo geen grote zonde.
Puur muzikaal staat hij toch nog altijd op eenzame hoogten, en als de nood hoog is , kan hij nog steeds rocken als de beesten. 8)

Albums voor de eeuwigheid : "Freeweelin'", "Highway 61 Revisited", "Nashville Skyline", "Blond on Blonde", "Blood on the Tracks", "Desire", "Street Legal", "Before the Flood" ("live"-registratie met The Band als begeleiding)

8)
Waar blijft U met uw alomgeroemde [size=5]<<copy/paste>>[/size][size=6]?[/size]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 10:35   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

8)

Heb jij soms weet, als mede-Dylan-fanaat, van een interessante tekst-interpretatie van 'Like a rolling stone'?
Oud 8 juli 2005, 10:45   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

for the times they are a-changing

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 10:54   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Mijn vrouwen en mijn dochters zijn wel buiten mijn command, maar de liedjes van BOB blijven.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by eno2 on 12-07-2005 at 11:55
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Mijn vrouwen en mijn dochters zijn wel buiten mijn command, maar de liedjes van BOB blijven.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Mijn vrouwen en mijn dochters zijn wel buiten mijn command, maar de lieddjes van BOB blijven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juli 2005 om 10:55.
Oud 12 juli 2005, 11:18   #7
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wel een opdoffer van formaat voor de oudstrijders van 68, de wereldbestormers, de alles-moet-kunnen-adepten, de Che Guevara-aanbidders, de Amerika-bashers, kortom voor alle oprechte progressievelingen die nog niet gezwicht zijn voor het grootkapitaal.

Wel bestetsj!

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 12-07-2005 at 12:18
Reason:

Citaat:
Maar wel een opdoffer van formaat voor de oudstrijders van 68, de wereldbestormers, de alles-moet-kunnen-adepten, de Che Guevara-aanbidders, de Amerika-bashers, kortom voor alle oprechte progressievelingen die nog niet gezwicht zijn voor het grootkapitaal.

Wel bestetsj!

Egidius[/size]

Citaat:
Maar wel een opdoffer van formaat voor de oudstrijders van 68, de wereldbestormers, de alles-moet-kunnen-adepten, de Che Guevara-aanbidders, de Amerika-bashers, kortom voor alle oprechte progressievelingen.

Wel bestetsj!

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 12 juli 2005 om 11:18.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 11:23   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Wel bestetsj!

Egidius

zo.
en nu aan het werk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 13:13   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
zo.
en nu aan het werk.
_______

Druk bezig mijn Dylan-repertoire uit te breiden.
Niettegenstaandedesalniettemin.
Hij moet zijn rekeningen zelf betalen, de mijne worden betaald door de staat.[edit]
[size=1]After edit by eno2 on 13-07-2005 at 14:16
Reason:

Citaat:
zo.
en nu aan het werk.
_______

Niettegenstaandedesalniettemin.
Hij moet zijn rekeningen zelf betalen, de mijne worden betaald door de staat.[/size]

[size=1]After edit by eno2 on 13-07-2005 at 14:14
Reason:

Citaat:
zo.
en nu aan het werk.
_______

Niettegenstaandedesalniettemin.[/size]

Citaat:
zo.
en nu aan het werk.
_______

Druk bezig mijn Dylan-repertoire uit te breiden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juli 2005 om 13:16.
Oud 13 juli 2005, 14:13   #10
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

8)
...EN "The basement tapes"

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be