Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2005, 18:05   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard moderatoren

Heeft er iemand een lijstje van alle moderatoren op dit forum?

Kan mij ook iemand vertellen door wie word besloten om iemand te bannen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 18:32   #2
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Heeft er iemand een lijstje van alle moderatoren op dit forum?

Kan mij ook iemand vertellen door wie word besloten om iemand te bannen?
Hier heb je alle moderatoren.

Ik vermoed dat de moderatoren over een ban beslissen.

Als je een klacht hebt over een post (wie je precies bedoelt weet ik uiteraard niet, al heb ik een vaag vermoeden ) moet je op links van het bericht klikken en uitleggen wat je dwars zit.
Oud 29 juni 2005, 18:58   #3
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Zo te zien zijn de moderatoren ingedeeld in een behoorlijke hierarchie. Wie bepaalt de "belangrijkheid"? Hoe wordt je trouwens moderator?
Oud 29 juni 2005, 19:15   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Als je een klacht hebt over een post (wie je precies bedoelt weet ik uiteraard niet, al heb ik een vaag vermoeden ) moet je op links van het bericht klikken en uitleggen wat je dwars zit.
Komt erop neer dat een tijdje terug de waardeloze en eindeloze discussies ts mij en ... de pan uitschoten. Ik ben dan op een keertje zonder veel pardon meteen gebanned geworden voor een week, mijn tegenstander daarentegen niet, terwijl hij evengoed gebanned moest worden voor dezelfde reden. Ik heb toen nog een persoonlijk bericht aangekregen van die persoon waarin hij vertelde dat hij goede contacten had met een moderator en dat er nog iemand met behulp van die moderator op verzoek van hem defenitief is gebanned geworden van dit forum en dat ik me maar beter rustig kon houden of ik zou ook gebanned worden. Vanaf toen heb ik samen met een moderator en ... duidelijk afgesproken dat vanaf de eerst volgende opflakkering de aanstoter defenitief zou gebanned worden. Dit is dan nu ook gebeurt alleen duurt het in mijn ogen nogal lang eer een beslissing word genomen ts de moderatoren, ik vind het nogal moeilijk te geloven dat het een week duurt of langer voor hen om dit te beslissen en zeker indien de aanstoter zelf toegeeft dat het enkel om ruziestoken ging. Vandaar dat ik me ook nu weer begin af te vragen of die vriend/moderator er voor iets tussen zit.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by illwill on 29-06-2005 at 20:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Komt erop neer dat een tijdje terug de waardeloze en eindeloze discussies ts mij en ... de pan uitschoten. Ik ben dan op een keertje zonder veel pardon meteen gebanned geworden voor een week, mijn tegenstander daarentegen niet, terwijl hij evengoed gebanned moest worden voor dezelfde reden. Ik heb toen nog een persoonlijk bericht aangekregen van die persoon waarin hij vertelde dat hij goede contacten had met een moderator en dat er nog iemand met behulp van die moderator op verzoek van hem defenitief is gebanned geworden van dit forum en dat ik me maar beter rustig kon houden of ik zou ook gebanned worden. Vanaf toen heb ik samen met een moderator en ... duidelijk afgesproken dat vanaf de eerst volgende opflakkering de aanstoter defenitief zou gebanned worden. Dit is dan nu ook gebeurt alleen duurt het in mijn ogen nogal lang eer een beslissing word genomen ts de moderatoren, ik vind het nogal moeilijk te geloven dat het een week duurt of langer voor hen om dit te beslissen en zeker indien de aanstoter zelf toegeeft dat het enkel om ruziestoken ging. Vandaar dat ik me ook nu weer begin af te vragen of die vriend/moderator er voor iets tussen zit.[/size]

[size=1]After edit by illwill on 29-06-2005 at 20:16
Reason:

Citaat:

Komt erop neer dat een tijdje terug de waardeloze en eindeloze discussies ts mij en ... de pan uitschoten. Ik ben dan op een keertje zonder veel pardon meteen gebanned geworden voor een week, mijn tegenstander daarentegen niet, terwijl hij evengoed gebanned moest worden voor dezelfde reden. Ik heb toen nog een persoonlijk bericht aangekregen van die persoon waarin hij vertelde dat hij goede contacten had met een moderator en dat er nog iemand met behulp van die moderator op verzoek van hem defenitief is gebanned geworden van dit forum en dat ik me maar beter rustug kon houden of ik zou hetzelfde lot volgen. Vanaf toen heb ik samen met een moderator en ... duidelijk afgesproken dat vanaf de eerst volgende opflakkering de aanstoter defenitief zou gebanned worden. Dit is dan nu ook gebeurt alleen duurt het in mijn ogen nogal lang eer een beslissing word genomen ts de moderatoren, ik vind het nogal moeilijk te geloven dat het een week duurt of langer voor hen om dit te beslissen en zeker indien de aanstoter zelf toegeeft dat het enkel om ruziestoken ging. Vandaar dat ik me ook nu weer begin af te vragen of die vriend/moderator er voor iets tussen zit.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Komt erop neer dat een tijdje terug de waardeloze en eindeloze discussies ts mij en ... de pan uitschoten. Ik ben dan op een keertje zonder veel pardon meteen gebanned geworden voor een week, mijn tegenstander daarentegen niet, terwijl hij evengoed gebanned moest worden voor dezelfde reden. Ik heb toen nog een persoonlijk bericht aangekregen van die persoon waarin hij vertelde dat hij goede contacten had met een moderator en dat er nog iemand met behulp van die moderator op verzoek van hem defenitief is gebanned geworden van dit forum. Vanaf toen heb ik samen met een moderator en ... duidelijk afgesproken dat vanaf de eerst volgende opflakkering de aanstoter defenitief zou gebanned worden. Dit is dan nu ook gebeurt alleen duurt het in mijn ogen nogal lang eer een beslissing word genomen ts de moderatoren, ik vind het nogal moeilijk te geloven dat het een week duurt of langer voor hen om dit te beslissen en zeker indien de aanstoter zelf toegeeft dat het enkel om ruziestoken ging. Vandaar dat ik me ook nu weer begin af te vragen of die vriend/moderator er voor iets tussen zit.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 29 juni 2005 om 19:17.
Oud 29 juni 2005, 19:26   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben trouwens absoluut niet de enigste die deze persoon liever ziet verdwijnen. Zoals de laatste dagen wel heel duidelijk is geworden zijn 70% van zijn postings offtopic, persoonlijke aanvallen en heeft hij gewoonweg in de meeste topics ruzie met zowat iedereen die regelmatig dit forum bezoekt. Volgens mij is er zelfs 1 topic waar iedereen problemen met hem heeft. Dit zegt in mijn ogen genoeg.

Al zou ik er heel graag op een of andere manier willen achterkomen indien het waar is van die moderator wie dit is. Spijtig genoeg heb ik de prive boodschap niet meer waarmee ik zeer makelijk kon aantonen dat ik dit dreigement heb gehad.[edit]
[size=1]After edit by illwill on 29-06-2005 at 20:27
Reason:

Citaat:
Ik ben trouwens absoluut niet de enigste die deze persoon liever ziet verdwijnen. Zoals de laatste dagen wel heel duidelijk is geworden zijn 70% van zijn postings offtopic, persoonlijke aanvallen en heeft hij gewoonweg in de meeste topics ruzie met zowat iedereen die regelmatig dit forum bezoekt. Volgens mij is er zelfs 1 topic waar iedereen problemen met hem heeft. Dit zegt in mijn ogen genoeg.

Al zou ik er heel graag op een of andere manier willen achterkomen indien het waar is van die moderator wie dit is. Spijtig genoeg heb ik de prive boodschap niet meer waarmee ik zeer makelijk kon aantonen dat ik dit dreigement heb gehad.[/size]

Citaat:
Ik ben trouwens absoluut niet de enigste die deze persoon liever ziet verdwijnen. Zoals de laatste dagen wel heel duidelijk is geworden zijn 70% van zijn postings offtopic, persoonlijke aanvallen en heeft hij gewoonweg in de meeste topics ruzie met zowat iedereen die regelmatig dit forum bezoekt. Volgens mij is er zelfs 1 topic waar iedereen problemen met hem heeft. Dit zegt in mijn ogen genoeg.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 29 juni 2005 om 19:27.
Oud 29 juni 2005, 19:51   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Al zou ik er heel graag op een of andere manier willen achterkomen indien het waar is van die moderator wie dit is. Spijtig genoeg heb ik de prive boodschap niet meer waarmee ik zeer makelijk kon aantonen dat ik dit dreigement heb gehad.
Draai niet rond de pot. Zeg gewoon dat je Raf niet kan uitstaan 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 20:01   #7
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

***foutje***
Sorry[edit]
[size=1]After edit by Firestone on 29-06-2005 at 21:26
Reason:

***foutje***
Sorry[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Oei, dan zat ik er goed naast met mijn vermoeden![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 juni 2005 om 20:26.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 20:35   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil niet rond de pot draaien maar bij vorige topics tussen rivalen werd de topic gesloten, vandaar dat ik deze gewoon open wilde houden.
Ik kan trouwens wel heel wat meerdere mensen niet uitstaan op dit forum, maar daar gaat het dus niet over. Er zouden anders nogal wat mensen gebanned moeten worden é.

Iedereen had last van de eindelozen discussies, vandaar dat er een afspraak werd gemaakt, Raf heeft deze verbroken en vandaar dat de afgesproken consequenties nu ook maar moeten volgen. Rechtvaardig?[edit]
[size=1]After edit by illwill on 29-06-2005 at 21:37
Reason:

Citaat:
Ik wil niet rond de pot draaien maar bij vorige topics tussen rivalen werd de topic gesloten, vandaar dat ik deze gewoon open wilde houden.
Ik kan trouwens wel heel wat meerdere mensen niet uitstaan op dit forum, maar daar gaat het dus niet over. Er zouden anders nogal wat mensen gebanned moeten worden é.

Iedereen had last van de eindelozen discussies, vandaar dat er een afspraak werd gemaakt, Raf heeft deze verbroken en vandaar dat de afgesproken consequenties nu ook maar moeten volgen. Rechtvaardig?[/size]

Citaat:
Ik kan trouwens wel heel wat meerdere mensen niet uitstaan op dit forum, maar daar gaat het dus niet over. Er zouden anders nogal wat mensen gebanned moeten worden é.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 29 juni 2005 om 20:37.
Oud 29 juni 2005, 21:41   #9
Jeroen

Standaard

Nou nou, dat van die bevriende moderator en zo is al eens uitgeklaard geweest via pb ettelijke maanden geleden. Over het fijne in deze ga ik, het is dus mijn beslissing. De reden dat er nog geen is genomen, is helemaal geen kwaad opzet. Ik ben de laatste weken gewoon minder actief bezig met moderatie.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 22:12   #10
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
... Ik heb toen nog een persoonlijk bericht aangekregen van die persoon waarin hij vertelde dat hij goede contacten had met een moderator en dat er nog iemand met behulp van die moderator op verzoek van hem defenitief is gebanned geworden van dit forum en dat ik me maar beter rustig kon houden of ik zou ook gebanned worden.

Ongelooflijk dat mensen nog altijd lager kunnen vallen.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 22:23   #11
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Illwill een zaag.

Kan iemand dit knippen? Dit was een persoonlijke aanval denk ik.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 22:31   #12
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ik wil vechten met Illwill.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 23:49   #13
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is dan nu ook gebeurt alleen duurt het in mijn ogen nogal lang eer een beslissing word genomen ts de moderatoren, ik vind het nogal moeilijk te geloven dat het een week duurt of langer voor hen om dit te beslissen en zeker indien de aanstoter zelf toegeeft dat het enkel om ruziestoken ging. Vandaar dat ik me ook nu weer begin af te vragen of die vriend/moderator er voor iets tussen zit.
Eén maal bloed geproefd en nu verlangend naar méér?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 05:49   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik wil vechten met Illwill.
Geen probleem, waar spreken we af?
Oud 30 juni 2005, 05:52   #15
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Eén maal bloed geproefd en nu verlangend naar méér?
What comes around go's around.
Oud 30 juni 2005, 06:33   #16
puud
Parlementslid

Standaard

Vraagje aan de moderators.

Wat is het verschil tussen, super, global en regular mods?
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 11:29   #17
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Staan er eigenlijk geen fouten in Jeroens post??
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 13:11   #18
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het verschil in experience. de supermods kunnen level 95 orcs met gemak verslaan, terwijl regular mods al problemen kunnen ondervinden level 13 goblins.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 14:15   #19
Jeroen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud
Vraagje aan de moderators.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Er is een zekere, niet-kwalitatieve, gradatie tussen de verschillende functies binnen de moderatie.

Er zijn Administrators, Super Moderators, Global Moderators en Regular Moderators. Het verschil tussen deze functies is hoofdzakelijk een verschil in rechten.

* Administrators hebben alle rechten en zijn verantwoordelijk voor het aanmaken van nieuwe forums, het aanstellen van nieuwe moderators, het opvolgen van de moderatie, zorgen dat het forum up-to-date is, zorgen dat alles goed geconfigureerd is, etc. Moderen wordt in mindere mate gedaan door de Administrators.
* Super Moderators zijn eigenlijk het equivalent van een Administrator maar dan op moderatievlak. Wat moderatie betreft hebben zij alle rechten, d.w.z. dat ze overal kunnen modereren, dat ze kunnen bannen, bans verwijderen, profielen (gedeeltelijk) bewerken, etc.
* Global Moderators kunnen ook overal modereren (op een aantal forums na) en bans uitdelen (niet opheffen), maar ze verschillen van Super Moderators hoofdzakelijk doordat ze geen profielen kunnen inzien en bewerken.
* Regular Moderators tenslotte zijn moderators die een beperkt aantal forums modereren (meestal één of twee). Verder verschillen ze van de Global & Super Moderators doordat ze geen bans kunnen uitdelen/opheffen, ze kunnen ook geen profielen inkijken of bewerken.

Een aparte categorie zijn nog de Externe moderators, dit zijn de mensen die de forums onder de categorie Debatgroepen modereren, dit zijn bijna allemaal gewone leden die een, politiek gekleurd, forum en bijhorende gebruikersgroep modereren. Ze hebben op zich niks te zien met de andere moderators.
Dit is het exacte verschil.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 14:38   #20
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Dit is het exacte verschil.
Met dank voor de uitleg.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be