Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: wat moet een VB-minister van vreemdelingenzaken doen?
De allochtonen assimileren? 1 20,00%
De allochtonen remigreren? 4 80,00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2005, 09:37   #1
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard Wat moet een VB-minister voor integratie concreet doen?

@Egidius, wo bist du blieben? Mi lank na di, geselle min,

Eigenlijk ben ik ontgoocheld. Ik had gehoopt dat ik van u suggesties zou gekregen hebben over wat een VB-minister van integratie als maatregelen zoal zou moeten nemen. Erg ver komt u echter niet. Een bloemlezing:

Citaat:
"opgelegde assimilatie, wettelijk en vooral sociaal. Geen uitzonderingen meer �* la tête du client, geen "respect" meer voor obsolete dingen als godsdiensten."

(Als je dan vraagt naar die zogenaamde uitzonderingen komt er zo goed als geen antwoord.)
Citaat:
"Je richt naar analogie een Centrum voor de Assimilatie van de Moslimse Medemens"

(OK, vanaf dan is het niet langer de VB-minister die iets moet ondernemen, maar het centrum. En euhh… Wat moet dat centrum dan precies doen? Een proces aanspannen bij iedere niet-geïntegreerde daad?)
Citaat:
"De moslim-vaderpatrouilles in Mechelen"

(Een goed links idee, vakkundig gekelderd door het VB)

Citaat:
"Met sociaal bedoel ik dat de gemeenschap, wij allen, ons misplaatst respect voor die ene godsdienst (terwijl we andere godsdiensten op grote schaal belachelijk maken) openlijk laten vallen. Theo Van Gogh was terzake op de goede weg, maar werd vermoord omdat hij niet gesteund werd door zijn regering."
(...)
"We kunnen als gemeenschap en als staat een kader en een sfeer scheppen waarin spontane assimilatie vanzelf gebeurt. Nu doen we precies het omgekeerde: we moedigen het obscurantisme aan door er "respect" (eigenlijk is het eerder angst) voor op te brengen. Heel de hoofddoekendiscussie is daar een voorbeeld van."

Wat eerder nog "opgelegde assimilatie" was, is nu plots verworden tot "spontane assimilatie". Een "Kader creëren" of "een sfeer scheppen" lijkt mij tot de wereld van de Kretologie te behoren. Als minister van integratie zou ik het nog steeds niet weten.

Rest er de enige concrete opmerking die ik op mijn vraag kreeg. (Alweer van wreker
Citaat:
Als het VB aan de macht komt zal er geen ministerie van integratie komen. Er komt dan integendeel een ministerie van Remigratie, dat de remigratie van moslims in goede banen moet leiden.

Misschien dat het "politiek correcte" tegen dan reeds zover is teruggedrongen dat ze hem de minister van deportatie zullen noemen. Tenslotte is het VB de zelf uitgeroepen kampioen van "het ding bij zijn naam noemen".

Voor mensen die VB stemmen en toch de harde "wrekerlijn" niet willen volgen, blijft mijn vraag: Wat moet ik doen als VB-minister voor integratie?
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be