![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dankzij usenet heb ik vrij veel onbekende muziekjes, bandjes ed leren kennen, sommige downloade ik gewoon, de betere bestelde ik achteraf via het internet. Aan dat alles komt nu waarschijnlijk een eind. Mijn hart treurt, maar er zal altijd wel een andere manier opduiken om die drang naar schoonheid, prikkels te kunnen blijven voeden. Ik vind het schandalig dat juist sabam dit mede veroorzaakt. Er zijn al ettelijke malen corruptiepraktijken uit gekomen en zij gaan ons met de vinger wijzen. Ik heb nog nooit een dj weten lijsten opsturen met welke muziek hij of zij gespeeld heeft op een fuif zodat diegene dat krijgen waar ze recht op hebben. Sabam is één grote knoeiboel en dat verbond van platenboeren is al een even grote hoer. Ik heb die commerciële kutprojectmuziek nooit gemogen en dus hebben ze aan mij toch niets. Schandalig dat ze me wel een instrument ontnemen om de wereld beter te verkennen. Deze ultrakapitalisten zouden beter moeten weten, waar een vraag is komt een aanbod. Nooit zullen ze dat kunnen tegenhouden. Wat zij willen is meer vraag creëren waar een aanbod is door het andere aanbod het daglicht niet te gunnen. En de wet geeft hun nog gelijk ook. Beikes.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door skaldis : 16 juli 2005 om 16:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien zullen onze (klein)kinderen later vol ongeloof onze verhalen over massaal beschikbare gratis muziek aanhoren...
Profiteer ervan zolang het kan, zou ik zeggen, hoewel het internet nog wel lang het Wilde Westen zal blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
trouwens de meeste muziekgroepen hebben ontzettend veel aan internet te danken qua naamverspreiding e.d. zoveel 'air' kan een klein groepje nooit op de radio krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() artiesten zijn dan veelal ook geen vragende partij voor de heksenjacht op illegale muziek. De platenfirma's sturen die vooral
![]() |
#5 | ||
Minister-President
|
![]() Een oplossing voor heel die knoeiboel zou kunnen zijn dat artiesten een stuk betaald worden door de overheid.
Laat iedere artiest zijn muziek op het I.N. zetten, ongelimiteerd te downloaden, daarna populariteit quoteren via hitlijsten ed en dan artiesten vervolgens in funktie van hun populariteit een redelijke (lees niet buitensporig grote)vergoeding geven. Nu is het ook reeds zo dat cultuur gesubsidieert wordt, de criteria hiervoor zijn niet altijd even duidelijk. Met dit systeem is ook een betere spreiding mogelijk. Momenteel is het verschil soms ongehoord groot tussen mega grootverdieners en sukkelaars die niets krijgen. Soms gewoon omdat ze aan geen contract geraken hoewel hun muziek best te genieten is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 16 juli 2005 om 18:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Hiervoor zouden dan wel mondiaal afspraken gemaakt moeten worden en dat is natuurlijk het zwakke element in dit voorstel.
|
![]() |
![]() |