Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2005, 14:43   #1
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard Racisten en criminele allochtonen

Dat zijn de twee groepen die de meeste spanningen veroorzaken in onze maatschappij.

Enerzijds is er een groep allochtonen die zich uitgesloten voelt door een kleinere kans op werk en woonst (door bevooroordeelde werkgevers, collega's, klanten, huisbazen, buren,...) waardoor ze een grotere kans lopen om in de criminaliteit te belanden (armoede en een gevoel van uitsluiting leiden statistisch gezien tot meer criminaliteit, zowel bij autochtonen als bij allochtonen).

Anderzijds is er een groep autochtonen die de criminele activiteiten van een minderheid allochtonen extrapoleert naar de totale allochtone bevolkingsgroep. Iemand met zo'n redenering is bevooroordeeld en dus racist (niet tegenover een ander ras maar tegenover een andere bevolkingsgroep).

Een gemiddelde onbevooroordeelde autochtoon heeft geen probleem met een gemiddelde, niet criminele allochtoon en vice versa. De twee eerstgenoemde groepen plaatsen zichzelf in een slachtofferrol en zorgen voor de meeste etnische problemen terwijl de twee laatstgenoemde groepen (de meerderheid) de werkelijke slachtoffers zijn van deze stigmatisering omdat zij er niets mee te maken hebben en toch vaak bevooroordeeld worden door de twee eerstgenoemde groepen.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 14:48   #2
kwaku
Banneling

kwaku's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Dat zijn de twee groepen die de meeste spanningen veroorzaken in onze maatschappij.

Enerzijds is er een groep allochtonen die zich uitgesloten voelt door een kleinere kans op werk en woonst (door bevooroordeelde werkgevers, collega's, klanten, huisbazen, buren,...) waardoor ze een grotere kans lopen om in de criminaliteit te belanden (armoede en een gevoel van uitsluiting leiden statistisch gezien tot meer criminaliteit, zowel bij autochtonen als bij allochtonen).

Anderzijds is er een groep autochtonen die de criminele activiteiten van een minderheid allochtonen extrapoleert naar de totale allochtone bevolkingsgroep. Iemand met zo'n redenering is bevooroordeeld en dus racist (niet tegenover een ander ras maar tegenover een andere bevolkingsgroep).

Een gemiddelde onbevooroordeelde autochtoon heeft geen probleem met een gemiddelde, niet criminele allochtoon en vice versa. De twee eerstgenoemde groepen plaatsen zichzelf in een slachtofferrol en zorgen voor de meeste etnische problemen terwijl de twee laatstgenoemde groepen (de meerderheid) de werkelijke slachtoffers zijn van deze stigmatisering omdat zij er niets mee te maken hebben en toch vaak bevooroordeeld worden door de twee eerstgenoemde groepen.
Jaja, blablablablabla....
Diegenen die jij racisten noemt zijn wel de sukkelaars die moeten leven in buurten die door de overheid tot vuilbak zijn gedegradeerd. De ganse middenstand verlaat die buurt, banken en postkantoren worden er gesloten en op straat zijn de Makakken de baas. De politie treedt er niet meer op enzovoort. Wie zijn dan de schuldigen, de criminele allochtonen ja alleszins, maar anderzijds niet de zgn. 'racisten', maar wel de overheid die dit alles maar laat betijen. Patrick Janssens heeft mijn buurt vermoord en dat vergeef ik hem nimmer. Ik zou die klootzak wel kunnen kelen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by kwaku on 15-07-2005 at 15:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Diegenen die jij racisten noemt zijn wel de sukkelaars die moeten leven in buurten die door de overheid tot vuilbak zijn gedegradeerd. De ganse middenstand verlaat die buurt, banken en postkantoren worden er gesloten en op straat zijn de Makakken de baas. De politie treedt er niet meer op enzovoort. Wie zijn dan de schuldigen, de criminele allochtonen ja alleszins, maar anderzijds niet de zgn. 'racisten', maar wel de overheid die dit alles maar laat betijen. Patrick Janssens heeft mijn buurt vermoord en dat vergeef ik hem nimmer. Ik zou die klootzak wel kunnen kelen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Diegenen die jij racisten noemt zijn wel de sukkelaars die moeten leven in buurten door de overheid tot vuilbak zijn gedegradeerd. De ganse middenstand verlaat die buurt, banken en postkantoren worden er gesloten en op straat zijn de Makakken de baas. De politie treedt er niet meer op enzovoort. Wie zijn dan de schuldigen, de criminele allochtonen ja alleszins, maar anderzijds niet de zgn. 'racisten', maar wel de overheid die dit alles maar laat betijen. Patrick Janssens heeft mijn buurt vermoord en dat vergeef ik hem nimmer. Ik zou die klootzak wel kunnen kelen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door kwaku : 15 juli 2005 om 14:48.
kwaku is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 14:53   #3
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwaku
Diegenen die jij racisten noemt zijn wel de sukkelaars die moeten leven in buurten die door de overheid tot vuilbak zijn gedegradeerd. De ganse middenstand verlaat die buurt, banken en postkantoren worden er gesloten en op straat zijn de Makakken de baas. De politie treedt er niet meer op enzovoort. Wie zijn dan de schuldigen, de criminele allochtonen ja alleszins, maar anderzijds niet de zgn. 'racisten', maar wel de overheid die dit alles maar laat betijen. Patrick Janssens heeft mijn buurt vermoord en dat vergeef ik hem nimmer. Ik zou die klootzak wel kunnen kelen.
Racisten heb je overal, ook op het platteland waar geen allochtonen wonen, daar zorgen de media wel voor.

Inderdaad, de criminele allochtonen zijn de schuldigen, niet alle allochtonen. Over jouw buurt kan ik verder niets vertellen.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be