Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2005, 13:31   #1
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard Claes op den VTM: reactie op aanslagen in Egypte

Volgens dit groot licht vrezen experts dat terroristen ( noem ze van mijn part doortrapte vrijheidsstrijders ) het in de nabije toekomst zullen gemunt hebben op financiële centra in de Westerse wereld: banken, monetaire instellingen, beurzen.

Ik vind dit alvast een postitieve wending: de gewone man gerust laten en the bank of England de lucht inblazen, met al het gedragonder dat erin zit.

Zo kunnen ze echt de parasieten op de knieën brengen, dat raakt hen tot in het diepste van hun macht.

Maar bussen opblazen met gewone onschuldige mensen in, versterkt alleen maar hun macht.

Hebben de terroristen eindelijk het licht gezien, of gaan ze nog verder op hun waanzinnige pad om onschuldigen te doden ?
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 13:37   #2
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Tja Alcazar,misschien wel.Ik weet het niet meer,ik vind één dode een dode teveel.Of hij nu zijn boterham verdiend in een bank ofniet,maakt dat veel uit?

Deze waanzin moet gewoon stoppen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 23-07-2005 at 14:38
Reason:
--------------------------------

Tja Alcazar,misschien wel.Ik weet het niet meer,ik vind één dode een dode teveel.Of hij nu zijn boterham verdiend in een bank ofniet,maakt dat veel uit?

Deze waanzin moet gewoon stoppen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Tja Alcazer,misschien wel.Ik weet het niet meer,ik vind één dode een dode teveel.Of hij nu zijn boterham verdiend in een bank ofniet,maakt dat veel uit?

Deze waanzin moet gewoon stoppen.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 23 juli 2005 om 13:38.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 13:42   #3
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Het Vaticaan opblazen zeg ik u!
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:13   #4
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Volgens dit groot licht vrezen experts dat terroristen ( noem ze van mijn part doortrapte vrijheidsstrijders ) het in de nabije toekomst zullen gemunt hebben op financiële centra in de Westerse wereld: banken, monetaire instellingen, beurzen.

Ik vind dit alvast een postitieve wending: de gewone man gerust laten en the bank of England de lucht inblazen, met al het gedragonder dat erin zit.

Zo kunnen ze echt de parasieten op de knieën brengen, dat raakt hen tot in het diepste van hun macht.

Maar bussen opblazen met gewone onschuldige mensen in, versterkt alleen maar hun macht.

Hebben de terroristen eindelijk het licht gezien, of gaan ze nog verder op hun waanzinnige pad om onschuldigen te doden ?
Inderdaad, wanneer door financiële instabiliteit de economie in elkaar stort kan de kleine man er slechts beter van worden, niet?
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:19   #5
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Inderdaad, wanneer door financiële instabiliteit de economie in elkaar stort kan de kleine man er slechts beter van worden, niet?
het in elkaar duimelen van de virtuele financiele economie hoeft niet perse de doodsteek te zijn voor de reele economie.

het zijn de krachten achter deze virtuele economie, die de echte vijand van de mensheid zijn, die teren op conflicten tussen de monotheistische dwazerijen en hun razernijen
Oud 23 juli 2005, 16:12   #6
Joriske
Gouverneur

Standaard

Geloof me, als de financiële market eraan geloven wordt iedereen er slechter op, van de multi-miljonair die de koersen van zijn aandelen ziet dalen tot de gewone arbeider die zijn job verliest omdat door de gedaalde consumptie en de verstoorde kapitaalmarkten zijn bedrijf zijn goederen niet meer kan verkopen of geen investeringen kan doen.

In continentaal Europa leven sommigen duidelijk in een droomwereldje. Lang zal dat niet meer duren, volgens de OESO zullen de "corporatistische" economieën van Continentaal West-Europa vanaf 2010 een gemiddelde groei van minder dan 1% per jaar kennen, en een gemiddelde werkloosheid van om en bij de 15%, als men niet dringend de stappen neemt die Margaret Thatcher in het VK van de tachtiger jaren had genomen.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Oud 23 juli 2005, 16:52   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.......
Wees maar gerust dat een groot aantal Arabische en andere moslim-bonzen - maar de echte grote dan - enorme belangen hebben in die financiële centra van de Westerse wereld.
Als die hoge pieten voelen dat hun aandelen - gekocht met hun oliegeld - niet meer zou renderen zoals ze dat graag hebben, dan gaan zij zich eens moeien met het "plebs" in hun eigen tuin.
En ik heb zo'n vermoeden dat die gasten geen humoristen zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 17:14   #8
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Wees maar gerust dat een groot aantal Arabische en andere moslim-bonzen - maar de echte grote dan - enorme belangen hebben in die financiële centra van de Westerse wereld.
Als die hoge pieten voelen dat hun aandelen - gekocht met hun oliegeld - niet meer zou renderen zoals ze dat graag hebben, dan gaan zij zich eens moeien met het "plebs" in hun eigen tuin.
En ik heb zo'n vermoeden dat die gasten geen humoristen zijn.
En tegen wie strijden deze terroristen ook in eigen land, denk je ?
Tegen die petro-bonzen die hun eigen landen in het stenen tijdperk proberen te houden.

Bin Laden weet maar al te goed hoe de wereld draait, hij is erin opgegroeid en professioneel getrained. Zijn visie is doorgegeven terwijl zijn figuur al lang bijzaak ik geworden.

Het 'plebs' in eigen tuin zeg je ... hoe lang denk je dat ze dat nog onder controle kunnen hebben ? Het is maar genoeg dat 1 regime ( pakistan, musharraf ) omver wordt gegooid en je krijgt een domino-effect.
Oud 23 juli 2005, 17:17   #9
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En tegen wie strijden deze terroristen ook in eigen land, denk je ?
Tegen die petro-bonzen die hun eigen landen in het stenen tijdperk proberen te houden.

Bin Laden weet maar al te goed hoe de wereld draait, hij is erin opgegroeid en professioneel getrained. Zijn visie is doorgegeven terwijl zijn figuur al lang bijzaak ik geworden.

Het 'plebs' in eigen tuin zeg je ... hoe lang denk je dat ze dat nog onder controle kunnen hebben ? Het is maar genoeg dat 1 regime ( pakistan, musharraf ) omver wordt gegooid en je krijgt een domino-effect.
Het is naief om te denken dat de wereld vrede kent als de economie wegvalt. De wereld heeft nog nooit vrede gekent. Zelfs voor de nederzettingentijd roeiden stammen elkaar uit met knuppels en stenen. En ik denk NIET dat da iets met dollars of olie te maken had...

Ik wil es zien hoe gij dan nog eten op uw bordje krijgt, tenzij ge op straat katten gaat vangen ofzo...
Oud 23 juli 2005, 17:18   #10
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof me, als de financiële market eraan geloven wordt iedereen er slechter op, van de multi-miljonair die de koersen van zijn aandelen ziet dalen tot de gewone arbeider die zijn job verliest omdat door de gedaalde consumptie en de verstoorde kapitaalmarkten zijn bedrijf zijn goederen niet meer kan verkopen of geen investeringen kan doen.

In continentaal Europa leven sommigen duidelijk in een droomwereldje. Lang zal dat niet meer duren, volgens de OESO zullen de "corporatistische" economieën van Continentaal West-Europa vanaf 2010 een gemiddelde groei van minder dan 1% per jaar kennen, en een gemiddelde werkloosheid van om en bij de 15%, als men niet dringend de stappen neemt die Margaret Thatcher in het VK van de tachtiger jaren had genomen.
De financiële markt is een machtsinstrument, in sé heeft dat totaal niets vandoen met de realiteit.
Die lage economische groei in Europa volgt gewoon een cyclus: oorlog-opbouw-stagnatie-achteruitgang. Wij treden stilaan de periode achteruitgang in. Maar uw voorspelling van 15 % werkloosheid is al achterhaald, in vele landen van ons rijke westen, bedraagt de echte werkloosheid al ongeveer 20 %.

Zelfs in ultraliberale systemen zoals de VS slaat de waanzin keihard toe, zij hebben zelfs een dubbele economische groei als ons land, maar die wordt gedreven door overheidsinvesteringen in de oorlogsindustrie, terwijl Ford in de States 10.000 van de 30.000 kaderleden ( management functies voor ingenieurs ) gaat ontslaan ...

Enz ...

Ultraliberalisme is zelfdestructief.
Oud 23 juli 2005, 17:21   #11
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Het is naief om te denken dat de wereld vrede kent als de economie wegvalt. De wereld heeft nog nooit vrede gekent. Zelfs voor de nederzettingentijd roeiden stammen elkaar uit met knuppels en stenen. En ik denk NIET dat da iets met dollars of olie te maken had...

Ik wil es zien hoe gij dan nog eten op uw bordje krijgt, tenzij ge op straat katten gaat vangen ofzo...
Ik zeg toch nergens dat de wereld vrede zal kennen als de economie wegvalt ?
Maar de reële economie ( wat jij en ik produceren of aan diensten leveren ) is iets compleet anders dan de financiële economie wat gehanteerd wordt als machtsinstrument.

Als de financiële economie gezuiverd wordt, zullen jij en ik nog altijd een volle maag hebben, een deel van de mensen zal echter geen goesting meer hebben om te eten.
Oud 23 juli 2005, 18:54   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu we het toch over opblazen hebben.....

De Hemel(of de Hel) in met de bazen van de grote oliemaatschappijen!!!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 12:21   #13
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De financiële markt is een machtsinstrument, in sé heeft dat totaal niets vandoen met de realiteit.
Die lage economische groei in Europa volgt gewoon een cyclus: oorlog-opbouw-stagnatie-achteruitgang. Wij treden stilaan de periode achteruitgang in. Maar uw voorspelling van 15 % werkloosheid is al achterhaald, in vele landen van ons rijke westen, bedraagt de echte werkloosheid al ongeveer 20 %.

Zelfs in ultraliberale systemen zoals de VS slaat de waanzin keihard toe, zij hebben zelfs een dubbele economische groei als ons land, maar die wordt gedreven door overheidsinvesteringen in de oorlogsindustrie, terwijl Ford in de States 10.000 van de 30.000 kaderleden ( management functies voor ingenieurs ) gaat ontslaan ...

Enz ...

Ultraliberalisme is zelfdestructief.
Jaja, daarom is de werkloosheid in de liberale VS en VK constant veel lager dan die in het corporatistische Europa.......

Wat mensen hier niet snappen is dat die mensen die worden ontslagen relatief snel weer werk vinden, juist omdat de arbeidsmarkt daar liberaal is, zonder de domme regels die in Europa slechts de tewerkstelling tegengaan.
Oud 24 juli 2005, 12:44   #14
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dit alvast een postitieve wending: [size=3]de gewone man[/size] gerust laten en the bank of England de lucht inblazen, met al het gedragonder dat erin zit.

Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 15:56   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, daarom is de werkloosheid in de liberale VS en VK constant veel lager dan die in het corporatistische Europa.......

.

"Werkloosheidscijfers" zijn overal een kwestie van registratie.

Zet dus maar een zoutvaatje klaar als het om "werkloosheidscijfers" gaat,gelijk van waar.....
Oud 24 juli 2005, 15:58   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat het thread-onderwerp betreft,inderdaad,een mens kan zich afvragen waarom de jacht op de bazen van multinationals niet geopend is,waarom steeds gewone mensen het gelag moeten betalen??????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be