![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
|
![]() Ik stel mij meer en meer de vraag of de strengere verkeerswetgeving echt voor minder doden zorgt. Er gaat geen dag voorbij zonder dat er verkeersdoden vallen en op de meeste dagen en bijzonder in de weekenden zijn er dat zelfs een heel deel.
Is het enige resultaat van de waanzinnig strenge verkeerswetgeving om de staatskas te speisen? Het zal mij in elk geval niet verwonderen als de statistieken dit jaar gaan uitwijzen dat het aantal verkeersdoden terug is toegenomen. Behoudens natuurlijk dat Verhofstadt zijn creativiteit de vrije loop laat om middelen te vinden om de statistieken op te smukken. Daar heeft die goede man geen enkele moeite mee, zoals in het verleden meer dan eens is gebleken. Hij kan bijvoorbeeld de tijd dat iemand statistisch als een verkeersdode wordt gerekend verkorten. Op deze wijze komen al heel wat minder verkeersdoden in de statistieken terecht. Wat als nu komt vast te staan dat het aantal verkeersdoden terg toeneemt? Gaan we de boetes dan nog verhogen. Gaan we de maximum snelheid nog meer verlagen? Of gaat deze regering eindelijk eens een verkeersbeleid voeren dat tot resultaat heeft dat de wegen veiliger worden en niet dat enkel de staatskas gespeisd wordt. Er is maar een enkele manier om wegen veiliger te maken en dat is door de verkeersinfrastructuur te verbeteren. Snel en traag weg verkeer dient overal waar mogelijk van elkaar gescheiden te worden. Zwarte punten dienen overal verandert te worden. Vrachtwagens dienen verplicht van apparatuur voorzien te worden om te verhinderen dat ze nog op files inrijden en in slaap vallen. deze apparatuur bestaat. De overheid legt de schuld van het groot aantal verkeersdoden vooral bij te hoge snelheid. Zij verzwijgt daarbij echter dat een zeer groot aantal verkeersdoden veroorzaakt wordt door vrachtwagens waarbij helemaal geen te hoge snelheid de factor is. Ik heb het vermoeden (of de zekerheid) dat deze regering misbruik maakt van de verstrengde verkeerswetgeving met enkel en alleen het doel om de gaten in de staatsbegroting op te vullen. De verstrengde verkeerswetgeving is niet meer en niet minder dan een VERDOKEN BELASTING. Deze regering van VLD en Spa zit met de handen in het haar en weet van geen hout meer peilen maken. De inkomsten uit de superboetes is voor deze regering enorm belangrijk om hun falen te kunnen verdoezelen.
__________________
SOCIALISTEN. DE PARTIJ VAN GEESTELIJK MINDER BEDEELDEN EN VREEMDELINGEN |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
|
![]() Verkeersveiligheid is momenteel zo gepolitiseerd dat je nauwelijks nog enige statistiek kan geloven. De politici doen een opbod "om ter veiligst", of beter gezegd "nog straffer doen dan de andere".
Dat hierbij alle rede lijkt weg te vallen kan hen nauwelijks nog iets schelen. Onlangs heeft men op 500 meter van mijn deur een rond punt aangepast, dat er nota bene al 40 jaar ligt en nog nooit problemen heeft gegeven. Vanaf nu is het er met de fiets levensgevaarlijk geworden. Maar ja, de politici wilden absoluut scoren en het rond punt moest aangepast worden. Politiek scoren met verkeersveiligheid wordt belangrijker dan de verkeersveiligheid zelf. Het doet alweer nadenken over de bekwaamheid van bepaalde politici.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 18 juli 2005 om 07:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
|
![]() Ik heb mij die vraag ook al gesteld Peace. Stel dat men bijvoorbeeld enkel de doden meetelt die ter plaatse zijn overleden. Stel dat men mensen die tijdens de overbrenging naar het ziekenhuis overlijden niet meer als verkeersdode meetelt, of mensen die vlak na hun aankomst overlijden niet meer als verkeersdode meetelt...
Wat liegen en bedriegen betreft heeft Verhofstadt al meermaals bewezen dat zij de kroon spannen...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Even lapidair kan ik stellen dat de enige manier om het verkeer veiliger te maken is, dat de mensen eens eindelijk hun gezond verstand zouden gebruiken. Ge weet toch stillekesaan dat ge in een woonwijk je snelheid moet matigen, omdat kinderen niet heel de tijd zich kunnen gedragen als volwassenen. (maar ik zie wat anders als ik de baan op ga ...) Ge weet toch stillekesaan dat ge moet oppassen voor fietsers aan ronde punten. (maar ik zie wat anders als ik de baan op ga ...) Ge weet toch stillekesaan dat ge moet stoppen voor een rood licht (maar de onbemande kamera ziet wat anders, als ie werkt tenminste ..., en blijkbaar slechts een volle sekonde na het rood, en nooit door het oranje ...) Ge weet toch stillekesaan dat met sneller rijden, ge amper enkele minuten tijd kunt winnen, waarover zit ge dan te zeveren .... Het spijt me, maar voor mij moeten ze de boetes even hoog laten, de pakkans voor de zware overtreders massaal groter maken, en ... als een nevengevolg is dat de staatskas gespijst wordt, dan is dat maar een belastingsverhoging voorkomen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
|
![]() Citaat:
Heb je trouwens enig idee hoeveel alle boetes samen in euro voorstellen? En of deze "verdoken belasting" echt een beduidende invloed heeft op de begroting?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
|
![]() Heeft er al ´s iemand stilgestaan bij het feit dat er steeds "verkeers"doden vallen wanneer er een vrachtwagen bij betrokken is??
En waarom de Belgische regering "niets" doet om dit te verhelpen, enkel de automobilist wordt steeds zwaar aangepakt. Enkel gerichte acties tegen automobilisten maakt België niet veiliger... verkeer bestaat uit meer dan enkel automobilisten... of niet soms?!
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them (Paul Valery) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
|
![]() Wie is dat de Vlaemsche regering... ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk trouwens dat verkeersdeskundige een politiek postje begint te worden. Kennis van zaken lijkt ver te zoeken, enkel de prijs opdrijven van de verkeersinfrastructuur lijkt het belangrijkste te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 333
|
![]() Citaat:
Wat ook een grote zou zijn, is inderdaad een mentaliteitsverandering. Die is noodzakelijk. Het "ik blijf lekker op het 2de vak rijden, want niemand mag rapper rijden dan 120 en ik rij 120", of het "ik ga hem eens een lesje leren, hij moet me maar niet voorsteken" of andere nonsens moet uit de hoofden van de mensen. Nog iets belangrijk is de verbetering van de opleiding. Die moet kwalitatief de hoogte in. Wat er écht moet gebeuren is dus een aanpassing van het wegennet, als men dat niet kan betalen, moet men het maar overlaten aan een privémaatschappij, die dat een soort tol kan eisen, onder strikte voorwaarden. Een goed begin zou al een vignet zijn, dat al de buitenlanders op onze autosnelwegen betalen voor de schade die ze mee aanrichten. Daarnaast moet het beleid duidelijker zijn, logischer. Maar dit alles zal wel teveel gevraagd zijn van de politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 333
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.328
|
![]() Nog niemand gedacht aan de warmte,
De middenvaktoeriesten De Hollanders met sleurhut die consequent zo veel mogelijk in de weg proberen rijden... Van wa ik van 't weekend allemaal gezien heb met 600 km autostrade achter de kiezen is gewoon met geen woorden te beschrijven, ... Der bleek niemand uitgeslapen, ... en geen toeren van mensen die te hard reden, nee ik zou liegen eenen onozelaar met ne mercedes die echt manouvres uithaalde die echt nie meer normaal te noemen waren... Maar mensen die tegen 90 per uur op 't middenvak reden, Ik was aan het voorsorteren op het rechtse vak, en reed 100 en ging die pee op 't middenvak dus gewoon rechts voorbij zonder dat ik daarvoor extra gas gaf. me wa zijn we dan nog bezig, dan is zelf 120 rijden nie veilig meer, want oei, je zou eens een "voorzichtige" chaufeur van de baan kunnen maaien ... Er zouden voor de rijvakken minimumsnelheden moeten ingesteld worden. Als je op de middenstrook wil rijden, wel rij dan minstens 120 a 130, en dit europees, en links is voor in te halen, en rechts is voor diegene die eigenlijk beter een provinciaale baan zouden pakken ipv een autostrade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 333
|
![]() Die Belgische mentaliteit is verschrikkelijk. In Duitsland kunnen ze véél gedisciplineerder rijden, vandaar dat zij op sommige stukken zonder maximumsnelheid kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
Geregistreerd: 1 april 2003
Berichten: 1.020
|
![]() Ik stel vast dat de meeste verkeersdoden nog steeds vallen in het weekend. Jongeren die uitgaan en door oververmoeidheid, druggebruik, intoxicatie door drankmisbruik de controle over het stuur verliezen. In veel gevallen is ook sprake van macho gedrag, snelheidswedstrijden enz. Ik stel me voor dat achter al die korte berichtjes over dodelijke ongevallen in het weekend heel veel leed schuilgaat bij ouders en familieleden.
Ik stel mij vragen bij het verkeersbeleid van de overheid en vermoed dat hun politiek veel meer ingegeven is door gemakkelijk geldgewin via zware boetes dan door hun bekommernis om de veiligheid.
__________________
Laten we de kerk in het midden van het dorp houden !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
|
![]() Waaaaaaaaaaaarrrrhhhh!!! Peace is terug!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.328
|
![]() Citaat:
Inderdaad, behalve dan in de vakantieperiode, want dan rijden er ook weer zo van die polen, hollanders of belgen in de weg. in Italië heb je 2 soorten , Je hebt de normale die rijden zoals in Duitsland, Snel en gedeciplineerd, en dan heb je de sukkels die gewoon in 't midden blijven rijden. Als ge een bestelwagentje ziet, zij maar zeker dat ze in de weg komen rijden, Polen en andere oost europeërs kunnen er ook wat van. En dan hollanders op verlof, ofwel rijden ze normaal, (kleine minderheid) ofwel liggen ze met nen overladen auto, (zowel vracht als mensen) serieus in de weg te rijden. Vooral als het bergop gaat, weten ze hoegenaamd nie meer wat ze moeten uitvogelen om vooruit te geraken... Ik heb van't weekend 600 km tussen de toeristen kunnen hangen , (familie van en naar luchthaven voeren) en 't is echt nie te doen. Als ik zelf vertrek op verlof, rij ik om een uur of 2 's nachts door dat er zo min mogelijk debielen in mijne weg kunnen rijden, want het is echt nie te doen. En dan maar lullen dat er accidenten gebeuren en filles ontstaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
|
![]() Dan moet je maar eens proberen in Spanje fatsoenlijk door te rijden met al die 3meter-hoog-gestapelde-koffers-op-het-dak Marokko-cruizers (van Nederland, België en Frankrijk).
Ze doen die weg al 50jaar en ze weten nog steeds niet hoe de Péaje hier werkt, je laat er één door en je staat nog een halfuur stil want de hele meute moet ook voorschieten, dan gaan ze 120 cruizen op het linker of middenbaanvak, om het schijt van te krijgen, ik ben al blij dat ik hier met een Spaanse nummerplaat rondrij Belgen die willen nooit opzij gaan, waarom niet? ik weet het niet, maar hier steek je ze gewoon langs rechts voorbij... opgelost en een belg in je spiegel is beter dan in je voorruit... Dan zijn er nog van die Mercedes-fransen, steeds met pinker-op-rijden "Zo van hier kom ik aan en ga uit mijn weg" je laat ze voorbij en 200meter later gaan ze plots op de rem omdat je volgt. Het is een feit dat je maar met één nationaliteit weinig of geen last hebt op de autostrade... en dat zijn de Duitsers... snel en gedisciplineerd... zoals het hoort op de autopista!
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them (Paul Valery) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 333
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
|
![]() Citaat:
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
|
![]() Citaat:
en je rijdt 120 dan wordt je door vrachtwagens voorbijgestoken, dus dan rij je maar 140 en dan ondervind je weinig of geen problemen, ... behalve dan met die toeristen hier...
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them (Paul Valery) |
|
![]() |
![]() |