![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Correct me if I'm wrong, maar Vlaanderen krijgt nooit 750.000 mensen bij mekaar voor een viering ter hare ere. Hoeveel komen er af naar dat gedrocht op de ijzervlakte bv.?
Een beetje (echte) bescheidenheid, lang niet vanzelfsprekend, lijkt me aangewezen bij de flamingansjes.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 23 juli 2005 om 10:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk dat je Bruxelles vergelijkt met 'dat gedrocht op de IJzervlakte'...
Misschien wacht je beter even af tot Vlaanderen een republiek is, met Broekzele als hoofdstad, om je 'vergelijking' te trekken? Of misschien kan je de Mars voor België van B-plus (in datzelfde Bruxelles) eens vergelijken met de betoging voor de splitsing van BHV in Halle? Dat kwam namelijk op 1/10 neer.
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En eeuhm als ik eens eerlijk ben hé. Ik woon in de westhoek => West-VLAANDEREN. Ik heb twee keer een toertje gemaakt in mijn buurt. Een keer op 11 juli dan telde ik rond de 30 leeuwenvlaggen. En ook eens op 21 juli, ik heb hier en daar toch wel 5 tricolors gezien. Maar, zelf op 21 juli zag ik meer leeuwenvlaggen. Maar dat moet je niet geloven maar ik woon echt in Vlaanderen! Oprechte Vlaamsche Groeten, Maximus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Zolang er genoeg reclame, geld en muzikanten tegenaan worden gegooid komt er naar elk evenement volk, onafhankelijk van wie dat uitgaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, Limburg is nu eenmaal niet alleen op vlak van Vlaamsbewustheid een lichtelijk achtergebleven gebied, hé?8)
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je al een zwaar gesubsidieerd evenement met muziek, acts, en vuurwerk moet gaan vergelijken met een kort evenement dat bij mijn weten niet eens bedoeld is om het bestaan iets te vieren om je gerust te kunnen voelen over de populariteit van je geliefkoosde staat, is het al ver gekomen.
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te vergelijken bij de opening van een cafe waar de nieuwe uitbaters GRATIS drank geven tot een bepaald uur, gegarandeerd volle bak maar ge moet dan eens 14 dagen nadien gaan kijken wat er nog overschiet van die volle bak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() En hoeveel zuid-Belgen zaten er bij die 750 000?
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 23 juli 2005 om 11:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Ik niet. Leve Belgie. Ik was Standard kijken en er waren vele Noord-Belgen naast mij.
Vraagje: kunnen Franstalige ook tot het "eigen Volk" behoren?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 23 juli 2005 om 11:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of toch.... In Bruxelles en Wallonië... Op dat vlak hebben de 'Vlaamse' politici nog een hoop te leren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 juli 2005 om 11:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Dank U voor de reply. Kunnen nu de Bloed en bodem Vlamingen en Blokker eens kijken gaan naar de "eigen volk eerst topic". Dank U.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het was weer één grote hulde aan la Belgique francaise. Waarom moet dat schip (wat een belachelijke stunt trouwens) per sé Mademoissele Madame heten? Waarom moet die viering op het plein genoemd naar één van de grootste racisten ooit gehouden worden? En dan de koning die een belachelijk dansje opvoert met de guy op 'Happy birthday'. Wat een crap. Och ja, als ik hier al tricolore vaandels zie buitenhangen, is het meestal op appartementjes van bejaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vlaamse leeuwen ook niet, maar ook geen Limburgse vlaggen. Misschien dat het vaandeltjeszwaaien zo stilletjesaan aan het uitsterven is? Wat ik wel zie, als ik bijvoorbeeld HBvL opensla en bij 'Lezersbrieven' kijk, is dat er een groeiend ongenoegen ontstaat over la belgique en de onmenselijke transfers naar Wallonistan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er is ooit zelfs een voetbalclub opgericht ter promotie van de eigen rechten en als antwoord op de francomanie in de Limburgse mijnen. Deze club heeft het zelfs tot in eerste nationale geschopt. Dat we op bepaalde vlakken serieus achterop hinken, is niet onze schuld, maar dat van la belgique. Daarom dat ik voor Vlaamse onafhankelijkheid ben, niet om romantische redenen, maar puur om financiële en rationele. In mijn hart ben ik nog steeds een Limburger en dat zal er nooit uitgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 23 juli 2005 om 12:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als zelfs Waalse academici opmerken dat de transfers Wallonië verlammen en geen uitzicht geven op enige heropstanding, dan is het ver gekomen. Dat wat betreft het economische en financiële luik. |
|
![]() |
![]() |