![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: bent u voorstander voor de invoering van een maximumloon? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 72,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() bent u voorstander van de invoering van een wettelijk maximumloon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja, als het over persoonlijke kapitalen gaat. Bedrijven mogen echter hun winst steken in nieuwe technologiën. Daarom ben ik niet tegen het principe 'winst'. Vooruitgang wordt geboekt door winst en concurrentie. Rentenieren is een totaal andere kwestie, en dat reken ik natuurlijk wel bij 'persoonlijke' kapitalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Maximumloon is al even onzinnig als een minimumloon.
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een minimumloon is niet zo onzinnig in het huidige bestel.
Een maximumloon is dat natuurlijk wel. Ik ben tegen een maximumloon dus[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door @lpha : 27 juli 2005 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Eigenlijk voor een maximum bezit.
Je mag je dus best verrijken tot een bepaald niveau (en dat mag best heel hoog wezen). Maar het zou nooit mogen komen tot een situatie waar 1 mens de helft van alle aards bezit in handen krijgt. Met het stelsel waarin we nu leven is dit niet eens onmogelijk. Lang voor dit gebeurd zou er moeten afgetopt worden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 27 juli 2005 om 17:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat moet ik daaronder verstaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind u wel een grappig ventje! Ik vraag me wel af of dit past in uw verborgen agenda, nl. nog meer brains laten uitvlaggen uit de modelstaat. Wie gaat er u dan nog onderhouden? Ik kan me toch niet voorstellen dat ge voor uw eigen bestaan wil gaan instaan?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 27 juli 2005 om 17:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen, probeer maar ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Mitgard,
Als ik u 500 euro per uur wil betalen om mijn beerput te komen leeghalen, wie gaat daar dan tussenkomen en dat beletten? De stasi? Securitate? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik ben tegen een maximumloon tout court, maar anderzijds neemt dit niet weg dat de staat bv. veel te hoge pensioenen geeft aan generaals op rust en zo. Stel je een firma voor, met een omzet van tien miljoen en zeven miljoen kosten. Als de manager dan een loon van drie miljoen krijgt, is er geen winst meer over. Er zijn dus bepaalde 'natuurlijke' grenzen aan de lonen van managers. Het is eigenlijk aan de eigenaars van een firma (de aandeelhouders) om te beslissen hoeveel centen ze aan de manager willen geven. En als die aandeelhouders in een zatte bui beslissen dat hij gerust twintig miljoen euro per jaar mag krijgen, het zij zo. Uiteindelijk is het nog steeds het geld van de firma, en dus van de aandeelhouders.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Percalion : 27 juli 2005 om 17:55. Reden: typfoutje |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen! Iedereen mag zo rijk worden als de zee diep is, maar... mag NOOIT de solidariteit met de zwakkeren van zijn volk opgeven. Wie zijn kapitaal verhuist naar het buitenland moet kunnen gestraft worden, bijvoorbeeld door hem/haar alles te ontnemen. Maar voorts zijn er nog andere mogelijkheden die momenteel (nog) niet wettelijk zijn, apatriditeit bijvoorbeeld... Voorts ie het ook maar normaal dat managers en topfuncties hun loon bekend maken binnen het bedrijf. Werknemer en werkgever dienen inmmers samen te werken om tot een goed resultaat te komen in deftige sociale omstandigheden. Wie meer verdient moet relationeel gezien ook meer afdragen aan de gemeenschap, zonder uiteindelijk met gelijke lonen voor iedereen te zitten zoals sommige marxisten willen. Lonen moeten variëren, maar de loonwaaier is momenteel te wijd uitgespreid, dit dient gecorrigeerd te worden door progressieve belastingen. Wie belastingen ontduikt, steelt van de gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Apatriditeit, bedoel je daarmee het verraden van het vaderland?
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Daar hebben we geen maximumloon voor nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik die verhalen hoor van topmanagers die langs hun neus weg gouden parachutes krijgen waar een arbeider 200 jaar lang voor zou moeten werken, hoe kun je jezelf wijsmaken dat zoiets juist is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Misschien kunnen we ook direct een maximumleeftijd invoeren? 65 = kop eraf?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 27 juli 2005 om 19:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() meerdere miljoenen €, mss zelfs miljarden? moet kunnen, (en geen van beide heb ik maar in de verste verte ![]() Mensen mogen voor mijn part gerust materieel welzijn nastreven. Er zou echter een top moeten bepaald worden waarboven alles afgeroomd wordt en teruggegeven wordt aan de gemeenschap. Kwestie van niet alle macht naar één punt te laten stromen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 27 juli 2005 om 19:10. |
|||||
![]() |
![]() |