Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2005, 23:30   #1
filippicus
Burger

filippicus's schermafbeelding

Standaard Foucault in Leuven

Zijn we echt zo camerageniek? De politie van Leuven geeft zelf toe dat de baldadigheden de spuigaten niet eens uitlopen, waarom dan verzinken in een collectieve paranoia? Dat op de weg gefilmd wordt, dat is begrijpelijk, net als in metrostations. Maar als een marktplaats een risicoplek is, dan is het toch wel erg gesteld met Vlaanderens broeikas van katholiek intellect. Komt het de heren sociaal democraten niet dagen dat daar de sociale controle moet werken? Schrijdt het leven voortaan voort als dakpannen op de lopende band - permanent gecontroleerd ter eer en glorie van de Leuvense middenstand?

Foute boel.
filippicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2005, 23:32   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Desondanks zijn velen sterk voorstander van zulke camera's. Het geeft een veilig gevoel en voorkomt misdrijven.
Oud 10 augustus 2005, 23:37   #3
filippicus
Burger

filippicus's schermafbeelding

Standaard

En het versterkt vooral het wantrouwen. Precies wat we in deze onzekere tijden nodig hebben. Dit is je reinste import van de Amerikaanse angstpsychose, en - zoals ik al zei - overbodig. Ik heb me in Leuven nog nooit onveilig gevoeld, en zeker niet om twee uur des namiddags op een terrasje, zoals de mensen die vandaag op tv kwamen vertellen hoeveel beter het nu was.

(ps: constructief: voorzie betere mogelijkheden voor café-uitbaters om de politie in te schakelen wanneer ze het zelf niet meester kunnen, en 'het' probleem is ook opgelost)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filippicus on 11-08-2005 at 00:46
Reason:
--------------------------------

En het versterkt vooral het wantrouwen. Precies wat we in deze onzekere tijden nodig hebben. Dit is je reinste import van de Amerikaanse angstpsychose, en - zoals ik al zei - overbodig. Ik heb me in Leuven nog nooit onveilig gevoeld, en zeker niet om twee uur des namiddags op een terrasje, zoals de mensen die vandaag op tv kwamen vertellen hoeveel beter het nu was.

(ps: constructief: voorzie betere mogelijkheden voor café-uitbaters om de politie in te schakelen wanneer ze het zelf niet meester kunnen, en 'het' probleem is ook opgelost)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

En het versterkt vooral het wantrouwen. Precies wat we in deze onzekere tijden nodig hebben. Dit is je reinste import van de Amerikaanse angstpsychose, en - zoals ik al zei - overbodig. Ik heb me in Leuven nog nooit onveilig gevoeld, en zeker niet om twee uur des namiddags op een terrasje, zoals de mensen die vandaag op tv kwamen vertellen hoeveel beter het nu was.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filippicus : 10 augustus 2005 om 23:46.
filippicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 13:31   #4
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Op zich heb ik geen probleem met camera's op publieke plaatsen. Ik zie alleszins niet in hoe dat mijn privacy zou kunnen schenden: of ik nu door een camera of door de sociale omgeving waargenomen word, maakt geen zier uit.

Maar voor welk probleem die camera's een oplossing zouden moeten zijn, is mij niet duidelijk. Lawaaimakers en inbrekers verplaatsen zich gewoon naar elders. Baten van heel deze (dure) investering: nihil.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 13:45   #5
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
ps: constructief: voorzie betere mogelijkheden voor café-uitbaters om de politie in te schakelen wanneer ze het zelf niet meester kunnen, en 'het' probleem is ook opgelost
dat kan niet : dan stijgen de misdaadgrafieken en die moeten dalen want we worden o zo goed bestuurd.
Als je ziet dat zelfs een burgemeester van het zevende knopsgat een reporter laat ontslaan omdat hij de waarheid schrijft over een recreatiedomein dan weet je hoever ze willen gaan
Oud 11 augustus 2005, 16:33   #6
giserke
Banneling

Standaard

Uit verschillende onderzoeken blijkt, dat de verminderde criminaliteit maar een beperkte tijd plaats vindt met bewakings camera's.

Uit onderzoek in Rotterdam blijkt ondertussen dat crimineeltjes steeds vindingrijker geworden zijn voor het plegen van misdrijven. Alle camera's tekenen ze op, en als ze delicten plegen, vernielen ze eerst de camera, waarna ze zichzelf kunnen bevredigen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 16:36   #7
chomsky
Burger

chomsky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie
dat kan niet : dan stijgen de misdaadgrafieken en die moeten dalen want we worden o zo goed bestuurd.
Als je ziet dat zelfs een burgemeester van het zevende knopsgat een reporter laat ontslaan omdat hij de waarheid schrijft over een recreatiedomein dan weet je hoever ze willen gaan
correctie: de reporter in kwestie heeft toegegeven dat hij NIET de waarheid schreef!
chomsky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 19:03   #8
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als we de regering mogen geloven is het alsmaar veiliger op geworden. "Je voelt dat toch?" Het is dus hoogstens maar een onveiligheidsgevoel.

De camera's zijn daar een goede oplossing voor. En verplaatsing van de criminaliteit is niet mogelijk, vermits deze criminaliteit toch niet bestond?
Oud 11 augustus 2005, 19:51   #9
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Uit verschillende onderzoeken blijkt, dat de verminderde criminaliteit maar een beperkte tijd plaats vindt met bewakings camera's.

Uit onderzoek in Rotterdam blijkt ondertussen dat crimineeltjes steeds vindingrijker geworden zijn voor het plegen van misdrijven. Alle camera's tekenen ze op, en als ze delicten plegen, vernielen ze eerst de camera, waarna ze zichzelf kunnen bevredigen.
Daar ben ik nu eens op aan't hopen se.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 20:27   #10
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Desondanks zijn velen sterk voorstander van zulke camera's. Het geeft een veilig gevoel en voorkomt misdrijven.
Het 'verplaatst' de misdaad alleen maar .. dus een vals gevoel van veiligheid eigenlijk
Oud 12 augustus 2005, 09:43   #11
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Het 'verplaatst' de misdaad alleen maar .. dus een vals gevoel van veiligheid eigenlijk
Dat is vrij logisch, dus moet men het net van camera's uitbreiden.

Toen me de flitspalen lanceerden in Vlaanderen (ja, ik kan moeilijk zeggen België), is men ook vertrokken met ze op enkele plaatsen te zetten. En daarna alsmaar uit te breiden.

Ondertussen is een flink deel van Vlaanderen gecovered met Camera's. Helemaal volzetten is niet eens nodig.

Je zou even traag rijden over een kruispunt als je waarschijnlijk een camera zou passeren, dan als je zeker een camera zou passeren.
Oud 12 augustus 2005, 09:46   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn part mogen in alle straten van alle steden camera's hangen. Vooral in buurten als Borgerhout of Schaarbeek. En de criminelen die op heterdaad gefilmd worden hard aanpakken.

't Zal rap minder worden, geloof me vrij.
Oud 12 augustus 2005, 10:32   #13
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chomsky
correctie: de reporter in kwestie heeft toegegeven dat hij NIET de waarheid schreef!
a ja ??????????????????? bron ?????? artikel ?????[edit]
[size=1]After edit by rookie on 12-08-2005 at 11:32
Reason:

Citaat:
a ja ??????????????????? bron ?????? artikel ?????[/size]

Citaat:
a ja ??????????????????? bron ??????[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door rookie : 12 augustus 2005 om 10:32.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 10:37   #14
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Het plaatsen van camera's is kurieren an symptom. Wat we nodig hebben is een degelijk repressief gerechtsapparaat maw een efficiente politie, een efficient gerecht en een efficient gevangeniswezen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 11:33   #15
chomsky
Burger

Standaard

Citaat:
a ja ??????????????????? bron ?????? artikel ?????
Bron: Het Nieuwsblad (27/06/2005)

"Het geval van grafschending is niet de enige vorm van desinformatie door het Vlaams Belang van Sint Niklaas. Rob Verreycken, senator van het Vlaams Belang, die met zijn vader van Antwerpen naar Sint Niklaas is verhuisd, verspreidde tijdens het weekend de mededeling dat Willockx vrijdag de hoofdredactie van Gazet van Antwerpen had gebeld om sancties te eisen tegen een journalist. Die had een artikel geschreven over rellen in het recreatiepark De Ster van Sint Niklaas. Volgens Verrecyken werd ook Steve Stevaert ingeschakeld om de journalist op staande voet te ontslaan.

Ook dit blijkt niet waar te zijn. Het artikel meldde dat tientallen allochtone jongeren vrijdag in De Ster amok maken, diefstal plegen, meisjes aanranden en dat er op donderdag een crisisvergadering was geweest tussen Willockx, de directeur van De Ster en de korpschef. Gazet van Antwerpen belde vrijdag zelf verschillende keren met Willockx om deze informatie te checken, waarna de hoofdredactie zelf zijn conclusies trok toen bleek dat de informatie niet juist bleek te zijn. De journalist meldde zelf aan de directeur van De Ster dat hij de situatie overdreven had, opdat ze op hun qui-vive zouden zijn."

conclusie: terecht ontslagen (technisch detail: eigenlijk gaat het niet om een ontslag aangezien deze journalist -zoals vele- freelance werkt: ze doen dus geen beroep meer op hem wegens ONBETROUWBAAR)
Oud 12 augustus 2005, 14:44   #16
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

"Het geval van grafschending is niet de enige vorm van desinformatie door het Vlaams Belang van Sint Niklaas. Rob Verreycken, senator van het Vlaams Belang, die met zijn vader van Antwerpen naar Sint Niklaas is verhuisd, verspreidde tijdens het weekend de mededeling dat Willockx vrijdag de hoofdredactie van Gazet van Antwerpen had gebeld om sancties te eisen tegen een journalist. Die had een artikel geschreven over rellen in het recreatiepark De Ster van Sint Niklaas. Volgens Verrecyken werd ook Steve Stevaert ingeschakeld om de journalist op staande voet te ontslaan.

Ook dit blijkt niet waar te zijn. Het artikel meldde dat tientallen allochtone jongeren vrijdag in De Ster amok maken, diefstal plegen, meisjes aanranden en dat er op donderdag een crisisvergadering was geweest tussen Willockx, de directeur van De Ster en de korpschef. Gazet van Antwerpen belde vrijdag zelf verschillende keren met Willockx om deze informatie te checken, waarna de hoofdredactie zelf zijn conclusies trok toen bleek dat de informatie niet juist bleek te zijn. De journalist meldde zelf aan de directeur van De Ster dat hij de situatie overdreven had, opdat ze op hun qui-vive zouden zijn."

conclusie: terecht ontslagen (technisch detail: eigenlijk gaat het niet om een ontslag aangezien deze journalist -zoals vele- freelance werkt: ze doen dus geen beroep meer op hem wegens ONBETROUWBAAR)
Raar dat men op Het Nieuwsblad beter weet wat er op de redactie van DE GAZET VAN ANTWERPEN gebeurd of is het gestuurde berichtgeving?[edit]
[size=1]After edit by rookie on 12-08-2005 at 15:44
Reason:

Citaat:

Raar dat men op Het Nieuwsblad beter weet wat er op de redactie van DE GAZET VAN ANTWERPEN gebeurd of is het gestuurde berichtgeving?[/size]

Citaat:

Raar dat men op het nieuwsblad beter weet wat er op de reda[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door rookie : 12 augustus 2005 om 14:44.
Oud 12 augustus 2005, 14:48   #17
chomsky
Burger

Standaard

Citaat:
Raar dat men op Het Nieuwsblad beter weet wat er op de redactie van DE GAZET VAN ANTWERPEN gebeurd of is het gestuurde berichtgeving?
als we geen enkele bron meer kunnen vertrouwen, waarom vraag je dan naar een bron...; indien dit niet klopt, en ik was die journalist, dan stond er 's anderendaags een recht op antwoord in de krant (afdwingbaar)... maar van die journalist heb ik nog niets gehoord? jij?[edit]
[size=1]After edit by chomsky on 12-08-2005 at 15:48
Reason:

Citaat:
Raar dat men op Het Nieuwsblad beter weet wat er op de redactie van DE GAZET VAN ANTWERPEN gebeurd of is het gestuurde berichtgeving?
als we geen enkele bron meer kunnen vertrouwen, waarom vraag je dan naar een bron...; indien dit niet klopt, en ik was die journalist, dan stond er 's anderendaags een recht op antwoord in de krant (afdwingbaar)... maar van die journalist heb ik nog niets gehoord? jij?[/size]

Citaat:
als we geen enkele bron meer kunnen vertrouwen, waarom vraag je dan naar een bron...; indien dit niet klopt, en ik was die journalist, dan stond er 's anderendaags een recht op antwoord in de krant (afdwingbaar)... maar daar van die journalist heb ik nog niets gehoord? jij?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door chomsky : 12 augustus 2005 om 14:48.
Oud 12 augustus 2005, 14:55   #18
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
als we geen enkele bron meer kunnen vertrouwen, waarom vraag je dan naar een bron...; indien dit niet klopt, en ik was die journalist, dan stond er 's anderendaags een recht op antwoord in de krant (afdwingbaar)... maar van die journalist heb ik nog niets gehoord? jij?
Reeds teveel gestuurde informatie tegengekomen (geen probleem dezer dagen met het liegebeest aan de top.)

Hij is zijn job al kwijt misschien zoekt hij rust om ergens anders een job te vinden? (je zou voor minder)

Algemeen : Dhr Willockx heeft niet zo'n goede naam op het stadhuis betreffende "oplossen van conflicten"[edit]
[size=1]After edit by rookie on 12-08-2005 at 15:55
Reason:

Citaat:
als we geen enkele bron meer kunnen vertrouwen, waarom vraag je dan naar een bron...; indien dit niet klopt, en ik was die journalist, dan stond er 's anderendaags een recht op antwoord in de krant (afdwingbaar)... maar van die journalist heb ik nog niets gehoord? jij?
Reeds teveel gestuurde informatie tegengekomen (geen probleem dezer dagen met het liegebeest aan de top.)

Hij is zijn job al kwijt misschien zoekt hij rust om ergens anders een job te vinden? (je zou voor minder)

Algemeen : Dhr Willockx heeft niet zo'n goede naam op het stadhuis betreffende "oplossen van conflicten"[/size]

Citaat:
Reeds teveel gestuurde informatie tegengekomen (geen probleem dezer dagen met het liegebest aan de top.

Algemeen : Dhr Willockx heeft niet zo'n goede naam op het stadhuis betreffende "oplossen van conflicten"[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door rookie : 12 augustus 2005 om 14:55.
Oud 12 augustus 2005, 15:11   #19
chomsky
Burger

Standaard

Citaat:

Algemeen : Dhr Willockx heeft niet zo'n goede naam op het stadhuis betreffende "oplossen van conflicten"

lijkt mij de minst logische veronderstelling: als je als journalist in de pers wordt afgeschilderd als 'onbetrouwbaar', en daarom uw job bent kwijtgeraakt... en dit zou onterecht zijn, dan zoek je toch eerherstel (al was het maar om een andere job te vinden...); bovendien, zoiets vecht je toch ook aan voor een arbeidsrechtbank (zeker indien het ontslag er idd zou gekomen zijn na een telefoon van willockx (stevaert wordt zelfs gesuggereerd)...); komaan, een beetje serieus blijven!

ach, misschien gaat hij gewoon voor 't pallieterke schrijven binnenkort...
Oud 13 augustus 2005, 18:45   #20
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ach, misschien gaat hij gewoon voor 't pallieterke schrijven binnenkort...
of voor De Morgen daar telt enige controle toch niet zolang je maar tegen schrijft
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be