![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Burger
|
Zijn we echt zo camerageniek? De politie van Leuven geeft zelf toe dat de baldadigheden de spuigaten niet eens uitlopen, waarom dan verzinken in een collectieve paranoia? Dat op de weg gefilmd wordt, dat is begrijpelijk, net als in metrostations. Maar als een marktplaats een risicoplek is, dan is het toch wel erg gesteld met Vlaanderens broeikas van katholiek intellect. Komt het de heren sociaal democraten niet dagen dat daar de sociale controle moet werken? Schrijdt het leven voortaan voort als dakpannen op de lopende band - permanent gecontroleerd ter eer en glorie van de Leuvense middenstand?
Foute boel. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Desondanks zijn velen sterk voorstander van zulke camera's. Het geeft een veilig gevoel en voorkomt misdrijven.
|
|
|
#3 | ||
|
Burger
|
En het versterkt vooral het wantrouwen. Precies wat we in deze onzekere tijden nodig hebben. Dit is je reinste import van de Amerikaanse angstpsychose, en - zoals ik al zei - overbodig. Ik heb me in Leuven nog nooit onveilig gevoeld, en zeker niet om twee uur des namiddags op een terrasje, zoals de mensen die vandaag op tv kwamen vertellen hoeveel beter het nu was.
(ps: constructief: voorzie betere mogelijkheden voor café-uitbaters om de politie in te schakelen wanneer ze het zelf niet meester kunnen, en 'het' probleem is ook opgelost)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filippicus : 10 augustus 2005 om 23:46. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Op zich heb ik geen probleem met camera's op publieke plaatsen. Ik zie alleszins niet in hoe dat mijn privacy zou kunnen schenden: of ik nu door een camera of door de sociale omgeving waargenomen word, maakt geen zier uit.
Maar voor welk probleem die camera's een oplossing zouden moeten zijn, is mij niet duidelijk. Lawaaimakers en inbrekers verplaatsen zich gewoon naar elders. Baten van heel deze (dure) investering: nihil. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Als je ziet dat zelfs een burgemeester van het zevende knopsgat een reporter laat ontslaan omdat hij de waarheid schrijft over een recreatiedomein dan weet je hoever ze willen gaan
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Uit verschillende onderzoeken blijkt, dat de verminderde criminaliteit maar een beperkte tijd plaats vindt met bewakings camera's.
Uit onderzoek in Rotterdam blijkt ondertussen dat crimineeltjes steeds vindingrijker geworden zijn voor het plegen van misdrijven. Alle camera's tekenen ze op, en als ze delicten plegen, vernielen ze eerst de camera, waarna ze zichzelf kunnen bevredigen. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Als we de regering mogen geloven is het alsmaar veiliger op geworden. "Je voelt dat toch?" Het is dus hoogstens maar een onveiligheidsgevoel.
De camera's zijn daar een goede oplossing voor. En verplaatsing van de criminaliteit is niet mogelijk, vermits deze criminaliteit toch niet bestond?
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#11 | |
|
|
Citaat:
Toen me de flitspalen lanceerden in Vlaanderen (ja, ik kan moeilijk zeggen België), is men ook vertrokken met ze op enkele plaatsen te zetten. En daarna alsmaar uit te breiden. Ondertussen is een flink deel van Vlaanderen gecovered met Camera's. Helemaal volzetten is niet eens nodig. Je zou even traag rijden over een kruispunt als je waarschijnlijk een camera zou passeren, dan als je zeker een camera zou passeren.
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor mijn part mogen in alle straten van alle steden camera's hangen. Vooral in buurten als Borgerhout of Schaarbeek. En de criminelen die op heterdaad gefilmd worden hard aanpakken.
't Zal rap minder worden, geloof me vrij. |
|
|
|
|
|
#13 | |||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door rookie : 12 augustus 2005 om 10:32. |
|||||
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Het plaatsen van camera's is kurieren an symptom. Wat we nodig hebben is een degelijk repressief gerechtsapparaat maw een efficiente politie, een efficient gerecht en een efficient gevangeniswezen!
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Burger
|
Citaat:
"Het geval van grafschending is niet de enige vorm van desinformatie door het Vlaams Belang van Sint Niklaas. Rob Verreycken, senator van het Vlaams Belang, die met zijn vader van Antwerpen naar Sint Niklaas is verhuisd, verspreidde tijdens het weekend de mededeling dat Willockx vrijdag de hoofdredactie van Gazet van Antwerpen had gebeld om sancties te eisen tegen een journalist. Die had een artikel geschreven over rellen in het recreatiepark De Ster van Sint Niklaas. Volgens Verrecyken werd ook Steve Stevaert ingeschakeld om de journalist op staande voet te ontslaan. Ook dit blijkt niet waar te zijn. Het artikel meldde dat tientallen allochtone jongeren vrijdag in De Ster amok maken, diefstal plegen, meisjes aanranden en dat er op donderdag een crisisvergadering was geweest tussen Willockx, de directeur van De Ster en de korpschef. Gazet van Antwerpen belde vrijdag zelf verschillende keren met Willockx om deze informatie te checken, waarna de hoofdredactie zelf zijn conclusies trok toen bleek dat de informatie niet juist bleek te zijn. De journalist meldde zelf aan de directeur van De Ster dat hij de situatie overdreven had, opdat ze op hun qui-vive zouden zijn." conclusie: terecht ontslagen (technisch detail: eigenlijk gaat het niet om een ontslag aangezien deze journalist -zoals vele- freelance werkt: ze doen dus geen beroep meer op hem wegens ONBETROUWBAAR) |
|
|
|
|
|
|
#16 | |||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door rookie : 12 augustus 2005 om 14:44. |
|||||
|
|
|
|
|
#17 | |||||
|
Burger
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door chomsky : 12 augustus 2005 om 14:48. |
|||||
|
|
|
|
|
#18 | |||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Hij is zijn job al kwijt misschien zoekt hij rust om ergens anders een job te vinden? (je zou voor minder) Algemeen : Dhr Willockx heeft niet zo'n goede naam op het stadhuis betreffende "oplossen van conflicten"[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door rookie : 12 augustus 2005 om 14:55. |
|||||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Burger
|
Citaat:
lijkt mij de minst logische veronderstelling: als je als journalist in de pers wordt afgeschilderd als 'onbetrouwbaar', en daarom uw job bent kwijtgeraakt... en dit zou onterecht zijn, dan zoek je toch eerherstel (al was het maar om een andere job te vinden...); bovendien, zoiets vecht je toch ook aan voor een arbeidsrechtbank (zeker indien het ontslag er idd zou gekomen zijn na een telefoon van willockx (stevaert wordt zelfs gesuggereerd)...); komaan, een beetje serieus blijven! ach, misschien gaat hij gewoon voor 't pallieterke schrijven binnenkort... |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|